Miksen mä saa tota vauvaa syömään kiinteitä?

• Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti
aargh
Ikää kohta jo 7 kk eikä vieläkään huoli kuin tissiä. Hyvässä lykyssä saan ruokalusikallisen sosetta menemään päivän aikana. Ei vaan avaa suutaan. Syöminen onnistuu vaan niin, että hauskuutan vauvaa ja kun vauva hymyilee suu auki, laitan lusikan suuhun.

Eihän tän nyt näin pitäis mennä. Esikoinen söi heti ja paljon. Onko muilla ollu tämmöstä, miten saitte vauvan syömään?

"jepulis"
Meilläkään ei mennyt soseita tuossa iässä, ainoastaan jos poika sai omin käsin syödä eli alettiin "pakosta" sormiruokailemaan ;) Toinen juttu mikä selvästi lisäsi ruokahalua ja myös soseiden menekkiä oli yötissittelyn lopetus (meillä parhaillaan oli tunnin tai puolen välein tississä kiinni). Edelleen suositaan sormiruokaa, mutta soseita syö mielellään myös.

"omena"
Meillä herra 8,5 kk on nyt alkanut syödä vähän. Suu on pysynyt tähän asti tiukasti kiinni eikä hauskuuttamisetkaan ole toiminu, kun ei mennyt ukkeli enää siihen halpaan :) Nyt kiinteitä menee ehkä just ruokalusikallinen per ateria, mutta tissimaito parasta edelleen. Tsemppiä! Tiedän tarkalleen, miten turhauttavaa toi on!

"..."
Meillä on molemmat lapset alkaneet syödä kunnolla vasta 10 kuukauden iässä. Siihen asti syöneet välillä pari lusikallista ja joskus yllättäen vähän enemmän. Puurot ja marjasoseet maistuneet paremmin, mutta tosiaan tuossa n. 10 kk iässä yhtäkkiä ruvenneet syömään kunnolla myös kasvislihasoseita. Kärsivällisyyttä vaan, vaikka kyllä se välillä ärsyttää, kun monta kertaa päivässä laitaa ruuan ja sitten se ei kelpaakaan.

"..."
Meillä on molemmat lapset alkaneet syödä kunnolla vasta 10 kuukauden iässä. Siihen asti syöneet välillä pari lusikallista ja joskus yllättäen vähän enemmän. Puurot ja marjasoseet maistuneet paremmin, mutta tosiaan tuossa n. 10 kk iässä yhtäkkiä ruvenneet syömään kunnolla myös kasvislihasoseita. Kärsivällisyyttä vaan, vaikka kyllä se välillä ärsyttää, kun monta kertaa päivässä laittaa ruuan ja sitten se ei kelpaakaan.

Kuule, kun ne lapset vaan on erilaisia. :D

Mun esikoinen oli ja on yhä huono syömään. Sille piti keksiä kaikki niksit, jotta sai sapuskan alas. Eikä ollut syöttäjästä kiinni, kun neiti ei vain syönyt. :D Muistan, kun ukon sisko kerran koitti sitä syöttää ja katsoi mua ihan pyöreillä silmillä ihmeissään, että ei hän saa tätä syömään (oli hämmästynyt, koska omansa aina hotki ruoan ...oltiin toki varoteltukin, että neiti ei oikein syö, mutta ilmeisesti ei ollut uskonut. :D).

No joo. Poika meillä on eri maata. Lautanen tyhjenee puolessa minuutissa tai nopeammin, jos äiti vain ehtii lapata lusikkaa suuhun nopeammassa tahdissa. =)

Sama tarina mun siskon lapsilla ja kaverilla. Toinen syö, toinen ei. Ne on erilaisia nääs. ;)

Yhteistyössä