Nyt on tosi lähellä se hetki, että toi helvetin kuusi lähtee parvekkeelta alas...

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Alotanko viimevuodesta? Haettiin Terrasta kuusi. Siitä lähti 3/4 neulasista jo ennen kun se saatiin pois pesuhuoneesta. Soitin ja valitin, sain uuden kuusen. Eipä siinä paljon sen enempää ollut neulasia. :mad:
Tiistaina hain Honkkarista kuusen. Nyt mun oli tarkotus nostaa se jalkaan, ja kuusi aukeemaan tohon olohuoneeseen. Ei oo mitään toivoa, että se helvetin kuusi mahtuis tohon jalkaan :kieh: Runko on 2cm leveempi kun runko. Ja kuusen alimmat oksat on ihan ruskeet, ja kun siihen ees koskee, se tiputtaa koko oksasta neulaset. Rapina vaan kuuluu. :headwall:
Ja toi on hoideltu ihan ohjeitten mukaan, niinkun viimevuonnakin.

Nyt vaihtoehdot ton kuusen kanssa on joko a) ottaa saha tai kirves käteen, ja "terottaa" sitä niin, että se menee tohon jalkaan edes jotenkin (ja seurauksena siitä se ei saa kunnolla vettä, joten sitten vasta rapiseekin neulaset...) b) lähteä huomenna kipeenä hakemaan uutta kuusen jalkaa kipeen lapsen kanssa, c) laittaa se tollaseen isoon, varmaan 5l vetoseen lasipurkkiin, mutta miten mä sen saan siihen tuettua, että ensinnäkin kuusi pysyy pystyssä, ja toisekseen, että se lasipurkki pysyy pystyssä. Tai d), se kaikista houkuttelevin idea, heittää koko helvetin kuusi pihalle ja unohtaa koko juttu.

Mut kun mä haluisin kuusen, ensinnäkin ton lapsen takia, ja siks, että mun mielestä se nyt vaan kuuluu jouluun. Ja siitä tulee hyvä tuoksu.

Joo, hyvää joulua jokaiselle.

[QUOTE="vieras";25282678]Ota saha käteen ja lyhennä alaosa pois, eli kuivimmat pois ja mahtuu jalkaankin.[/QUOTE]

Muuten hyvä, mutta sit toi vasta tynkä oiskin... :( Se on 150cm kuusi, ja siitä pitäis ottaa varmaan 40cm pois... Eipä siihen paljon jäis, kun latva on pitkä ja oksaton... :snotty:

Muovikuusi on vaan niin hyvä. Se haetaan idylisesti ja perinteisesti varastosta, siinä on jalka paikoillaan ja se on aina yhtä tuuhea ja nätti. Se ei varise, sitä ei tarvi kastella, se ei yritä tappaa ketään tuoksullaan. Kun siihen kyllästyy, se pakataan lootaan ja viedään varastoon odottamaan.

Allergia, mikä IHANA tekosyy... :D :D :D

• Tykkää
Reactions: Millenia
Muovikuusi on jo käynyt mielessä, mutta... Se ei oo oikee. Mä vihaan tekokukkia, niinkun tekokuusiakin. Oon mielummin ilman.

Joo, toi perseitten vetäminen olikin hyvä idea! :D Lähdetään koko perhe hankeen (ai hitto, mut täällä ei oo lunta... däääm.) ja jätetään toi neulaseton kuusi yksin tänne varisemaan... :D

Miks ostat jostain Honkkarista? Me ostettiin Prismasta (eilen ostettiin,saman tien olohuoneeseen jalkaan). Varisee mut ei pahasti,lähinnä sen verran mitä kuuluukin (kyllä ne metsässäkin kasvavat kuuset varistaa neulasia vaikka olis juuret tukevasti maassa). N 180cm korkea eli ei mikään tynkä mutta ei myöskään sellanen mitä muistan jostain lapsuuden joulusta - latva piti pistää poikki että mahtu tähden laittaa..

jos kuusi on ostettu tiistaina, niin ihan taatusti varisee jos nyt vasta yrität saada sen jalkaan. Se ois pitäny laittaa jalkaan samoin tein ja vettä myös, kun ei oo pakkasia kuin korkeintaan asteen pari. Turha se on valittaa liikkeseen kun itse on kuusensa kuivattanut.

Sanoinko, että on ollut ilman vettä tähän asti? Tuolla se on ollut ulkona pakkasessa eiliseen iltaan asti, jollon otettiin pesuhuoneeseen, sahattiin jalasta pätkä ja laitettiin tuoreeseen veteen. Ihan just niinkun käskettiin.
Tuskin sillä ostopaikalla niin väliä on, veikkaan, ettei Prismassa oo paljon sen laadukkaampia kuusia kun Honkkarissakaan.

