Miks vihreät ei asuta maaseutua?

Echo, kysyisin pari kysymystä sinusta, kun en ole pahemmin tätä palstaa lukenut, niin ei ole tietoa. Ei tartte tarkkaan vastata, oman maun mukaan "sinnepäin" riittää.

Missä asut?

Minkä ikäinen olet? ENtäs miehesi?

Mitä teet työksesi? Entäs miehesi?

Minkä ikäiset lapset?

Oletko aina ollut uskovainen? Tuleeko se verenperintönä?

Ja omasta puolesta voin kertoa, että minä olen sellainen maalaisvihreä. Lapsuuden ja teini-iän asunut alle 15000 asukkaan kaupungissa. Sitten opiskellut ja asunut Helsingissä vähän yli 10 vuotta. Muuttanut maalle takaisin, joskaan ei tuonne synnyinseuduille. Ja kyllä täältä ainakin näitä kammottavia vihervassareita tuntuu löytyvän muitakin.

Vielä semmonen tiedoksi, että minä ja mieheni saamme tienistimme yksityissektorilta. Ja tuntemistani vihervassareista aika moni muukin saa. Ainakin suurempi osa kuin esim. tietämistäni persuista. Heistä kaikki töissä olevat ovat kyllä yksityisellä puolella, mutta enimmäkseen työttömiä. Työttömiä joiden työt ovat loisivat mamut vieneet?
En paljon kertoile täällä itsestäni....keski-ikäinen mamma, mieskin keski-ikäinen kurppa, tavallisessa työssä, asun maalla (olen asunut n.8 v.kaupungissa välillä). :)

Uskovaisuus ei voi koskaan tulla verenperintönä, se pitää ihmisen valita itse. Taivaan portilla ei kysytä että uskoiko sun äitis ja isäs vaan uskotko itse. Itse tulin lukion aikaan uskoon.
 
vierailija
Korpi on oikeastaan suo, jonne on kasvanut hiljalleen kuusia:
http://virtuoosi.pkky.fi/metsaverkko/metsaekologia/Suotyypit/korpi.htm

Se on siis maatyyppi. Ennen metsätaloutta niillä puilla ei ollut muuta merkitystä kuin ylipääsemätön alue, mistä ei edes läpi päässyt - sitäpaitsi suosilmäkkeisiin on voinut hukkua helpostikin.
Just eilen mietittiin, mikä on se osa suosta, minne ei kannata kävellä...?
 
vierailija
En paljon kertoile täällä itsestäni....keski-ikäinen mamma, mieskin keski-ikäinen kurppa, tavallisessa työssä, asun maalla (olen asunut n.8 v.kaupungissa välillä). :)

Uskovaisuus ei voi koskaan tulla verenperintönä, se pitää ihmisen valita itse. Taivaan portilla ei kysytä että uskoiko sun äitis ja isäs vaan uskotko itse. Itse tulin lukion aikaan uskoon.
http://www.elisanet.fi/alkupera/Keminsaame.pdf
Mitä kukin ymmärtää verenperinnöllä? Syytinkiä?
 
vierailija
----Joakim:

"Pyhä Anna ja hänen puolisonsa Joakim olivat Neitsyt Marian vanhemmat, siis Jeesuksen äidinpuoleiset isovanhemmat. Heitä ei mainita Raamatussa edes Jeesuksen sukupuun yhteydessä. Heistä alettiin kertoa vasta 100-luvulla jKr., jolloin heidän elämänvaiheensa löydettiin Raamatun apokryfisistä kirjoituksista.

Anna (hepr. Hannah, merkitys suomenkielessä sulous) oli syntynyt Betlehemissä, arviolta n. vuonna 60–50 eKr. Anna solmi avioliiton Joakimin kanssa ja he viettivät elämäänsä Nasaretissa hurskaina ja hyvin toimeen tulevina. He olivat kuitenkin murheissaan lapsettomuutensa vuoksi. Joakim vetäytyi temppelissä käytyään maaseudulle rukoilemaan hedelmättömyytensä vuoksi. Anna puolestaan, surullisena miehensä lähdöstä ja omasta hedelmättömyydestään, lupasi juhlallisesti Jumalalle, että hän lapsen saadessaan omistaisi tämän palvelemaan Herraa. Kumpikin heistä sai näyssä enkelin ilmoituksen, että Anna tulisi raskaaksi ja synnyttäisi hyvin ihmeellisen lapsen. Pian he saattoivatkin riemuita tyttärestä, jolle Anna antoi nimen Maria. Kun lapsi oli kolmen vuoden ikäinen, Anna luovutti hänet lupauksen mukaisesti kasvatettavaksi Jerusalemin temppeliin. Myöhempien legendojen mukaan Joakim kuoli pian Marian syntymän jälkeen ja Anna avioitui myöhemmin uudelleen kahdesti, Pyhältä Hengeltä rohkaisun saatuaan. Ortodoksisen uskon mukaan Joakim eli 80-vuotiaaksi." -Arnoldus muistaa-

Tuo Maria aikanaan löysi miehekseen puusepän, joka varmaankin on osannut luonnon lait paremmin, kuin moni muu?
Miten tuo unohtuu aina jouluna?
 
vierailija
Minusta vähintään keskisuurten sisämaakaupunkien, kuten Tampereen, Jyväskylän, Kuopion ja Joensuun, asukasluvun kasvattamiseen pitäisi panostaa! Kaikkien ei pidä muuttaa pääkaupunkiseudulle ja poismuutto pääkaupungista pitäisi olla kannustettavaa. Saadaan turvattua paremmin maakuntien palvelut ja ruokatuotanto on lähempänä kuluttajia. Tietotekniikka ja videoneuvottelut mahdollistavat etätyön tekemisen.
 
vierailija
Minusta vähintään keskisuurten sisämaakaupunkien, kuten Tampereen, Jyväskylän, Kuopion ja Joensuun, asukasluvun kasvattamiseen pitäisi panostaa! Kaikkien ei pidä muuttaa pääkaupunkiseudulle ja poismuutto pääkaupungista pitäisi olla kannustettavaa. Saadaan turvattua paremmin maakuntien palvelut ja ruokatuotanto on lähempänä kuluttajia. Tietotekniikka ja videoneuvottelut mahdollistavat etätyön tekemisen.
Miten?
 

Yhteistyössä