Miksei ihmiset ymmärrä miten ihana ja rakas lapsi meillä on?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Oletettavasti siksi, että ette ole osannut kasvattaa lastanne. Pikku enkelinne kylvää tuhoa ympärilleen ja sinä ja miehesi ette tee kultapuppelin hillitsemiseksi muuta kuin vähän hymistelette että "onpas meidän murunen vähän vallaton, heh heh".
 
Meilläkin on ihana ja rakas lapsi, maailman suloisin. Mutta ymmärrän hyvin, jos vieraiden mielestä hän on ärsyttävä räkänokka. En minäkään muiden lapsista juurikaan välitä, sukulaisten ja kavereiden lapset ovat toki poikkeus.
 
  • Tykkää
Reactions: Jarnuska
"kahden äiti"
Jaa, mua ihmetyttää enemmän meidän tilanne: yleensä muut pitävät meidän rakkaita ihanina vielä, kun itse ollaan jo viemässä riiviöitä jäähyille ;-)
 
tekopyhimys
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26735163:
mikähän siihen mahtaa olla syynä. onko tää lapsi sellainen vapaankasvatuksen tulos.
No, oli vieraat lapset vapaan kasvatuksen tuloksia eli ei, niin väitän että valtaosalla ihmisistä on tyystin välinpitämätön/vihamielinen suhtautuminen vieraisiin lapsiin. Tästä ketjustakin sen huomaa oivallisesti. Koko kylä kasvattaa ja yhteisöllisyys on pelkkää puhetta.
 
Harvassa on ne ihmiset, jotka jaksavat välittää ja kiinnostua kaikista lapsista. Voi olla, että muille riittää omat ja lähipiirin lapset (kuten sinunkin lähipiirillesi, ap). Eikä siinä mitään ihmeellistä ole.
 
"höh"
[QUOTE="vieras";26735118]Tuntuu että kukaan muu ei välitä meidän lapsesta, paitsi me vanhemmat ja isovanhemmat ja tädit ja eno. :( Miksei muut?[/QUOTE]

onhan tuossa jo monta. meidän lapsista välittää me vanhemmat, eivät muut, koska asuvat niin kaukana. pois silmistä, pois mielestä.
 
No, oli vieraat lapset vapaan kasvatuksen tuloksia eli ei, niin väitän että valtaosalla ihmisistä on tyystin välinpitämätön/vihamielinen suhtautuminen vieraisiin lapsiin. Tästä ketjustakin sen huomaa oivallisesti. Koko kylä kasvattaa ja yhteisöllisyys on pelkkää puhetta.
Mieti, miten nykyään suhtauduttaisiin siihen, että joku muukin komentaa sinun kakaraasi kuin sinä itse?
 
täh
[QUOTE="vieras";26735118]Tuntuu että kukaan muu ei välitä meidän lapsesta, paitsi me vanhemmat ja isovanhemmat ja tädit ja eno. :( Miksei muut?[/QUOTE]

Niin, montako maailman lasta on sun sydäntä lähellä? Tädin ja enojen lapset, kaikki naapurin mukelot, kaupassa rääkyvät tuntemattomat pennut?
 
"vieras"
No en mä pidä kaikista vieraista aikuisista ihmisistäkään... miksi sitten lapsistakaan. En mä silti ketään vihaa. Mutta joo, ei kaikki lapset herätä minussa minkäänlaista ihastusta tai hoivaviettiä.
 
Ehkä niillä kaikilla on oma hellantelttu josta välittävät tai sitten ovat vain jonkun hellanteltun tätejä,enoja,mummoja,pappoja jne..

Eiköhän ole aika normaalia,että lapsi on omalle äidille,isälle,sisaruksille ja sukulaisille rakas,mutta aika epänormaalia odottaa,että koko maailma paapoisi juuri sitä omaa hellantelttua. :D
 

Yhteistyössä