Mies meillä meinas hakea kuusen honkkarista. Siellä oli ollut lappu että kuuset kaadettu elokuussa. siis tuontikuuset. Arvaapa vaan miks niistä varisee neulaset nyt jo ja ovat ruskeat. Kävipäs hänkin sit hakemassa Prisman pihalta.

meillä oli yhteä jouluna kuusi jalassa ja koko jalka isossa muovivadissa(joka oli kylllä joulupunainen) samanlaisen ongelman vuoksi.
koita siis löytää niin iso astia että se jalka mahtuu sinne myös niin pysyy pystyssä..

nyt ei vissiin oo ollu tarpeeksi pakkasta? ei silti, en ostais mistään honkkarista kuusta. enkä terrasta, enkä plantagenilta. ens jouluna osta torilta suomalainen kuusi.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25282698:
Muuten hyvä, mutta sit toi vasta tynkä oiskin... :( Se on 150cm kuusi, ja siitä pitäis ottaa varmaan 40cm pois... Eipä siihen paljon jäis, kun latva on pitkä ja oksaton... :snotty:

Entä jos lyhennät sen tarkoituksella sopivaksi pöytäkuusimittaiseksi siihen lasipurkkiin?

Kai toikin on sitten niitä elokuussa kaadettuja. Haen huomenna uuden, vaikka sitten sieltä torilta. Empä oo aatellut, että osyopaikalla ois paljon eroa kuusen hankinnassa. :/

mä oon aina henkeen ja vereen vastustanut muovikuusia, ja tähän asti meillä on aina ollut aito kuusi. Nyt kuitenkin nöyrryin ja ostin muovikuusen, ja oon ollut todella tyytyväinen!! Kuusi on kaunis ja tuuhea. Ei tappelua neulasten kanssa ja jatkuvaa veden lisäilyä sun muuta. En ikinä ois uskonut näin sanovani mutta en usko että koskaan enää haluan aitoa kuusta. Suosittelen kyllä kaikille!

Ok, mä hain uuden kuusen. Tuossa se nyt on, vaan valoilla koristeltuna. 160 ihan pientä valopistettä, ja pieni lapsen hiiritonttu "latvatähtenä". Ei kaipaa mitään muuta, se on oikeesti nätti just noin.
Okei, se makso 3 kertaa sen mitä tuo honkkarin kuusi, mutta se on kotimainen, viime yönä kaadettu hopeakuusi. Ja se on nätti. Ja mulla on kuusi, mistä ei lähde neulasia!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25290049:
Ok, mä hain uuden kuusen. Tuossa se nyt on, vaan valoilla koristeltuna. 160 ihan pientä valopistettä, ja pieni lapsen hiiritonttu "latvatähtenä". Ei kaipaa mitään muuta, se on oikeesti nätti just noin.
Okei, se makso 3 kertaa sen mitä tuo honkkarin kuusi, mutta se on kotimainen, viime yönä kaadettu hopeakuusi. Ja se on nätti. Ja mulla on kuusi, mistä ei lähde neulasia!! :D

Hienoa :) Täällä "Pohjoisen korvessa" asumisen etu on se, että tien toisella puolen alkaa umpimetsä, josta maanomistajan luvalla on joka joulu pikkuinen kuusi saatu hakea, risukkojen keskeltä :) Tälläkertaa vein kiitokseksi joulukakun ja kahvipaketin...

Ihanalta kuusesi kuulostaa :)

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25290049:

Kiva juttu. Paitsi etten usko niidenkään olevan just kaadettuja. Tuoreampi toki kun elokuiset mutta.. Meillä on tiistaina isäni metsästä kaadettu kuusi ja vähän sekin varistaa kyllä.

[QUOTE="kiva";25290078]Kiva juttu. Paitsi etten usko niidenkään olevan just kaadettuja. Tuoreampi toki kun elokuiset mutta.. Meillä on tiistaina isäni metsästä kaadettu kuusi ja vähän sekin varistaa kyllä.[/QUOTE]

Kyllä tuo ainakin kovin vakuutteli, että ois just kaadettu. Mainosti, että kaikki kaadettu 2 viikon sisällä, ja rivi, mistä valittin kuusen, oli kuulemma viimeyönä kaadettuja. Eikä sen väliä, vaikkei oiskaan, niinkun kirjotit, on ainakin tuoreempi kun edellinen. Tosta on nyt lähtenyt neulasia yhteensä ehkä sen verran (sullottu autoon, kannettu 2. kerrokseen, irrotettu pussistaan, laitettu jalkaan ja valot) kun tosta edellisestä pelkästään paikallaan ollessaan vesiämpärissä minuutin aikana, ilman, että kukaan meistä on ollut edes kotona...

Yhteistyössä