Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Adoptioon antava saa sädekehän, kun antaa niin suuren lahjan lapsettomalle pariskunnalle. Harvemmin ajatellaan sitä, että biologisen äidin elämä muuttuu kuitenkin samalla myös. 9 kuukautta odottaa, tuntee liikkeet yms. ja sitten joutuu loppuelämänsä miettimään, miten lapsella menee. Aika omituista ainakin, jos ei tuota tule ajateltua. Ja miettii, tekikö oikean päätöksen ja ehkä kaduttaakin sitten, kun/jos oma tilanne olisi hyvä lasten saamista ajatellen.
Abortissa taas ei joudu miettimään, miten vauva voi, koska vauvaa ei ole ollut, vain sikiö. Ei joudu elämään epävarmuudessa, vaikka toki katumus voi iskeä tuossakin tilanteessa, etenkin jos lisääntymiskyky kärsii abortin takia.
Paitsi että sen sädekehän saa pitää suurinpiirtein vain sen hetken kun kertoo päätyvänsä abortin sijasta adoptioon. hetki taputellaan selkään ja kiitellään, kunnes taas käännytään siihen miten joku voi noin vain hylätä oman lapsensa jota on sentään sen 9 kk kantanut sisällään... :/ Eikä sillä varmaan hirveästi lisäpisteitä saa tulevinakaan vuosina kun kertoo esim antaneensä esikoisensa adoptioon.
En itse kovin helposti olisi aborttiin päätymässä, mutta jos tilanne olisi tuo että valinta olisi tehtävä noiden kahden välillä niin ehdottomasti abortti. Sen kanssa kuitenkin pystyisi paremmin elämään lopun elämääni, vasrinkin jos sen saisi mahdollismman aikaisessa vaiheessa tehtyä.
Näin vaikka olen yhä ja aina kiitollinen pikkuveljeni adoptioäidille joka valitsi tuon vaikeamman tien. Minusta ei vaan olisi siihen.
(niin ja ap on sama provo joka on aiemmin näitä kirjoitellut)
muoks. siis tarkoitin että olen kiitollinen pikkuveljeni biologiselle äidille.