Miksette käytä korvikejauhetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rötvis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rötvis

Vieras
Harvoin tulee vastaan ketään joka käyttäisi jauhetta, aina tetroja ja sitten valitetaan kun menee paljon rahaa niihin. Korvike tulee tasan puolet halvemmaksi kuin tetrat.
Ymmärrän jos joillekin terveydellisesti ei vaan sovi jauhemaito.

Käytettiin jauhetta, apteekin erikoiskorviketta nimittäin. Ennen maitoproteiiniallergian toteemista käytettiin tetroista, koska sitä meni niin vähän. (imetin) Nyt ei enää korviketta ostella, kun siirryttiiin kauramaitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Muhkura:
Onko kukaan koskaan laskenut kuinka paljon rahaa menee korvikkeisiin esim ekan 6 kk aikana? Ihan mielenkiinnosta kyselen.. Itse imetän, jotenka en ole purkkien hintoja tutkinut.

En ole laskenut. Meneehän sitä rahaa lapsukaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Muhkura:
Onko kukaan koskaan laskenut kuinka paljon rahaa menee korvikkeisiin esim ekan 6 kk aikana? Ihan mielenkiinnosta kyselen.. Itse imetän, jotenka en ole purkkien hintoja tutkinut.

No jos ihan tetroina ostaa, niin yks tetra maksaa suunnilleen varmaan jotain 45 senttiä ja jos niitä nyt päivässä menis kolme, niin puolessa vuodessa melkein 250 euroa (ainakin mun laskutaidon mukaan). Oi kumpa itselläkin sitä maitoa tulisi tarpeeksi, mutta kun ei tule, niin korviketta pitää antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoooou:
Korvikejauhetta ei ole yli 4kk vanhoille niin kuin purkeissa olevaa esim Nan2:sta.

Kyllä se sama jauhe käy 4 kk vanhemmallekin.

Mutta ei se kyllä puolta halvemmaksi tule.

Nan jauhepaketista tulee 3,8l ja maksaa noin 5,00?

Nan tetra 2dl maksaa noin 0,50? eli 3,8l : 0,2l = 19 purkkia x 0,50? = 9,50 ?

Eli jauhe tulee mun laskuopilla suunnilleen puolet halvemmaksi

Yhteistyössä