Miks te ette ota mua tosissaan????

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä käyn joka päivä töissä ja lapset on päiväkodissa. Kun mä pääsen pois, päiväkoti menee kiinni, samoin se on viikonloppuisin suljettu.

Milloin mulla on vapaapäivä? Milloin omaa aikaa? Milloin mä saan levätä?
Maksan kokopäivähoidosta ja sukulaiset asuu kaukana. Pitäiskö jäädä kotiäidiksi ja viedä mukulat hoitoon että homma järjestyy???
Miksi mun pitää ymmärtää niitä joilla on yhteiskunnan tarjoama hoitoa vapaapäivänä kun mullakaan ei ole???
 
siis
nyt en oikein ymmärtäny?? Tarviit vapaapäiviä lapsistas, niinkö? Olisko kannattanu aikanaan sitte miettiä sitä lastentekoa jos noin paljon kiinnostaa koko homma loppujen lopuksi?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jokainen joka haluaa perheen tietää että se 24h hommaa, vapaapäivät on pidetty sinkkuna ja seuraavat eläkkeellä ollessa.... niin se vaan on kun on pieniä lapsia
Ei tarvitse odottaa eläkeikäänkään asti, jos ei ole tehnyt lapsia lähempänä 50-vuotispäiviään.
 
Ihmiset elää elämäänsä eri tavalla. Ehkä ne jotka vie lapsia hoitoon itse kotona ollessaan, tarvitsee sitä mahdollisuutta esim. mielenterveytensä kannalta? Varmasti sun elämässäsi on hyviä asioita joita näillä ihmisillä ei ole. Keskity niihin elämäsi hyviin juttuihin sen sijaan että tarkkailet, mitä muilla on mitä sinulla ei. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jokainen joka haluaa perheen tietää että se 24h hommaa, vapaapäivät on pidetty sinkkuna ja seuraavat eläkkeellä ollessa.... niin se vaan on kun on pieniä lapsia
Ei tarvitse odottaa eläkeikäänkään asti, jos ei ole tehnyt lapsia lähempänä 50-vuotispäiviään.
joo olet oikeassa,,eläkkeellä alkavat toivottavasti ihanat mummoiluajat!

 
miekin ymmärsin
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ihmiset elää elämäänsä eri tavalla. Ehkä ne jotka vie lapsia hoitoon itse kotona ollessaan, tarvitsee sitä mahdollisuutta esim. mielenterveytensä kannalta? Varmasti sun elämässäsi on hyviä asioita joita näillä ihmisillä ei ole. Keskity niihin elämäsi hyviin juttuihin sen sijaan että tarkkailet, mitä muilla on mitä sinulla ei. =)

Halloo!! Kysymyshän on siitä että tekee vuorotyötä ja jos viikolla on vapaata niin vie lapset hoitoon koska haluaa omaa aikaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo olet oikeassa,,eläkkeellä alkavat toivottavasti ihanat mummoiluajat!
Mulla alkoi olla sitä nk omaa aikaa silloin, kun kuopus meni kouluun. Yhtäkkiä vaan huomasin istuvani illat yksin kotona lasten ollessa milloin missä'kin kavereineen. Mulla kyllä on ollut omaa aikaa muutenkin aina, sillä mun harrastukseni ovat kotona ja olen voinut tehdä niitä lasten leikkiessä omiaan tai kun ovat olleet nukkumassa. Kodin ulkopuolista omaa aikaa ei juuri ollut lasten ollessa pieniä, mutta kumman nopeasti nämä vuodet vierivät.

 
Alkuperäinen kirjoittaja miekin ymmärsin:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ihmiset elää elämäänsä eri tavalla. Ehkä ne jotka vie lapsia hoitoon itse kotona ollessaan, tarvitsee sitä mahdollisuutta esim. mielenterveytensä kannalta? Varmasti sun elämässäsi on hyviä asioita joita näillä ihmisillä ei ole. Keskity niihin elämäsi hyviin juttuihin sen sijaan että tarkkailet, mitä muilla on mitä sinulla ei. =)

Halloo!! Kysymyshän on siitä että tekee vuorotyötä ja jos viikolla on vapaata niin vie lapset hoitoon koska haluaa omaa aikaa.
Ei se "oma aika" välttämättä tarkoita biletystä yökerhossa, vaan se voi tarkoittaa myös univelkojen nukkumista pois, tai itkemistä peiton alla, tai psykologilla käyntiä. Ei kannata leimata, jos ei tiedä toisen taustoja... mä kyllä tarkoitin tuota edellistä ihan yleisesti, että joskus on äitinkin hyvä ottaa etäisyyttä jos alkaa liikaa ahdistamaan. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja miekin ymmärsin:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ihmiset elää elämäänsä eri tavalla. Ehkä ne jotka vie lapsia hoitoon itse kotona ollessaan, tarvitsee sitä mahdollisuutta esim. mielenterveytensä kannalta? Varmasti sun elämässäsi on hyviä asioita joita näillä ihmisillä ei ole. Keskity niihin elämäsi hyviin juttuihin sen sijaan että tarkkailet, mitä muilla on mitä sinulla ei. =)

