Miksi 1-vuotiaan pitäs nukkua omassa sängyssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
jos vauvalla on hyvä nukkua omassa rauhassa omassa huoneessa niin pitäisikö se siirtää väen väkisin äidin ja isin viereen että äidillä olisi parempi mieli??

Ei kun siksi, että äiti saisi paremman kosketuksen sisäiseen eläimeensä (tai jotain)...

Meillä esikoinen nukkui vauvasta n.3 vuotiaaksi meiän välissä ja sitte siirtyi omaan sänkyyn meiän sängyn viereen kun alkoi nukkua vähä turhan levottomasti. Nyt 1v4kk nukkuu meiän välissä, joskus hyvin harvoin pinniksessä ja yleensä herää yöllä ja haluaa meiän väliin. Myös esikoinen nyt5v nukkuu samassa huoneessa, on aika kova pelkäämään niinkun minäkin niin senkun nukkuu, varmaan jossain vaiheessa haluaa omaan huoneeseen. Tammikuussa syntyvä vauva tulee myös viereen nukkumaan, ihan pientä en nukuta välissä vaan mun vieressä, isomman uskaltaa laittaa jo väliin, mies on kova kääntyilemään. Meillä nukkuu kaikki hyvin näin =) .
Ja meillä voidaan sitä parisuhdetta hoitaa muuallakin kun sängyssä ;)

Me siirrettiin tuo 1,4 vuotias omaan huoneeseen isoveljensä kanssa ja yhtään yötä se ei ole enää valvonut. Saattoi olla 2-4 tuntia yöllä hereillä. Ja nyt kun on vauva tulossa, ni ei mahduta enää yhteen huoneeseen. Moni tätä ihmettelee, mut mun mielestä on pääasia että kaikki saavat nukkua hyvin yönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
jos vauvalla on hyvä nukkua omassa rauhassa omassa huoneessa niin pitäisikö se siirtää väen väkisin äidin ja isin viereen että äidillä olisi parempi mieli??

Ei kun siksi, että äiti saisi paremman kosketuksen sisäiseen eläimeensä (tai jotain)...

Ja Lunatic ja muut olisivat tyytyväisiä.

Koska se lapsi sitten on niin iso että voi siirtyä omaan sänkyyn? Mitä jos kolmevuotias pelkää kun ei ole nukkunut ikinä yksin? Tai seitsemänvuotias?

Meillä siirrettiin tyttö omaan huoneeseen nukkumaan vajaa 1 vuotiaana. Näin menee paremmin :) Silloin kun nukkui omassa sängyssään meidän sängyn vieressä, en välttämättä edes herännyt jos heräsi yöllä, mutta nyt kuulen ihan samantien jos herää huoneestaan.. On sellanen häkkyrä väkkyrä pyöriskelijä ettei kukaan pystyisi nukkumaan jos nukkuisi meidän vieressä.. Mutta jos herää yöllä niin otan sitten viereen aamuun asti, mutta eipä tuo juuri nukkumista enää ole, kenelläkään :/ Ja ennenkun siirrettiin tyttö omaan huoneeseen niin heräili jatkuvasti miehen kuorsaukseen ja mun köh, kehräykseen :whistle: Muuten on nukkunut yöt aina hyvin ja hyvillä mielin siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan :) Ja meidän häkkisängyssä on pari poistettavaa pinnaa, josta tyttökin pääsee kömpimään jos herää :) Meillä menee näin hyvin ja toisilla ei onnistu..

No en kyllä ymmärrä yhtään tuollaisia neuvoja että ennemmin mies pois omasta sängystään kuin lapsi omaan sänkyyn. Meillä ei kyllä todellakaan häädetä ketään omasta sängystä mihinkään ja kyllä se on aikuiset jotka päättää missä lapsi nukkuu. Niin kauan kun lapsi on saman katon alla, ei pitäisi olla mitään pelättävää. Meillä ei kellään ole niin suuria koteja että läpsen pitäisi pelätä ollessaan eri huoneessa kuin vanhemmat. Puhumattakaan jos se pinnasänky on samassa huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ja mä en ymmärrä miks se kenellekkään kuuluis vaikka meidän lapsi nukkuis lattialla ja iltapalaksi saanu pullosta korviketta. Jatkakaa olkaa hyvät.

Ja mä en ymmärrä tämmöstä aloitusta, kun ei kysytään ja sit ei kuitenkaan hyväksytä mitään vastauksia. Paitsi ne mitkä on samaa mieltä aloittajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä olen täysin samaa mieltä Lunaticin kanssa!!!! Meillä 1,5-vuotias nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä laita alhaalla, jossain vaiheessa kömpii meidän sänkyyn. 3,5-vuotias nukkuu 2/3 yöstä meidän keskellä.

Minä en pystyisi tuohon. LApsi nukkuu meillä omassa huoneessaan ja on nukkunut siellä 7kk iästä lähtien ja aina nukkunut omassa sängyssään. Nyt välillä kömpii väliin nukkumaan keskellä yötä, mutta se on semmoinen helikopteri, ettei siinä sen jälkeen enää äiti eikä isi saa nukuttua. Eli kaikkien hyvien yöunien takia lapsi nukkuu omassa sängyssään ja omassa huoneessaan.

