Miksi 90% mammoista ajattelee että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska noi koirat on sellaisia että jos niitä ei kouluta kunnolla, ne voivat olla oikeasti vaarallisia. Hyvän koulutuksen saaneina varmaan oikein tottelevaisia koiria.

Mutta kun ei voi tietää millainen ihminen koiran omistaa niin joo, kyllä mä pelkään näitä koiria toisinaan. Ainakin rotikoita.

Työkaveri kertoi saaneensa konkareilta koiralleen koulutusohjeita; kuulemma pitää välillä heittää pentu seinään, että tottelee! Ei mikään ihme, jos isoksi kasvettuaan moinen koira päättää syödä kaikki sitä pienemmät ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Siksi, että moisilla koirilla on usein huonot omistajat.

Peesi. Tollasia koiria ostelee useinmiten tosi pätemisentarpeiset ihmiset. Ei nosiia koirissa juurikaan mitään vikaa oo mutta kun niitä ostetaan vähän itsetunnon jatkeeksi.

esimerkiksi saksanpaimenkoira on pilattu jo vuosikausia sitten, ei ole samanlainen kuin 80-luvulla, paljon luonnevikoja ja lonkkavikoja jne... tämä sama ikävä kyllä koskee aika montaa "tavisten suosimaa" rotua nykyään. Paha lonkkavika esim. saa koiran hyvin helposti vihaiseksi luonteeltaan puhumattakaan luonnevioista...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaikki rotikat, saksanpaimenkoirat, mastiffit, dobberit yms ovat hulluja tappajia?

Mä en ajattele. Minun ollessa pieni meillä oli rotikoita, bullmastiffi yms. Ja ei kyll noi oo mitää tappajia. Ja kasvattajastahan se on kiini millanen koirasta tulee! Jokainen rotu vaatii tiety asiat.

Aika usein tuollaisen ison koiran ottaa tyyppi jolle se on egonjatke eikä viitsitä kouluttaa niin sitte niistä tulee hulluja ihmisten ja toisen koirien kimppuun hyökkääviä hirmuja.
Siis vika on siellä hihnan yläpäässä.

en mä leimaa niitä tappajiksi, mutta tuollaisen koiran omistajalla pitää olla AUKTORITEETTIÄ ja jämeryyttä kouluttaa koirasta yhdyskuntakelpoinen. Ei mikään pikku lapsen "ensikoira". Asiasta kukkaruukkuun, säälittää ne koirat jotka joutuvat perheisiin minne ne on hankittu hetken mielijohteesta, koiraan kyllästytään ja sen kanssa menetetään hermo kun ei riitä kiinnostus kouluttamiseen... Lopun te jo tiedättekin :snotty:

ja se on ikävää myös että aika moni "macho mies" joka ei oikeasti ymmärrä eläimien pitämisen päälle, on hankkinut nimenomaan "tappelija koiran" maineen perusteella ja pilannut sen täysin tekemällä siitä hullun, jotta voi sitten olla ylpeä omasta "vahtikoirastaan"

Yhteistyössä