Miks tunnen näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lopussa

Vieras
Mieheni seurassa tunnen itseni aina huonoksi, riittämättömäksi. Tulee sellainen alemmuuden tunne. Aina se kävelee mun ylitse ja vähättelee mun mielipiteitä ym. Kokoajan mulla pitää olla puolutus kannalla, puoltustaa itseäni. Ei mun mielestä hyvässä parisuhteessa kenenkään kuuluis tuntea näin. :( pelkään että olen sairastumassa masennukseen tämän takia.

onko mun mies kusipää vai onko mulla huono itsetunto?

tuntuu vaan että jos mä pidän puoleni ja olen enemmän äänessä jne niin me ollaan jatkuvassa riidassa.. siksi siis yritän olla äänetön, hajuton ja mauton ja pysytellä "piilossa".. ei jaksa kokoajan olla puolustus asemassa..

siihen on vaikea vastata, jos kuitenkin tunnet parisuhteessasi noin, ei se ole oikein! Mulla ollut samoja ongelmia, mies on aika omapäine haluaa tehdä asiat omalla tavallaan, olen opetellut sanomaan et tee vaan, mut mulla oikeus tehdä kuten haluan jos lopputulos sama. Helposti sitä alkaa just olemaan kuten sanoit, mutta jos se tekee sulle pahan olon, se ei ole hyvä. Voitko kertoa miehelle mitä tunnet? Voitko pyytää että tekis testin?

tuntuu vaan että jos mä pidän puoleni ja olen enemmän äänessä jne niin me ollaan jatkuvassa riidassa.. siksi siis yritän olla äänetön, hajuton ja mauton ja pysytellä "piilossa".. ei jaksa kokoajan olla puolustus asemassa..

Jospa miehesi on kylmä, tunteeton, manipuloiva, ja laskelmoiva tyyppi, jonka pyrkimyskin on pitää sinut nöyränä?

Molempia. Varsinainen syy on miehen kusipäisyydessä, mutta itsetuntosi ei ole terve eikä pääse kehittymään tuollaisen latistavan mulkun kanssa.

sen tiedän että mun itsetunto ei varmaan ole koskaan päässyt kehittymään normaaliksi. kiusaamista läpi koko lapsuuden. sitten kun vihdoin on aikuinen ja on päässyt eroon kaikista kiusaajista ja pääsee edes vähän kasvattamaan itsetuntoa niin sitten mies alkaa tuonlaiseksi. tavallaan en käsitä miksi se juuri nyt on muuttunut tuonlaiseksi ei se aikaisemmin noin ollut.

Kotona jokainen saa olla sellainen kuin oikeesti on, joutumatta jyrätyksi. Itsellä ei ole vastaavaa tilannetta ollut, mutta etenkin keski-ikäisissä miehissä joskus törmää sellaisiin päällepäsmäreihin, joista heti huomaa että aina on saatu tahto läpi, ja nainen on sitten semmoinen hissukka.

Sinulla on oikeus olla juri sellainen kuin olet! Jos ei mies anna sille arvoa, minä lähtisin pois suhteesta, ennenkuin mies nujertaa.

Mulla oli vastaava mies yli kymmenen vuotta. Mielipiteeni olivat hänelle ilmaa, mitään en tiennyt hänen mielestään jne. Jopa vieraiden läsnäollessa hän mollasi minua. Lopulta en jaksanut enää edes yrittää ilmaista omaa tahtoani. Imin tavallaan oman persoonallisuuteni itseeni ja muutuin mieheni toiveiden mukaiseksi vaatteita myöten.

Toimin kotihengettärenä joka huolehti miehen jokaisesta ateriasta. Siivosin kotia koko ajan, kävin vuorotöissä ja silti huolehdin kodin ja pihan hoidon. (Ei ollut lapsia, luojan kiitos!) Olin olemassa vain miestä varten. En nauranut, en hymyillyt, toimin kuin robotti koko ajan. Olin suorastaan ihan tahdoton.

Lopulta minulle tuli niin huono olo, että sairastuin syömishäiriöön. Siitä tuli vähän vakavampia seurauksia ja aloin ajattelemaan itseäni. Aikaa meni kuitenkin hieman vajaa vuosi ennen kuin tajusin lähteä.

Ero oli oikea ratkaisu. Sain oman iloisen persoonani takaisin, sain viettää seuraelämää ilman kuukausia jatkuvaa v*ttuilua, ystäviä sain uusia ja vanhatkin palasivat (mieheni eristi minut vanhoista ystävistä). Opin nauramaan uudelleen ja nyt elän unelmieni miehen kanssa ihanaa elämää toivotun lapsen kera.

Mieti nyt tarkkaan mitä teet. En halua vaikuttaa päätökseesi, mutta minä en onnistunut miestä muuttamaan sen jälkeen, kun hänen luonteensa tuli esille. Ap:lle :hug:

Olis niin helppo lähteä tästä heti jos ei olisi yhteinen lapsi. Pelkään että se keksii jonkun konstin saada meidän 3v poika itselleen. Perheneuvolassakin peloteltiin että tilanne olis hankala jos me erottaisiin(käyn sielä juttelemassa tästä). En kuulemma sais muuttaa takaisin kotipaikkakunnalleni pojan kanssa? Lisäks sielä painostetaan jatkamaan huonoakin suhdetta.

Yhteistyössä