Miksei kukaan kertonut mulle, ettei tänään, siis eilen, oo ollut perjantai?

:eek:
Mie oon tänään (siis eilen) siivonnut, kuten joka perjantai. Kun mies tuli töistä, mie lähdin kauppaan. Kuten joka perjantai, ellei nyt jotain poikkeusta ole.
Menin kauppaan ja ostin
12 prk jääteetä, 10 maitoa, 4 piimää, 12 pientä energiajuomatölkkiä, 3 mehutiivistettä, 20 pillimehua, 4 pulloa cocacolaa, 6 siideriä ja 2 alkoholitonta siideriä.

4 prk ruokakermaa, 4 litraa jogurttia, Oivariinin ja Floran isot paketit, 2 pkt Koskenlaskijaa, 1 pkt Olympiasulatejuustoa, 1,2kg Arkijuuston, Polar-juuston ja 800g pkt:n sulatejuustoviipaleita.

4 pss makaronia, 4 pss Rakettispagettia, 1kg pastaa ja 8kg perunaa.

1,5kg herneitä, 2kg porkkanaa, 1,2kg kukkakaalia, 3 rasiaa kirsikkatomaatteja, 2 uutta sipulinippua, 1kg "vanhaa" sipulia, 1,2kg jäävuorisalaattia, 3kg banaania, 1kg kurkkua, 600g purjoa, 400g palsternakkaa, 2kg tomaattia, 3 litraa mansikoita, 1kg luumuja ja 1kg persikoita ja 2 isoa purkkia säilykeananasta.

6 prk Pilttiruokaa kuopukselle, 2 pientä prk puolukkahilloa, 4 valmista pikkupakettia makaronilaatikkoa ja 4 pkt verilettuja.

2 pötköä maksamakkaraa, 1 pkt metwurstia, 2 pkt palvikinkkua, 2 isoa paahtoleipää, 1 pss sämpylöitä ja 1 pkt Ruispaloja.

Pussillinen korppujauhoja, 1 iso pkt kananmunia, 3 pkt kahvia, 1 paketti muroja, 1 palasokeripaketti ja 1 kääretorttu.

3 pussia herne-maissi.paprikaa, 3 pakettia seitiä, 4 pkt grillimakkaraa, 1 iso pkt nakkeja, 1kg paistijauhelihaa, 750g sikanauta-jauhelihaa, 1kg siskonmakkaraa ja 650g broilerin fileesuikaleita.

1 pieni pkt housuvaippoja, 2 pkt kosteuspyyhkeitä, 1pkt jätepusseja ja paketti ompelulankaa + 1 paketti neuloja.

Tulin kotiin... ja mies ei muuta kun seisoo, seisoo ja tuijottaa mua eteisessä.
Hitaasti kysyy: "Meinaatko syödä noi kaikki huomiseen mennessä?"
Mie närkästyneenä totean, että "Ahaa, herralla on taas joku pielessä, vai? Näin mie oon muistaakseni tehnyt iät ja ajat, että perjantaisin menen kauppaan ja ostan kerralla enemmän!"
Voi elämä, kun mie oon nolo, kun mies sanoo: "Juu-u, kultaseni, juu... Mutta tänään on vasta torstai! Mie jo ihmettelin, että pitkäänpä sie teet huomisen ruokaostoksia kirkolla" :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mua ei järkytä se, että sekosit päivästä vaan toi ruuan määrä!!! :eek:
Siis joo toki, onhan teillä valtava perhe ja ruokaa menee, mutta minne te upotatte tuollaien määrän juustoa? :D
Idea ois, ettei tarvis ostaa juustoa sit ensviikolla... Ehkä. Ja noita sulatejuustoja ostin nyt, kun on tarkoitus käyttää niitä ruokaan.
 
BDT
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:eek:
Mie oon tänään (siis eilen) siivonnut, kuten joka perjantai. Kun mies tuli töistä, mie lähdin kauppaan. Kuten joka perjantai, ellei nyt jotain poikkeusta ole.
Menin kauppaan ja ostin
12 prk jääteetä, 10 maitoa, 4 piimää, 12 pientä energiajuomatölkkiä, 3 mehutiivistettä, 20 pillimehua, 4 pulloa cocacolaa, 6 siideriä ja 2 alkoholitonta siideriä.

4 prk ruokakermaa, 4 litraa jogurttia, Oivariinin ja Floran isot paketit, 2 pkt Koskenlaskijaa, 1 pkt Olympiasulatejuustoa, 1,2kg Arkijuuston, Polar-juuston ja 800g pkt:n sulatejuustoviipaleita.

4 pss makaronia, 4 pss Rakettispagettia, 1kg pastaa ja 8kg perunaa.

1,5kg herneitä, 2kg porkkanaa, 1,2kg kukkakaalia, 3 rasiaa kirsikkatomaatteja, 2 uutta sipulinippua, 1kg "vanhaa" sipulia, 1,2kg jäävuorisalaattia, 3kg banaania, 1kg kurkkua, 600g purjoa, 400g palsternakkaa, 2kg tomaattia, 3 litraa mansikoita, 1kg luumuja ja 1kg persikoita ja 2 isoa purkkia säilykeananasta.

6 prk Pilttiruokaa kuopukselle, 2 pientä prk puolukkahilloa, 4 valmista pikkupakettia makaronilaatikkoa ja 4 pkt verilettuja.

2 pötköä maksamakkaraa, 1 pkt metwurstia, 2 pkt palvikinkkua, 2 isoa paahtoleipää, 1 pss sämpylöitä ja 1 pkt Ruispaloja.

