Miksei aattona voi olla vaan kotona

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Mies haluaisi välttämättä mennä aamulla anopille syömään riisipuuroa, mutta mä en ole ollenkaan innostunut asiasta. Anoppi kuitenkin tulee meille illalla syömään. Ja mä haluaisin kerrankin tehdä sen puuron ihan itse, enkä lähteä kauheella kiireellä sitä muualle syömään. Puuron jälkeen pitää vielä ehtiä saunaan ja sit mä meen esikoisen kanssa yhdeksi kirkkoon. Musta siitä aamusta tulee vaan liian kiireinen, jos pitää yhden puuron takia lähteä vielä ajelemaan, kun sen voi syödä kotonakin. Musta olisi kivempaa mennä sinne anoppilaan sit vaikka joulupäivänä kahville, ihan ajan kanssa.
 
Me ei lähdetä mihinkään, eikä meille tule muita, kuin aattoiltana joulupukki ja tonttu. Pysytellään kotosalla huominen ja joulupäivä ihan oman perheen kesken. Tapaninpäivänä sitten ajellaan mummolaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mies haluaisi välttämättä mennä aamulla anopille syömään riisipuuroa, mutta mä en ole ollenkaan innostunut asiasta. Anoppi kuitenkin tulee meille illalla syömään. Ja mä haluaisin kerrankin tehdä sen puuron ihan itse, enkä lähteä kauheella kiireellä sitä muualle syömään. Puuron jälkeen pitää vielä ehtiä saunaan ja sit mä meen esikoisen kanssa yhdeksi kirkkoon. Musta siitä aamusta tulee vaan liian kiireinen, jos pitää yhden puuron takia lähteä vielä ajelemaan, kun sen voi syödä kotonakin. Musta olisi kivempaa mennä sinne anoppilaan sit vaikka joulupäivänä kahville, ihan ajan kanssa.
Jos se anoppi on joka tapauksessa tulossa teille, ni miks teitin pitäis sinne samana päivänä mennä?

 
Mä en myöskään haluu ryntäillä aattona.

Meillä mies lähtee lasten kaa aamupäivällä ulos, mä laittelen täällä himassa ja klo 15 aikaan tulee mun vanhemmat meille ja sitten pukki.
Loppuilta menee sitten leikkiessä ja syödessä.
Meille sopivan rentoa puuhaa :xmas:
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mies haluaisi välttämättä mennä aamulla anopille syömään riisipuuroa, mutta mä en ole ollenkaan innostunut asiasta. Anoppi kuitenkin tulee meille illalla syömään. Ja mä haluaisin kerrankin tehdä sen puuron ihan itse, enkä lähteä kauheella kiireellä sitä muualle syömään. Puuron jälkeen pitää vielä ehtiä saunaan ja sit mä meen esikoisen kanssa yhdeksi kirkkoon. Musta siitä aamusta tulee vaan liian kiireinen, jos pitää yhden puuron takia lähteä vielä ajelemaan, kun sen voi syödä kotonakin. Musta olisi kivempaa mennä sinne anoppilaan sit vaikka joulupäivänä kahville, ihan ajan kanssa.
Jos se anoppi on joka tapauksessa tulossa teille, ni miks teitin pitäis sinne samana päivänä mennä?
Kun oltiin viime vuonnakin. Mies sano, et se menee sinne sit kahdestaan esikoisen kanssa, mut en kyllä niitä sinne "päästä". Ja ihan vaan sen takia, että tulee muuten liian tiukka aikataulu.
 
Me ollaan kotona joulu, oikeasti en jaksaisi tuollaista edes takaisin ravaamista. Niin ja anoppi meillä koko joulun. :xmas:

Niin, tai kyllähän me itseasiassa käydään pukkikeikalla vanhainkodilla, mutta ei jäädä sinne syömään vaan palataan kotiin laittamaan omaa joulupöytää.
 
Kun meille tuli lapsia, tehtiin päätös, että aattona ollaan kotona ja meille saapi tulla, jos haluaa. Muina joulunpyhinä voidaan sitten ajella. En jaksaisis ravaamista paikasta toiseen lasten ja lahjojen kanssa. Nyt sitten meille tulee miehen vanhemmat ja mun isäni :heart: Joka joulu ollaan yhdessä vietetty ja he kyllä ymmärtävät että halutaan olla kotona.
 
kolmen äiti
Pyhitän aaton ja joulupäivän omalle perheelle.En todellakaan jaksaisi ravata eri paikoissa kolmen tenavan kanssa.Tapaninpäivänä sitten kyläillään.Oon muutenkin niin väsynyt töistä (vuorotyö) että haluan vaan olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
No nyt se mies vetoo siihen, ettei ehdi joulupäivänä olemaan siellä sen kauempaa, kun menee illalla töihin. ARGH! :headwall:
Eikös se oo vuosikaudet katellut vanhempiansa, moni on jo kyllästynytkin niiden naamoihin.
Nyt mammailu seis ja oma porukka ykköseksi! :whistle:
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
No nyt se mies vetoo siihen, ettei ehdi joulupäivänä olemaan siellä sen kauempaa, kun menee illalla töihin. ARGH! :headwall:
Eikös se oo vuosikaudet katellut vanhempiansa, moni on jo kyllästynytkin niiden naamoihin.
Nyt mammailu seis ja oma porukka ykköseksi! :whistle:
Ne on eronneet. Mut sillon ku ne vielä oli naimisissa ja vietettiin yksi aatto siellä, niin ei me kyllä mun kotona käyty ku vasta joulupäivänä ja nyt anoppi on kuitenkin tulossa tänne aattoiltana. Eli kyse ei ole siitä ettei mies näkisi äitiään ollenkaan aattona.
 
me ainkin ollaan kotona jouluna. Aatona mennään aamulla saunaan, sit puuro, sen j'älkeen mä käyn lenkillä, sitten lapset katselee lastenojelmia,puolen päivän aikoihin mennään hautuumaille, sen jälkeen availlaan lahjat javsitten illalla syödään . Nälässä ei tarvitse olla, koska meillä on joulupöydäsä koko ajan tarjolla hedelmiä, pipareita, karkkia, rusinoita ja pähkinöitä. kinkkuakin saa aina käydä välillä hakemassa leivän päälle jos suolapalaa tekee mieli. normaalisti ollaan tarkkoja ruoka-ajoista
 

Yhteistyössä