Miksei kukaan kertonut mulle että lapset voi nukuttaa ilman, että niitä pitää nukuttaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Nimimerkillä: 3 vuotta lapsia joka ilta nukuttanut, joka päätti eilen olla nukuttamatta...eikä mitään ongelmaa. Sama juttu tänäänkin...sinne ne jäi ihan nätisti.

Molempina päivinä olen nuorimman käynyt kertaalleen palauttamassa sänkyyn, mutta siinä kaikki.

Nukahtaminen on kestänyt tunnin (kuten aina muutoinkin) mutta mitään itkuja tms. ei ole kuulunut. Näemmä nuo siis nukahtavat ihan itsekseenkin.

Hassua.

[QUOTE="hippo";26094232]Kerro heti, miten sä eilen toimit! Mä olen saanut vasta tukkani irti esikoisen kädestä, sitä ei enää kaivata, mutta vieressä pitää hikoilla.[/QUOTE]

Me ei olla ihan tuolla tavoin nukutettu, joten en osaa kyllä olla avuksi.

Me on nukutettu olemalla läsnä samassa huoneessa...yleensä siis istun lastenhuoneen nojatuolissa ja palstailen...tai katselen vaikka päivän salkkareita jos ne on jääneet näkemättä :)

Sinänsä se ei siis ole millään muotoa raskasta tms. mutta kyllä mun pitää sanoa että on se silti mukavampaa, jos siellä ei ole pakko tuntia istuskella. Edes minä en jaksa aina palstalla ;)

Meil nukutetaan niin et vain makaan vieres omassa sängyssäni. En sano en tee mitään. 5-30min ni nukkuu. Mut meil onki viel pieni 1v5kk.

Mut hyvä on välil kokeilla uusia juttuja. Voi vaik yllättyä.

Hyvä, kun nyt hoksasit, etkä viiden vuoden päästä.

Minusta se ei ole hassua, vaan ihan normaalia.

Niin...siis varmaan se onkin ihan normaalia. Ja se tässä hassua onkin, kun en ole moista aiemmin kokeillut.

Kaipa sitä on vaan ajatellut, että se menee huudoksi, joten helpommalla pääsee, kun siellä istuskelee. Mutta ei se sitten mennytkään huudoksi. Ja kiva niin :)

[QUOTE="Viima";26094274]Meil nukutetaan niin et vain makaan vieres omassa sängyssäni. En sano en tee mitään. 5-30min ni nukkuu. Mut meil onki viel pieni 1v5kk.

Mut hyvä on välil kokeilla uusia juttuja. Voi vaik yllättyä.[/QUOTE]

Mekin ollaan joskus tehty tätä. Mutten jaksa maata tuntia joka ilta hiljaa paikoillani :D Mä tosin melko usein sitten luin jotakin hyvää kirjaa...tai vauvalehtiä :)

Nimimerkillä: 3 vuotta lapsia joka ilta nukuttanut, joka päätti eilen olla nukuttamatta...eikä mitään ongelmaa. Sama juttu tänäänkin...sinne ne jäi ihan nätisti.
Molempina päivinä olen nuorimman käynyt kertaalleen palauttamassa sänkyyn, mutta siinä kaikki.
Nukahtaminen on kestänyt tunnin (kuten aina muutoinkin) mutta mitään itkuja tms. ei ole kuulunut. Näemmä nuo siis nukahtavat ihan itsekseenkin.
Hassua.
Ja muistakaa mammat ettette anna lapsille liian raskaita astioita tai voi käydä noin :)
It's Too Heavy - YouTube

No meillä vaihtelee: välillä voi mennä puoli vuotta ilman nukutusta, sit sitä taas vaaditaan tai tulee huuto. Ja sit taas yhtäkkiä voikin poistua iltahalin jälkeen. Et ei ois välttis teillkään onnistunut aiemmin, nyt oli selkeesti oikea hetki.

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26094276:
Jaa,ikinä en ole yhtäkään lapsistani "nukuttanut" vaan pitänyt outona että jotkut niin tekevät.

Me on joskus aiemmin kokeiltu sitä, että lapset vaan viedään sänkyyn ja että sitten ne nukahtais sinne...vaan kun eivät nukahtaneet.