Halloo!! Kysymyshän on siitä että tekee vuorotyötä ja jos viikolla on vapaata niin vie lapset hoitoon koska haluaa omaa aikaa.
Ei se "oma aika" välttämättä tarkoita biletystä yökerhossa, vaan se voi tarkoittaa myös univelkojen nukkumista pois, tai itkemistä peiton alla, tai psykologilla käyntiä. Ei kannata leimata, jos ei tiedä toisen taustoja... mä kyllä tarkoitin tuota edellistä ihan yleisesti, että joskus on äitinkin hyvä ottaa etäisyyttä jos alkaa liikaa ahdistamaan. =)

mutta tarve on vain vuorotyötä tekevillä? ei meillä jotak ollaan viikot töissä? tässä ei kyseenalaisteta tarvetta vaan sitä miten siihen vastataan
 
minulla vapaa alkaa silloin kun työt loppuu ja vapaalla on lapsetkin kotona (nyt tosin koululaiset puuhaa kavereiden kanssa omiaan).
Töitä on melkein pakko (sanon melkein kun tälläkin palstalla lukee että kuulema pärjää ilmankin) mutta lapsia ei ole kenenkään pakko hankkia, jos niistä suuri riesa. anteeksi raa'at sanani, mutta kyllä kai jokainen äidiksi ryhtyessään (tietysti joku vahingossa joutuu) sen tietää mitä se äitiys on.
 
Niinhän se on, lapset on vaan kerran pieniä jne, mut silti ymmärrän mitä aloittaja tarkoittaa. Mulla on ollu yks "vapaa-yö" kolmen vuoden aikana ja pari kertaa on käyty miehen kanssa kaksin syömässä ja sit äkkiä kotiin.
Meillä ei siis ole sitä paljon mainostettua tukiverkkoa, joka hoitais lapsia edes silloin tällöin ja sitä omaa aikaa kyllä kaipais, mä ainakin. Mä oon lasten kanssa päivisin kotona. Mutta ajattelen vaan että aika aikaansa kutakin ja vielä koittaa se päivä kun ajattelee miten helppoa elämä oli kun lapset nukku yöllä omissa sängyissään turvassa .. eivät olleeet ties missä "pahoilla teillä" =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja miekin ymmärsin:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ihmiset elää elämäänsä eri tavalla. Ehkä ne jotka vie lapsia hoitoon itse kotona ollessaan, tarvitsee sitä mahdollisuutta esim. mielenterveytensä kannalta? Varmasti sun elämässäsi on hyviä asioita joita näillä ihmisillä ei ole. Keskity niihin elämäsi hyviin juttuihin sen sijaan että tarkkailet, mitä muilla on mitä sinulla ei. =)

Halloo!! Kysymyshän on siitä että tekee vuorotyötä ja jos viikolla on vapaata niin vie lapset hoitoon koska haluaa omaa aikaa.
Ei se "oma aika" välttämättä tarkoita biletystä yökerhossa, vaan se voi tarkoittaa myös univelkojen nukkumista pois, tai itkemistä peiton alla, tai psykologilla käyntiä. Ei kannata leimata, jos ei tiedä toisen taustoja... mä kyllä tarkoitin tuota edellistä ihan yleisesti, että joskus on äitinkin hyvä ottaa etäisyyttä jos alkaa liikaa ahdistamaan. =)

mutta tarve on vain vuorotyötä tekevillä? ei meillä jotak ollaan viikot töissä? tässä ei kyseenalaisteta tarvetta vaan sitä miten siihen vastataan
Varmasti sama tarve on kaikilla. On valitettavaa että yhteiskunta pistää näin eriarvoiseen asemaan vuoro- ja päivätyötä tekevät. Mutta hyvä, että edes jotkut pystyvät tarvittaessa ottamaan näin omaa aikaa, se edesauttaa myös lasten hyvinvointia. =)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta tarve on vain vuorotyötä tekevillä? ei meillä jotak ollaan viikot töissä? tässä ei kyseenalaisteta tarvetta vaan sitä miten siihen vastataan
Mä luulisin, että vuorotyötä tekevän on hankalampaa järjestää lapsilleen nk. normaalia vuorokausirytmiä, jos lapset ovat kotona aina silloin kun äitikin. Vuorotyöläinen joutuu nukkumaan eri aikaan vuorokaudesta kuin päivätyötä tekevä ja on varmaan viisaampaa viedä lapsi päiväkodin normaaliin rytmiin silloin, jos oma työvuoro alkaa vaikka klo 04 eikä herättää lasta yöllä klo 03 ja lähteä silloin viemään päiväkotiin.

Mutta sanottakoon, että olin aika yllättynyt, kun eräs tuttuni vei lauantai-iltana lapsensa päiväkotiin, kun tuttavani puolisoineen päätti lähteä kapakkaan. En tiennyt tuollaisen olevan edes mahdollista.

 

Yhteistyössä