Pussillinen korppujauhoja, 1 iso pkt kananmunia, 3 pkt kahvia, 1 paketti muroja, 1 palasokeripaketti ja 1 kääretorttu.

3 pussia herne-maissi.paprikaa, 3 pakettia seitiä, 4 pkt grillimakkaraa, 1 iso pkt nakkeja, 1kg paistijauhelihaa, 750g sikanauta-jauhelihaa, 1kg siskonmakkaraa ja 650g broilerin fileesuikaleita.

1 pieni pkt housuvaippoja, 2 pkt kosteuspyyhkeitä, 1pkt jätepusseja ja paketti ompelulankaa + 1 paketti neuloja.

Tulin kotiin... ja mies ei muuta kun seisoo, seisoo ja tuijottaa mua eteisessä.
Hitaasti kysyy: "Meinaatko syödä noi kaikki huomiseen mennessä?"
Mie närkästyneenä totean, että "Ahaa, herralla on taas joku pielessä, vai? Näin mie oon muistaakseni tehnyt iät ja ajat, että perjantaisin menen kauppaan ja ostan kerralla enemmän!"
Voi elämä, kun mie oon nokun mies sanoo: "Juu-u, kultaseni, juu... Mutta tänään on vasta torstai! Mie jo ihmettelin, että pitkäänpä sie teet huomisen ruokaostoksia kirkolla" :eek:

Mikä mahtoi olla kuitin loppusumma ? Huih... kylmät väreet. Ei oo pakko kertoa.
 
Täysin ohi aiheen ja anteeks uteliaisuuteni, mut mahtuuks tuo määrä yhteen ostoskärryyn ja miten selviit yksin (vai käytkö yksin kaupassa?) kaupasta ulos...? Montako kassillista tuo määrä on...? *tietää olevansa jokseenkin asiaton, mutta utelee silti...*
 
Ja ihan pakko vielä kysyä,
että millä trukilla noi ostokset saadaan siirtymään siihen valtavaan rekkaan
joka odottaa sen pikkuisen Siwan (joka juuri ostettiin tyhjäksi ) ulkopuolella?

Ja jos oon ihan rehellinen niin mua kiinnostaa kuinka paljon meni fyrkkaa? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Siis joka viikko, tuo määrä?
Okei, teitä on monta, mutta että.. Joo.. :xmas:
No, ei tarvitse sun tänään mennä, kivaa eikö? :saint:
Viikolla pitää vielä täydentääkin, ei riitä koko viikoksi noi :ashamed:
Enkä mie aina noita mehuja ja jääteetä... energiajuomasta puhumattakaan osta, nyt ostin vähän niinkin "varastoon", ensviikolla hamstrataan jotain muuta.

Mutta joo... huomenna sit pyöritellään peukaloita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Täysin ohi aiheen ja anteeks uteliaisuuteni, mut mahtuuks tuo määrä yhteen ostoskärryyn ja miten selviit yksin (vai käytkö yksin kaupassa?) kaupasta ulos...? Montako kassillista tuo määrä on...? *tietää olevansa jokseenkin asiaton, mutta utelee silti...*
Odotas... Lidlistä tuli 1 kärryllinen, Prismasta toinen ja kirkonkylän kaupasta korillinen.
Yleensä käyn yksin meidän perheestä, tänään oli 8v tyttö kaverina.
Hyvin se sujuu... mie oon harjoitellut :D

Kasseja oli 2 täyttä kylmälaukkua, niitä styroksisia... oisko 30 litrasia, ja 8 tai 9 muovikassia. Maksoi 320,25?.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
onks teillä joku isompikin kylmätila?
Ei, iso pakastin ja jääkaappi. Jääkaappi on nyt ihan täynnä, mutta kohta siellä on taas tyhjää... Se on varmaan jotenkin viallinen, mutta huoltomiehet ei ota mua todesta :eek: ;)
miten ihmeessä te saatte kaiken mahtumaan yhteen jääkaappiin? :eek: joku taikakaappi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Muistatko mitä ostit lidlistä?
On mulla tässä kuitti...
jääteetä, energiajuomaa (Battery), Coca-colaa (sitä aitoa ), muroja, ruokakermaa, Oivariinia, spagetin, makaronin, pastan, ananaspalat, kesäperunaa 2kg, Polaria, sipulia (uutta ja "vanhaa", herneitä, palasokeria, porkkanaa, luumuja, persikkaa, jäävuorisalaattia, sulatejuustoviipaleita, kukkakaalia ja kirsikkatomaatteja + ne ompelutarvikesetit.
 
Ok. Mie oon kauhistellu meiän 4 -henkisen perheen ruokaostoksien loppusummaa, joka on n. 70?/kerta ja pari kertaa/vko varmaan käydään kaupassa... Mutta että yli 300?... hui. Mutta meneehän sitä jos on iso poppoo, en vaan oo tottunu noin suuriin määriin niin pitää ihmetellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
onks teillä joku isompikin kylmätila?
Ei, iso pakastin ja jääkaappi. Jääkaappi on nyt ihan täynnä, mutta kohta siellä on taas tyhjää... Se on varmaan jotenkin viallinen, mutta huoltomiehet ei ota mua todesta :eek: ;)
miten ihmeessä te saatte kaiken mahtumaan yhteen jääkaappiin? :eek: joku taikakaappi.
Jos on sellainen jääkääppi/viileäkaappiyhdistelmä?
 

Yhteistyössä