Ja kokeiltiin tätä useampi yö, eli ei lannistuttu heti...muttei siltikään auttanut.

Kuopus nukahti iahn vauvana omaan sänkyynsä yksin, mutta muutaman kuukauden iässä alkoi vaatimaan äitiä tai isää lähelleen. Ja siitä se sitten lähti.

Mä koen, että tämä oli se tyyli joka sopi noille meidän muksuille siis parhaiten. Tosin saattaapi olla, että ovat olleet jo viikkoja tai jopa kuukausia valmiita nukahtamaan itsekseen...ei vaan äiti tai isä ole älynnyt sitä testata :)

Hyvä juttu!
Kyllä tunti kuullostaakin kovin pitkältä ajalta; ehkä lapset nukahtaa jopa nopeemmin kun et huseeraa samassa huoneessa :)

Mä luen iltasadun vielä kuopukselle 6v, siinä menee ehkä vartti.
Yleensä se jo nukahtaa kyllä siinä ajassa :D

Mä taas en ole tiennyt että pitää erikseen nukuttaa.. On sanottu hyvät yöt ja laulettu unilaulu ja sinne ovat jääneet sänkyihinsä. Vähän asian vierestä,en ole kyllä koskaan ymmärtänyt sitäkään että ruokapöydässä toinen aikuinen esittää nukketeatteriesityksen nukkeineen päivineen että saadaan lusikka menemään lapsen suuhun.

Musta lapsen nukutus on yks ihanimmista asioista elämässäni. Ehkä juurikin siksi että hän joka nukutettavanani on, nukahtaa yleensä minuutissa kahdessa. ;) Ja se vaan on niin ihanaa saada kun lapsi nukahtaa kainaloon.

Mie olin yksinäinen nuori äiti, kukaan ei kertonut minulle nukuttamisesta ja yöpalveluista, joten lapseni nukkuivat kun laitoin heidät sänkyyn. Ilman nukuttamisia. Hekään eivät tainneet tietää tarpeesta nukuttaa.

No niin, kertokaa nyt ihan käytännössä miten tuo tapahtuu???? Viimeksi eilen tuskailin nukuttamisen kanssa! Vauvana pari ekaa kuukautta pystyi vaan jättämään sänkyyn yksikseen ja sinne se nukahti, mutta ei enää sen jälkeen. Alkaa hirveä itku, jos huoneesta yrittää lähteä pois ennenkuin on nukahtanut.

Olen kokeillut sitä, että hivuttautuisin joka ilta vähän kauemmas sängystä niin että tottuisi siihen, että en ole siinä ihan vieressä, mutta ei toimi. Hirveä taistelu eikä suostu nukkumaan. Lapselle tulee sellainen paniikki-itku siitä että hän jää yksin.

Voin sanoa, että ei ole kauhean kiva lukea noita kommentteja, joissa sanotaan, että pidän outona sellaisia jotka lapsiaan nukuttavat, se kun ei ole välttämättä vanhemmasta kiinni se asia. Meillä esikoinen on aina pitänyt nukuttaa ja vielä 3,5-vuotiaanakin on todella herkkä nukkuja, herää herkästi, jos ketään ei ole vierellä ja sitten alkaa paniikinomainen huuto, joka ei meinaa millään loppua, vaikka luokse menenkin.

Esikoisella on aina ollut ton nukkumisen kanssa ongelmia, ihan pienestä vauvasta lähtien ja siis nimenomaan yöllä nukkumisen, päiväunien kanssa ei ongelmaa. Sitä kun sai pienen vauvan omaan sänkyynsä illalla nukahtamaan ja meinasi itse lähteä takaisin alalkertaan, vaikka katsomaan telkkaria, niin eihän se käynyt, ei tarvinnut kuin lattian kerran narahtaa, niin vauva heräsi huutamaan. Voitte kuvitella, että minä inhosin iltoja, kun piti käydä nukkumaan. Ja voitte kuvitella, miltä näytti, kun vauva nukahti ja äiti miettii päänsä puhki miten pääsee huoneesta pois, ilman että lattia narahtaa, sieltä on kontattu ja varpaillaan kävelty ja joskus harvoin kertoina se onnistuikin.

