Miksi abortti on asia, jota pitäisi vähän hävetä tai mikä joudutaan salamaan?

• Viestiketjun aloittaja fet
  • Ensimmäinen viesti
hg
Alkuperäinen kirjoittaja Yhä suren:
Ite en koe häpeäksi aborttia vaan se on maailman vaikein asia minkä oon joutunut kokemaan...en siis voi puhua asiasta koska se särki sydämmeni ja aiheuttaa yhä...vuoden jälkeen liian paljon kipua :(

Ja ihmisille jotka ovat mieltä etteivät ikinä voisi tehdä aborttia...niin itekkin kuulutin 32v maailmalle etten voisi,mutta kun vaakakupissa on 4 lapsen tulevaisuus joka on joko isän kanssa elo tai erossa isästä ja 5:des jolla isä joka ei olisi tunnustanut itseään hänen isäksi (joka oli sama kun 4 ensimmäisen muksun) katsoin jo syntyneiden lasten parhaaksi tehdä abortin.
Joten mielestäni jokaisen täytysi miettiä ennen kuin tuomitsee ketään.
Häh? Ai sä tulit raskaaks, ja ukkos sano et jos et tee aborttia niin tulee ero enkä tunnusta lasta omakseni? Hyi hitto mikä mies.

Lapsen syntyminen tähän maailmaan ei ole mikään pikku juttu. Varsinkin jos lapsi ilmoittaa tulostaan vastoin vanhempien toivetta, niin tilanne on aika vaikea. Jokaisella lapsella pitäsi olla oikeus syntyä haluttuna rakastavaan kotiin. On tietysti myös ihmisiä, jotka käyttävät aborttia ehkäisykeinona ja se on vääryys.

Vastaukseni on, että on niin isosta asiasta kyse, että tavallaan joku voi kokea elämänhallinnan pettäneen, jos joutuu tällaisen ratkaisun tekemään.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja hht:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja M&mm:
No kun siinä tapetaan ihminen.
Ei, alkio siinä tapetaan tai sikiö jos on niin pitkälle ehtinyt.
No eikö siitäkin loppujen lopuksi joskus ihminen tule?!
Ehkä.
Ehkä niin, ellei joku murhaa häntä.
Niin, tai ehkä ellei "hän" ole esim. tuulimuna tai rypäleraskaus alunperinkin.
tiesithän että lääkäri ultralla katsoo alkion/sikiön ennen aborttia? Että tiedossa on kyllä sillä hetkellä jos olisi tuulimuna tai rypäleraskaus.. sitähän ei tietysti tiedä vaikka keskenmeno olisi tullut sitten ilman aborttiakin,mutta todennäköisempää kuitenkin otta ei olisi tullut. eli noihin aika hölmöä vedota.

ElämänIhme
se että suomessa alkanutta ihmiselämää kutsutaan alkioksi sikiöksi ym ei muuta sitä faktaa että se kantaa sisällään elämän ihmeen, tulevan lapsen, pienokaisen, oman vauvasi, jälkikasvusi. Jumala on mahdollistanut tuon elämän ihmeen ja sinä tuhoat sen, se on synti. Sen jälkeen oot verivelkainen ihminen, murhannut jotain pyhää. Lapsen murhaaja. Oman lapsesi murhaaja. Ja sen takia sitä pitää hävetä jos sitä ei jo järkikin sano.

ElämänIhme
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Ja ihmisille jotka ovat mieltä etteivät ikinä voisi tehdä aborttia...niin itekkin kuulutin 32v maailmalle etten voisi,mutta kun vaakakupissa on 4 lapsen tulevaisuus joka on joko isän kanssa elo tai erossa isästä ja 5:des jolla isä joka ei olisi tunnustanut itseään hänen isäksi (joka oli sama kun 4 ensimmäisen muksun) katsoin jo syntyneiden lasten parhaaksi tehdä abortin.
just joo. sä olet äiti ja kannoit sitä elämää ja sun olis keinolla millä hyvänsä ollut suojeltava tuota pienokaista mutta sä tapoit sen miehen takia. Onneksi mun äiti ei päätynyt tuohon ratkaisuun vaikka hänelläkin oli vaikea tilanne silloin kun odotti minua. sen lisäksi vielä ultrassa sanottiin että minulla olisi vaikea sydänvika enkä koskaan kävelisi. Juoksin lauantaina helsinki city maratonin äitini kanssa. Hän antoi minulle elämän vaikka kaikki ei ollut vaalenpunaista unelmaa kun synnyin. Nyt kuitenkin elämä hymyilee meillä molemmilla.