Meilläkin kaikki alkoi nukkumaan yöt läpeensä kun lapsi siirrettiin omaan huoneeseen puolivuotiaana. Siihen asti oli nukkunut omassa sängyssä meidän sängyn vieressä. Yhtään yötä ei ole tarvinnut unikouluttaa, ei huutamalla eikä tassuttelemalla. En ole väsynyt, lapsikin on päivisin iloinen kun saa 12-13 tuntia unta putkeen. Ja jos sattuukin heräämään yöllä niin nukkuu itse uudelleen. On siis 10 kk ikäinen. Meillä on kyllä itkuhälytin vieressä että varmasti kuullaan jos tulee jotain, mutta ei ole tullut.

Haluasin kyllä vastauksen tuohon edelliseen kysymykseen eli KOSKA sitten lapsi olisi riittävän vanha omaan sänkyyn????

Meillä poika nukku omassa sängyssään joka oli meidän sängyssä kiinni aina yli 1,5 vuotiaaks asti. ja tämä oli ihan olosuhteiden sanelema tilanne, sängyt ei mahtuneet oikeen mitenkään muuten. Nyt kun päästiin isompaan asuntoon ja poika sai oman huoneen siirty sinne vajaa 2 vuotiaana.
Ja edelleen toi useimpina öinä kipittää meidän väliin ja saa sinne tulla jos haluaa. Se, että toinen nukkuu omassa rauhassa eikä äiteen ja isin tartte miettiä tekosiaan ettei lapsi vaan häiriinny ei tarkota että meidän sänkyyn olisi porttikielto.

Mutta seuraavan ipanan kyl aion siirtää himppusen aikasemmin tonne pojan kaa nukkuun samaan huoneeseen jahka oletettavasti onnistuvan imetyksen yösyötöt sitten joskus loppuu.

piti vielä mainita että mä kyllä häiriinnyn yöllä kun tuo pieni taapero puskee kylkeen kiinni ja könyää päälle ja puskee ja potkii ja lyö unta hakiessaan ja nukkuessaan.

Meillä 1-vuotias sais nukkua vanhempien kanssa, mutta se ei vaan kertakaikkiaan onnistu; hän pyörii ja hyörii, potkii ja huitoo, heräilee välillä jne. niin, että kaikki ollaan ihan mustelmilla ja nukutaan katkonaista unta.
Paljon rauhallisemmin nukkuu omassa sängyssään.
Tehdään aina niin kuin itsestä ja lapsista parhaalta tuntuu...

Minkä ihmeen takia vauva edes on laitettu yksityisselliin, eroon äitistään! :o
Taitaa monessa perheessä olla ukon idea. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jekku:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ja mä en ymmärrä miks se kenellekkään kuuluis vaikka meidän lapsi nukkuis lattialla ja iltapalaksi saanu pullosta korviketta. Jatkakaa olkaa hyvät.

Ja mä en ymmärrä tämmöstä aloitusta, kun ei kysytään ja sit ei kuitenkaan hyväksytä mitään vastauksia. Paitsi ne mitkä on samaa mieltä aloittajan kanssa.

Mitä minä en oo hyväksynyt, saan kai sentään kommentoida jos mulle kommentoidaan.
Ei vaan mee mun jakeluun että vauvalla on oma huone.. mutta tottakai ihmiset saa olla mitä mieltä ovat.

entäs jos saa kolmoset ja niiden perään vuoden päästä yhden lapsen niin nukkuuko kaikki jossain todella isossa pedissä vai missä??? :o

Kannattaa pitä extra-huolta ehkäisystä tuossa tilanteessa, nii me tehtiin. Siis ei nukkumisen takia vaan mielenterveyden.

Mä olen aina ihmetellyt myös tuota että täytyy omaan huoneeseen lykätä pieni rääpäle. Aikuiset kyllä nukkuvat samassa sängyssä vierekkäin mutta pienen kapalon lykkäävät omaan huoneeseen :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Ootko sä edes lukenut noita vastauksia???? Niissä on tullut aika hyvin perusteluja. Jos haluat vain provoilla niin okei...

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä olen aina ihmetellyt myös tuota että täytyy omaan huoneeseen lykätä pieni rääpäle. Aikuiset kyllä nukkuvat samassa sängyssä vierekkäin mutta pienen kapalon lykkäävät omaan huoneeseen :kieh: :kieh:

Joo, ihan järjenvastasta mun mittapuun mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
entäs jos saa kolmoset ja niiden perään vuoden päästä yhden lapsen niin nukkuuko kaikki jossain todella isossa pedissä vai missä??? :o

Kannattaa pitä extra-huolta ehkäisystä tuossa tilanteessa, nii me tehtiin. Siis ei nukkumisen takia vaan mielenterveyden.

mut hei oikeesti on paljon perheitä missä on monta lasta niin ei helvata ne mahu millään kaikki samaan huoneeseen.
meillä pojat nykyään joskus haluaa viereen ja otankin satunnaisesti mutta ahdasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Juupajuu:
Ootko sä edes lukenut noita vastauksia???? Niissä on tullut aika hyvin perusteluja. Jos haluat vain provoilla niin okei...

Olen lukenut kyllä, kuulemma saadaan paremmin nukuttua kun vauva ei oo samassa huoneessa.. jos se ei heti opi omaan huoneeseen niin huutakoon aikansa niin oppii.
I get it! :|

Alkuperäinen kirjoittaja Juupajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

sen takia laitettu nukkumaan yksin koska vauva ollut niin herkkä uninen joten nukkunut paremmin....näin meillä unikoulussakin ehdotettiin tekemään

Yhteistyössä