Miksei kuusi juo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lite

Vieras
Kuusi on valurautajalassa ja vettä on reilusti, mutta vesi ei vähene. Kuusi ei siis juo. Ostettaessa on sahattu tyvestä muutama sentti. Viime vuonna oli sama juttu, ja vuodenvaihteessa varisti jo neulasia suunnilleen ohi käveltäessä...

Onko vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
oletteko ensin sulattaneet sen kuusen, ennen jalkaan laittoa. Siitä voi myös kiikastaa, kun kuusi ei juo.

Ahaa. Myyjä kysyi että laitetaanko kuusi heti jalkaan, ja kun sanottiin että joo, niin sahasi tyven. Ei siis sulatettu ensin, kun ei ole oikein paikkaa missä sulattaa, ellei sisään tuo. Vieläkö on jotain tehtävissä?

Pari senttiä ei riitä, olis pitänyt sahata väh. 10cm. Näin meille opetettiin puutarhurikoulutuksessa. Samaten aluksi olisi pitänyt laittaa kuumaa vettä niin se olisi avannut kunnolla ne imutiehyet.

Alkuperäinen kirjoittaja Lite:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
oletteko ensin sulattaneet sen kuusen, ennen jalkaan laittoa. Siitä voi myös kiikastaa, kun kuusi ei juo.

Ahaa. Myyjä kysyi että laitetaanko kuusi heti jalkaan, ja kun sanottiin että joo, niin sahasi tyven. Ei siis sulatettu ensin, kun ei ole oikein paikkaa missä sulattaa, ellei sisään tuo. Vieläkö on jotain tehtävissä?

Enpä tiedä, mutta esim. meille kuusimyyjät ovat aina neuvoneet, että pitää sulattaa ensin vuorokausi, jos on ollut siis pakkasta, kun kuusta myydään. Meillä kuusi oli pesuhuoneessa sen vuorokauden, joskus on sulatettu myös viherhuoneessa. Ja tosiaan, jos kuusi ei saa sulaa ensin rauhassa, se voi aiheuttaa sen, ettei kuusi juo.

http://www.kookas.fi/articles/read/6936

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Pari senttiä ei riitä, olis pitänyt sahata väh. 10cm. Näin meille opetettiin puutarhurikoulutuksessa. Samaten aluksi olisi pitänyt laittaa kuumaa vettä niin se olisi avannut kunnolla ne imutiehyet.

Voiko sitä vielä sahata, tai auttaako mikään? Täytyypä muistaa nämä vinkit viimeistään ensi vuonna ja sahata reilusti. Tänä jouluna taidetaan sitten vaan kulkea hengittämättä ohi... ;)

Voit kokeilla vaihtaa sen veden kuumaan, joskus se auttaa vielä.

Mä en aluks iuskonut tota kuumavesi juttua mutta sitten se opettaja näytti kuihtuneella ruusulla sen tehon. Eli laittoi kiehuvaan veteen sen varren muutamaksi sekunniks ja ruusu näytti kuin se olis herännyt kuolleista. Oli aika makeeta.

Mutta älä siis nyt laita ihan kiehuvaa, kuumaa saa kyllä olla.

Voi olla ihan kuusessakin vika. Nimittäin mä teen asiat aina samalla tavalla, joskus on vaan huonompilaatuisia yksilöitä kotona. Sen huomaa heti siitä, että juopottelu ei ala...

Sokeria annan, sahaan ison palan pois ja en päästä kuivumaan. En sulata, eivät kuuset mahdu kylppäriin (tai kukaan muu sen jälkeen sinne). Tosin kuuset tulivat sulan aikaan jo sisälle. Hyvin ne ovat kohta kolme viikkoa olleet jo :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan :
Voit kokeilla vaihtaa sen veden kuumaan, joskus se auttaa vielä.

Mä en aluks iuskonut tota kuumavesi juttua mutta sitten se opettaja näytti kuihtuneella ruusulla sen tehon. Eli laittoi kiehuvaan veteen sen varren muutamaksi sekunniks ja ruusu näytti kuin se olis herännyt kuolleista. Oli aika makeeta.

Mutta älä siis nyt laita ihan kiehuvaa, kuumaa saa kyllä olla.

Pitää kokeilla. Kiitos sulle ja kaikille muillekin vinkeistä!

Yhteistyössä