Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
Koitanpa minäkin, jos näkisit minulle ja saisin selkeyttä sekavaan elämäntilanteeseen.
Miksi tuo ihminen vuosikymmenen takaa ilmaantui kuvioihin juuri nyt? Miksi hän on niin läheinen ja minä hänelle? Miksi elämämme näyttävät täydentävän toisiaan sanattomasti? Onko SE hän vai oma mieheni? Miksi taas oma mieheni tuntuu kaikkoavan ajoittain kauas valovuosien päähän? Oliko viime talvisella työrutistuksella ja elämänkoetuksella joku tarkoitus? Entäs ne häät ?
Välillänne on katkaisematon side, joka ei ole haihtunut, vaikka olettekin olleet toisistanne erossa. Kohtalo haluaa johdattaa teitä yhteen. Näen, että et tule olemaan onnellinen miehesi kanssa, ellet pääse kokeilemaan eloa menneisyyden henkilön kanssa. Jos ohitat kohtalon tarjoaman tilaisuuden, asia vaivaa mieltäsi loppuelämäsi ajan. Näkisin kuitenkin, että hän ei ole kuitenkaan sitä, mitä kuvittelit, ja teillä olisi omat ongelmanne, mutta sinun täytyy saada itse kokea se kaikki.
Miehesi aistii ajatuksesi, vaikka yrität salata pohdiskelujasi. Hän kokee, ettei riitä sinulle. Ja kyllä, kaikella tapahtuneella on omat tarkoituksensa, palaset loksahtelevat myöhemmin paikoilleen kuin itsestään. Siinä vaiheessa sinä olet onnellinen elämässäsi, eikä sinulla ole kaipuuta muualle. Häitä en näe lähivuosina.