Miksen mä saan tätä päivää olla rauhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viekää mut pois!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viekää mut pois!

Vieras
Mä haluaisin vain olla.
Ilman mitään vaatimuksia, tai jatkuvaa huolenpitoa, ja kyttäämistä lasten perään!
Mä en jaksa nyt komentaa, tai keksiä tekemistä! Mä haluan vain olla yksin.
Miksei voi valita yhtä päivää kuukaudessa, jolloin sais kaiken katoamaan, edes hetkeksi.
Mä olen koko päivän huutanut, itkenyt, huutanut, komentanut.
Ja siltikään mua ei kuunnella. Pitäis varmaan ottaa niskavilloista kiinni ja heittää omaan huoneeseen noi lapset!
Miksei sitä happea saa silloin kun meinaa napsahtaa?
Mies tulee kotiin viideltä, ja silloin mulla on yksi huollettava lisää. Siltä se ainakin tuntuu..
Mä en ole nauttinut äitiydestä pitkään aikaan. Mua ärsyttää joka ikinen kitinä, tai itku minkä nuo suustaan päästävät.
Eikö minun olisi aika saada lepoa, ja rauhaa? edes yhden kokonaisen päivän???

Kuulostaa siltä että tarvitset päivän tai pari hengähdystaukoa ja sitten asennemuutoksen. :hug:
Lapset vaistoaa kireän pinnan ja se kiukuttelu vaan yltyy siitä. Kun oma asenne on kohdillaan niin kaikki sujuu helpommin. Mutta välillä sitä tosiaan tarvitsee pienen tauon, saisitko lapset vähäksi aikaa hoitoon johonkin?

Poppinen
Mä haluaisinkin niin että mun asenne olisi eri. Mua sapettaa itsessäni se että mä en pysty pitämään noita aisoissa. Ei kukaan ota noita yhtäaikaa hoitoon. Lapsia on kolme, ja mä en saa kaikille hoitajaa yhdellä kertaa. Mies hoitaa, mutta kotona. Ja juuri kotona olisi kiva olla ihan yksin.
Mä en halua mennä mihinkään kaverin luokse viettämään iltaa, tai syömään ulos.
Kun saisin kotona olla hiljaisuudessa. Taidan vaatia liikaa.

Just tänään puhuttiin puistossa tuosta kuinka sitä aina vapaailtoina tulee lähdettyä johonkin, koskaan ei saa olla ihan vaan kotona yksin rauhassa.
Häädä mies lasten kanssa nyt viikonloppuna vaikka sukuloimaan ja jää itse kotiin. Kyllä se pari tuntiakin jo jotain jeesaa, jos porukat lähtee aamupäivällä ja tulee vasta illalla takaisin.
Ja se asenne kyllä muuttuu kun päätät että on muututtava. Omia rakkaita lapsiasihan ne on ja tahdot niille vaan parasta. Ja kun tiedät että kaikilla on parempi fiilis kun vähän muutat asennettasi, vaikka se sitten vaatisi aluksi vähän hampaan puremista, niin tottakai teet sen kuitenkin vai mitä =)

Kyllä Poppinen. :)
Ja se on totta että miksi aina kun haluasi omaa aikaa, niin se pitäisi viettää poissa kotoa?
Omaa aikaa, ilman ketään. Taidan olla outo. Mutta kun aina on tuota meteliä korvien ympärillä, niin kun joskus voisi vain nauttia täydestä hiljaisuudesta, ja kuulla omia ajatuksiakin välillä.