Miks toi astianpesukone ei lähde käyntiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli sama vika. Ohjelma lähti käyntii mut ei jatkunu eteenpäin. Syy, koneeseen on kerääntynyt vettä. Eli eiku likaa, kokkareita ja vettä poistamaan koneen sisältä. Siihen tarvitaan oikeen alan ihminen mikäli ei itse koskaan ole astianpesukonetta avannut. Jotenki se sieltä alta avataan se koko helahoito ja sinne on siis kerääntynyt likavettä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä oli sama vika. Ohjelma lähti käyntii mut ei jatkunu eteenpäin. Syy, koneeseen on kerääntynyt vettä. Eli eiku likaa, kokkareita ja vettä poistamaan koneen sisältä. Siihen tarvitaan oikeen alan ihminen mikäli ei itse koskaan ole astianpesukonetta avannut. Jotenki se sieltä alta avataan se koko helahoito ja sinne on siis kerääntynyt likavettä.

Juups, ei kai sitten auta kuin soitaa Siemenssin huoltomies paikalle :(
Halpaa lystiä sekin... :whistle:

Meillä ei maksanu paljoa. En muista hintaa, mut mekin luultiin et hirveen hintasta, mut ei ollu. Mut kaks päivää jouduttiin kyl hänen tuloa odottaa ku oli firmalla kiire.

Mies katto tarkkaan vierestä mitä setä teki, ja nyt äskettäin avasi itse sen sitte sen mukaan mitä muisti, ja hyvin on toiminu taas sen jälkeen yli 10vuotta vanha kone. Kop kop.

kokeile niin et laitat hanan kii, ja painat ohjelman päälle, pitäis ensin poistaa vettä. näin mä teen kun oon pessy koneen ja heittäny sisään huuhteluvettä, että kone tyhjenee. sit kun kuulen et lopettaa sammutan ohjelman ja tiskaan seuraavan kerran normaalisti.

onko konetta siirretty? poistoputki voi olla litistyny!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä ei maksanu paljoa. En muista hintaa, mut mekin luultiin et hirveen hintasta, mut ei ollu. Mut kaks päivää jouduttiin kyl hänen tuloa odottaa ku oli firmalla kiire.

Mies katto tarkkaan vierestä mitä setä teki, ja nyt äskettäin avasi itse sen sitte sen mukaan mitä muisti, ja hyvin on toiminu taas sen jälkeen yli 10vuotta vanha kone. Kop kop.

Meidän kone on vajaa 4 vuotta vanha. Ja aloin tässä miettiä, et siinä on hommaa edes päästä käsiksi tohon koneeseen, pitää ensin purkaa sokkelin laudat pois edestä jne. Kun se on integroitukone eli ulkoapäin näyttää tavalliselta kaapilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
kokeile niin et laitat hanan kii, ja painat ohjelman päälle, pitäis ensin poistaa vettä. näin mä teen kun oon pessy koneen ja heittäny sisään huuhteluvettä, että kone tyhjenee. sit kun kuulen et lopettaa sammutan ohjelman ja tiskaan seuraavan kerran normaalisti.

Kiitti vinkistä, kokeilen =)

Älä nyt hulluja tee! Ei tiskikoneeseen saa itse mitään vesiä laittaa vaan käytä koneen omia ohjelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Älä nyt hulluja tee! Ei tiskikoneeseen saa itse mitään vesiä laittaa vaan käytä koneen omia ohjelmia.

milläs ne röhnät tiivisteistä yms. joita ei voi irrottaa sit huuhdotaan kun ne on ensin harjattu? ai pannan paskasena vaan pyörimään? oon tehny noin jo kahden koneen kanssa eikä onkelmia.

Meillä Siemens s9gt1s tiskari hurisi hetken ja jäljellä olevan ajan näyttö näytti samaa 120 min vartin. Syy selvisi: oli tulovesiputki jäätynyt! Irrotin hanalta tulevan letkun koneen letkusta ja sulatin, letku takas kiinni ja toimii... Nää yli kolmenkympin pakkaset saavat ulkoseinän lähellä lattian näemmä aika kylmäksi.

Whirlpoolin kone starttasi kun starttipainiketta vaan napsautti nopeasti (eikä 3sec ajan niinkuin starttipainikkeen alla oleva kuvaus antaa ehkä ymmärtää). Toivottavasti tämä auttaa jotakuta muutakin :)

Yhteistyössä