Kuopus on sitten ollut ihan eri maata, se nukahtaa helposti, eikä tarvitse mitään nukuttamisia, ei tarvitse silitellä selästä, ei tartte maata vieressä, eikä lapsi edes herää niin herkästi kuin veljensä. Nuo lapset ovat tuossa suhteessa kuin yö ja päivä

[QUOTE="shihtzu";26095170]Voin sanoa, että ei ole kauhean kiva lukea noita kommentteja, joissa sanotaan, että pidän outona sellaisia jotka lapsiaan nukuttavat, se kun ei ole välttämättä vanhemmasta kiinni se asia. Meillä esikoinen on aina pitänyt nukuttaa ja vielä 3,5-vuotiaanakin on todella herkkä nukkuja, herää herkästi, jos ketään ei ole vierellä ja sitten alkaa paniikinomainen huuto, joka ei meinaa millään loppua, vaikka luokse menenkin.

Esikoisella on aina ollut ton nukkumisen kanssa ongelmia, ihan pienestä vauvasta lähtien ja siis nimenomaan yöllä nukkumisen, päiväunien kanssa ei ongelmaa. Sitä kun sai pienen vauvan omaan sänkyynsä illalla nukahtamaan ja meinasi itse lähteä takaisin alalkertaan, vaikka katsomaan telkkaria, niin eihän se käynyt, ei tarvinnut kuin lattian kerran narahtaa, niin vauva heräsi huutamaan. Voitte kuvitella, että minä inhosin iltoja, kun piti käydä nukkumaan. Ja voitte kuvitella, miltä näytti, kun vauva nukahti ja äiti miettii päänsä puhki miten pääsee huoneesta pois, ilman että lattia narahtaa, sieltä on kontattu ja varpaillaan kävelty ja joskus harvoin kertoina se onnistuikin.

Kuopus on sitten ollut ihan eri maata, se nukahtaa helposti, eikä tarvitse mitään nukuttamisia, ei tarvitse silitellä selästä, ei tartte maata vieressä, eikä lapsi edes herää niin herkästi kuin veljensä. Nuo lapset ovat tuossa suhteessa kuin yö ja päivä[/QUOTE]

Siis sulle tulee pahamieli kun sanotaan oudoksi, mut pidät sä oikeasti itsekkään tuota esikoisen nukkumista normaalina? Mä toivon että esikoisesi pääsee tuosta yli ja rupeaa vielä joku päivä nukkuun ihan rauhassa.

[QUOTE="shihtzu";26095170]Voin sanoa, että ei ole kauhean kiva lukea noita kommentteja, joissa sanotaan, että pidän outona sellaisia jotka lapsiaan nukuttavat, se kun ei ole välttämättä vanhemmasta kiinni se asia. Meillä esikoinen on aina pitänyt nukuttaa ja vielä 3,5-vuotiaanakin on todella herkkä nukkuja, herää herkästi, jos ketään ei ole vierellä ja sitten alkaa paniikinomainen huuto, joka ei meinaa millään loppua, vaikka luokse menenkin.

[/QUOTE]

Meillä on ihan sama juttu! :D Herää tosi herkästi ja huoneesta on vaikea päästä pois ilman että lattia narahtaa, ovi pitää jotain ääntä, omat nivelet naksahtelee tai jotain muuta.

Ja vähän oudoksun niitä kommentteja, että osa vanhemmista ottaa tavallaan itselleen sen kunnian jos omat lapset voi vaan jättää sänkyyn yksin nukahtamaan. Minun lapsi vaati sitä vierellä oloa jo ihan vauvana (nukahti pari ekaa kuukautta yksin, sen jälkeen ei). Jos lapsi ei nukahda yksin niin pakkohan se on nukuttaa niin että on vieressä?

Olkaa onnellisia jos ei tarvii nukuttaa! Mie sain taas eilen pari tuntia nukuttaa lapsia, kuopus ei malttanu nukahtaa kun esikoinen piti sirkusta. Ja ei meilläkään esikoinen ole normaali nukahtaja, sen pitää olla niin väsyny että meinaa seisaalleen nukahtaa, jos meinaa saada sen suosiolla nukkumaan.

Yhteistyössä