6
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIhme:
just joo. sä olet äiti ja kannoit sitä elämää ja sun olis keinolla millä hyvänsä ollut suojeltava tuota pienokaista mutta sä tapoit sen miehen takia. Onneksi mun äiti ei päätynyt tuohon ratkaisuun vaikka hänelläkin oli vaikea tilanne silloin kun odotti minua. sen lisäksi vielä ultrassa sanottiin että minulla olisi vaikea sydänvika enkä koskaan kävelisi. Juoksin lauantaina helsinki city maratonin äitini kanssa. Hän antoi minulle elämän vaikka kaikki ei ollut vaalenpunaista unelmaa kun synnyin. Nyt kuitenkin elämä hymyilee meillä molemmilla.
Mites sä nyt oikeen lainasit

Yhä suren
Et tainnut lukea kunnolla!!
Tein päätöksen jo syntyneiden 4 lapseni parhaaksi jotka ovat liian tärkeitä kärsimään aikuisten tyhmyydestä.

Mut jokaisella on nää omat (joillaan aivan liiankin tiukat) mielipiteensä.
Itse joudun päätökseni kanssa elämään elämäni loppuun asti.

vieras
Vahinkoja sattuu kaikille. Niistä on kannettava vastuu, ja abortti on yksi vaihtoehdoista jota ei pidä vähätellä. Ei lasta tarvitse hetken mielijohteesta kasvattaa vatsaansa jos sinne siemen on päässyt.

vieras minäkin
Joo näitä ketjuja taas... Ollaan puolesta ja vastaan. Murhakorttikin on jo käytetty. Pikaluvulla en vielä huomannut mitään natsi-juttua. Yhden "mä en koskaan pystyisi sitä tekemään" huomasin. Huoh. Suurimpaan ääneen huutelevat ne, jotka eivät OIKEASTI ole koskaan joutuneet tätä asiaa miettimään. Sivusta on helppo huudella. Minäkin luulin 38 vuotiaaksi saakka, etten koskaan edes pystyisi miettimään raskauden keskeytystä. Pakko oli miettiä, kun kromosomit sikiöltä tutkittiin.

se että suomessa alkanutta ihmiselämää kutsutaan alkioksi sikiöksi ym ei muuta sitä faktaa että se kantaa sisällään elämän ihmeen, tulevan lapsen, pienokaisen, oman vauvasi, jälkikasvusi. Jumala on mahdollistanut tuon elämän ihmeen ja sinä tuhoat sen, se on synti. Sen jälkeen oot verivelkainen ihminen, murhannut jotain pyhää. Lapsen murhaaja. Oman lapsesi murhaaja. Ja sen takia sitä pitää hävetä jos sitä ei jo järkikin sano.
No, onneksi sinun julmaan jumalaasi ei kaikki usko. Ei sitten tarvitse kokea murhanneensa jotakuta vain sen takia että sinä sanot niin. Murhahan se ei ole kun ei ole olemassa lasta jota murhata, mutta se lienee liian vaikea käsittää?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Niin, tai ehkä ellei "hän" ole esim. tuulimuna tai rypäleraskaus alunperinkin.
tiesithän että lääkäri ultralla katsoo alkion/sikiön ennen aborttia? Että tiedossa on kyllä sillä hetkellä jos olisi tuulimuna tai rypäleraskaus.. sitähän ei tietysti tiedä vaikka keskenmeno olisi tullut sitten ilman aborttiakin,mutta todennäköisempää kuitenkin otta ei olisi tullut. eli noihin aika hölmöä vedota.
Jos nainen päättää abortin tehdä, ei liene väliä mitä siellä kohdussa kasvaa tai ei kasva kun hänelle huudetaan että murhaat lapsen, alkion josta olisi tullut ihminen. Pointti oli se ettei sitä koskaan tiedä olisiko siitä plussatestistä lasta tullut kuitenkaan, päätyi aborttiin tai ei, siellä kun voi yhtä hyvin kasvaa vain kudosta ilman alkiota.

Yhteistyössä