Miks te haluatte turruttaa synnytyskivut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sie teit niin =) JOkainen tekee kuten itse haluaa sen kokea. Mie en saanu enää ponnistusvaiheessa yhtään mitään, eikä ilokaasusta ollut hyötyä. 2 tuntia ponnistin ilman mitään ja sairaalassa olivat jo leikkausvalmiudessa ekan tunnin jälkeen kun ei voimat meinannu riittää... Liian iso lapsi miun synnytettäväks ja varsinkin kun oli hieman vinossa raivotarjonnassa, ni joka ponnistuksen välillä luiskahti takaisin sisälle päin...

Ekalla kerralla oltin epiduraalin koska mua pelotti ne kivut. Se tosin loppui kesken ja kyllä ne kivut tosiaankin sitten tunsin. Kahdella viimesellä on ollu ilokaasu ja ihan viimesellä kerralla lääkäri laitto puol väkisin kohdunkaulanpuudutteen. Kysy, et laitetaanko? Ja mä meinasin, et kyllä mä kaasulla pärjään.

Tokas vaan: et ei ole kyse siittä, et pärjääkö kun pakko ei ole kärsiä. Ei pilata kaunista tapahtumaa pelkällä kivulla.
Ja joo, ihan hyvä et laitto.

Etkö tiedä, että kipua on hyvä hoitaa. Oli kyse sitten mistä tahansa kivusta. Mikään kipu ei edistä paranemista, eikä tässä tapauksessa synnytyksen kulkua. Tehokas kivunhoito auttaa rentoutumaan ja näin ollen myös nopeuttamaan synnytystä. Kipu ja kivulias olo taas voi pitkittää / hankaloittaa synnytystä.

Mä olin avautunut 24h kuluttua synnytyksen alkamisesta 3cm, olin aivan puhki, supistukset kuitenkin voimistuivat ja kipeytyivät jatkuvasti. En olis jaksanut enää yhtään, karjuin kuin leijona aina kun tuli supistus. Uhkasivat jo sektiolla, otin epiduraalin ja kas, kun sain hieman levättyä niin synnytys alkoi edistyä. Että siksi...

Olisin halunnut turruttaa, sattu se niin hemmetisti.

Ekalla kertaa se vaan ei onnistunut, toisella kertaa ei ehtinyt.

Olisin todellakin halunnut tietää, miltä se tuntuu puudutettuna.

Uijui, siksi ettei sattuisi ja kun kerran sitä kipua on mahdollista helpottaa. Miksi joku tahtoo kestää kipua vain tietääkseen miltä se tuntuu? Mä luulen, että pääsin hyvin jujulle siihen mennessä kun pyysin epiduraalin, tuskin sillä kivulla oli enää mitään kivaa tarjottavaa mulle..

Hmmm. Ymmärrän kaiken kivun POISTAMISEN tarpeen ainakin niissä synnytyksissä, jotka kestävät kymmeniä tunteja. Kipu vie äidiltä voimat, mikä saattaa sitten johtaa siihen, että synnytys kuitenkin päättyy sektioon.

Itse kyllä synnytin kaksi nuorempaa ihan vain "helpotuksella ilokaasusta", mutta ne synnytykset olivat parin tunnin kertarysäyksiä.

Miksi sinä sitten haluat sitä helpotusta siitä ilokaasusta?

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tee sä niin, mä en. Haluutko kokea kaiken muunkin kivun ilman puudutteita vaan tietääksesi miltä se tuntuu?!

Hui! Miksi sä nyt noin hyökkäsit!? Mielipiteitä vaan kysyin, en tarvostellut mitään tai ketään.
Ja kysymykseesi vastaan että ei, en halua, pelkään yleensä kipua,esim hammaslääkärissä vaadin puudutteen. Mutta halusin/haluan tuntea synnytyksen,se on kuitenkin aika luonnollista se kipu.

Mä jouduin molemmilla kerroilla jonkinlaiseen paniikkiin sen kivun takia. En tajunnu mistään mitään. Puudutus auttoi mut takas tähän maailmaan. Tiiä sitten oonko nössö vaiko vaan herkkä :/

Synnytys nyt vaan sattuu toisia enemmän ku toisia. Mä oon kanssa synnyttäny 2 lasta "pelkällä" ilokaasulla, mut en itse menisi hammaslääkäriin ilman puudutusta. Ja tää on totta! Mun mielestä hampaan poraaminen sattuu enempi...

ööh? Koska olen huono äiti??

Koska en halunnut tuoda lastani maailmaan huutaen ja kiroten... Ja jos en ois ottanut puudutteita niin varmaan ois ärräpäät alkanut lentelemään.

Toista synnyttäessä mä yritin pärjätä ilman puudutusta. Tuntitolkulla oli IHAN JÄRKYTTÄVÄT supistuskivut, mutta ei tapahtunut edistystä, vaikka tippaan lisättiin lisää potkua (oli semi-käynnistetty tai siis vauhditettu synnytyksen alkamista). Sitten kun sain puudutuksen, niin loput aukeni siitä kolmesta sentistä puolessa tunnissa. Oli ollut niin täysi kramppi kai sen kivun takia, ettei edistystä päässyt tapahtumaan.

Yhteistyössä