Miksei yhden lapsen äidit saa nauttia lapsestaan?

Jos on yksi lapsi niin kyllä saa kuulla kommenttia tyyliin "hyvähän sun on kun on vain yksi lapsi, helppo lähteä esim. matkalle" tms....kysyisinkin että miksi näin? Miksi äidit joilla on enemmän lapsia, kommentoivat katkeraan sävyyn yhden lapsen äitien tapaa elää, tehdä esim. matkoja ja retkiä lapsensa kanssa?
 
Miä
Miulle on ihan sama mitä muut on siitä mieltä miten hankalaa tai helppoa miulla on sen yhden kanssa =) Tiiän ite paremmin. Miä ymmärrän silti sen kolmen jatkuvasti sairaan lapsen äidin kommentin siitä että miulla on helpompaa. Niin on. Siksi miä en enempää lapsia teekkään :xmas:
 
kaverin suusta(minä yh,lapsen isä ei tekemisissä l
tuo on niin totta. olen kuulu tuota muutaman kerran,sitten vedotaan siihen kun itsellä kaksi lasta ja kaikki niin hankalaa.mutta kuitenkin tämä pari käy ja pääsee n.kerran kk kahdestaan
 
eipä ole tullut kommentoitua tuolla lailla vaikka itsellä useampi lapsi ja usealla ystävällä yksi. Kyllä me ainakin retkeillään ja reissataan lasten kanssa ja heillä tosi hauskaa kun on aina seuraa mukana. ei tarvi viihdytellä kun keksivät yhdessä tekemistä.
 
lohtu
No sillä useamman lapsen vanhemmat selittelevät omaa saamattomuuttaan. Aivan kuin kahden tai kolmen lapsen kanssa ei voisi/jaksaisi käydä joka päivä puistossa. Kun kasvattaa ne lapset heti pienestä pitäen, ei ole mitään ongelmaa seikkailla ja kulkea heidän kanssaan.
 
En mä kuullut tuollaista koskaan yhden lapsen äitinä. Sääli jos joku joutuu kuulemaan.
Enkä mä lauo tuollaisia kenellekään nyt kolmen lapsen äitinä.

Itse olen tiennyt mihin ryhdyn, toiset tekee toisin.

Ja ainakin kahden kanssa se matkustaminenkin on ihan yhtä helppoa tai vaivalloista (omasta asenteesta riippuen) kuin yhdenkin. Kolmen kanssa en ole (vielä ) kokeillut, tuskin sekään paljon poikkeaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lohtu:
No sillä useamman lapsen vanhemmat selittelevät omaa saamattomuuttaan. Aivan kuin kahden tai kolmen lapsen kanssa ei voisi/jaksaisi käydä joka päivä puistossa. Kun kasvattaa ne lapset heti pienestä pitäen, ei ole mitään ongelmaa seikkailla ja kulkea heidän kanssaan.
ja heti alettiin haukkumaan useampi lapsisia perheitä :x
 
mariamaria
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Jos on yksi lapsi niin kyllä saa kuulla kommenttia tyyliin "hyvähän sun on kun on vain yksi lapsi, helppo lähteä esim. matkalle" tms....kysyisinkin että miksi näin? Miksi äidit joilla on enemmän lapsia, kommentoivat katkeraan sävyyn yhden lapsen äitien tapaa elää, tehdä esim. matkoja ja retkiä lapsensa kanssa?
En mä ainakaan ajattele/sano noin. Lapsia on kohta neljä ja pystyn kyllä tekemään ihan mitä vaan heidän kanssaan, enemminkin niin että näiden 3 on helpompaa kun sillon kun mulla oli vaan 1 (siis sen takia että osaan jo asioita ja tehdä samaan aikaan jne) Onhan eriasia tehdä jotain 1 kun monen kanssa, mutta yleensä se on vaan valinta/delegointi jne kysymys. ...Ehkä ne ihmiset jotka on sulle noin sanoneet on ottaneet sun sanas jotenkin väärin tai itse olleet pahalla tuulella...
 
Minä olen aina ajatellut, että on NIIIN paljon helpompaa, kun on kaksi lasta ja heillä seuraa toisistaan. En siis ikinä edes harkinnut vain yhtä lasta ihan vain siksi, että se muka olisi helpompaa.

En kyllä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan kenellekään näin, mutta ehkä sitten en vain ole sattunut paikalle.
 
Minä sain yhden lapsen äitinä kuulla aina kuinka helppoa minulla on lähteä joka paikkaan, esim. puistoon, kerhoon, kaupungille tms... Ja kuinka epistä on että yhden lapsen äitinä saan omaa aikaa ja kuinka kaikki on niiiiiiin helppoa...

Nyt kun minulla on kaksi lasta, on elämä ihan samanlaista ja kommentit ovat jääneet pois :whistle:

Kyllähän sen elämän yhdenkin kanssa saa vaikeaksi jos sen vaikeaksi tekee!!!
 
Mä en ole myöskään tuollaiseen törmännyt mut siihen kyllä että miksi ei jo tehdä pojalle kaveria ja että kai me nyt lisääkin halutaan.
No, ollaan haluttu nauttia yhden lapsen kanssa rauhassa useampi vuosi ja nyt sitten ei olekaan toista niin vaan tehty, ei ole yrityksistä ja toiveista huolimatta vielä sitä toista saatu.
Ja nyt se alkaa jo ns. satuttamaan, siis se kun udellaan ja ihmetellään ja oletetaan. :/
 

Yhteistyössä