Miks tänne on ilmestynyt tällästä uskis P#"!%&%#¤(/) AA?

  • Viestiketjun aloittaja giga
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ei nyt auennut mulle. Paratiisin alleen? Ja mitä ihmeen salaista oppia?
Paratiisi, Eedenin puutarha.
mm. Mooseksen kirjat ovat lähtöisin juutalaisilta. Niiden sisältä aukeaa, kun niitä tulkitsee zoharin kautta. Salainen oppi on ollut tapa suojata aineistoa perus ihmisiltä, jotka eivät ymmärtäisi niiden sisältöä. Siihen aikaan ei ollut muuta keinoa salata tietoa "salasanojen" taakse, kuten nykyään on tietoteknisessä maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä en taas usko, että tarvitaan salaista oppia. Miksi Jumala sen niin vaikeaksi tekisi? Siksikö, että vaan salaisen opin tietäjät voisi uskoa oikein?
Ei Jumala sitä vaikeaksi olekaan tehnyt, vaan pointti olikin siinä ettei vielä nykyäänkään ihmiset tajua oikein nykyisten uskontojen sisältöä, kuten tältäkin palstalta monasti huomaa. Sen takia katsottiin monasti, ettei kansan edes tarvitse tietää kuin joitakin pääpiirteitä. Salaseurat katsoivat olevansa niitä "viisaampia", jolloin vain heillä oli pääsy tuohon tietoon ja vain he pystyivät sitä tulkitsemaan ja siitä oppimaan ja keskustelemaan.
Maanviljelijä Villelle joka asui pienessä torpassaa takahikijällä, riitti ihan hyvin tieto siitä et kun ruuan siunaa ja iltaisin rukoilee, niin pääsee taivaaseen. Se oli
täysin tyytyväinen tuohon tietoon. Ei sen päähän olisi mahtunut mitään syvällisempää, olisi vain alkanut kenties palvoa vääriä jumalia tai loitsimaan.
Mut miten toi kuulostaa ihan joltain jt-meiningiltä?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mitä tuo jt meinaa? Noissa joissakin muissakin treadeissa on se mainittu, mut aina ilman selitystä
jt = jehovan todistaja
Ai? Voi ollakin, mä en tiedä niistä kuin sen vähän mitä olen tvstä nähnyt, painavat lehtisiä, ovat tosiuskovaisia.
Kannattaa tutustua Jeesuksen joogaan ja tulkita raamattua sen välityksellä
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mitä tuo jt meinaa? Noissa joissakin muissakin treadeissa on se mainittu, mut aina ilman selitystä
jt = jehovan todistaja
Ai? Voi ollakin, mä en tiedä niistä kuin sen vähän mitä olen tvstä nähnyt, painavat lehtisiä, ovat tosiuskovaisia.
Kannattaa tutustua Jeesuksen joogaan ja tulkita raamattua sen välityksellä
Joo, kiitos, tämä riittikin. Mä ainakin sanoudun irti tommosista ajatuksista.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mitä tuo jt meinaa? Noissa joissakin muissakin treadeissa on se mainittu, mut aina ilman selitystä
jt = jehovan todistaja
Ai? Voi ollakin, mä en tiedä niistä kuin sen vähän mitä olen tvstä nähnyt, painavat lehtisiä, ovat tosiuskovaisia.
Kannattaa tutustua Jeesuksen joogaan ja tulkita raamattua sen välityksellä
Joo, kiitos, tämä riittikin. Mä ainakin sanoudun irti tommosista ajatuksista.
Se ei ollut ajatus, se oli miten asiat ovat
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olet oikeassa vedenpaisumuksesta. Vedenpaisumus peitti mm. Paratiisin alleen, kun Intian valtameri työntyi nykyisen Punaisen meren alueelle.
Aika lähelle osuit. Edeniksi kutsuttu paikka sijaitsi itseasiassa toisella puolella Saudiarabiaa, nykyisellä Persianlahden alueella.
Se oli paratiisi ihmisille, jotka sinne afrikasta suuntautuneen vaelluksen päätteeksi osuivat ja jäivät sitä asuttamaan.
Tuolloin merenpinta oli paljon matalammalla jääkauden takia. Nykyisellään alue on tosiaan jäänyt veden alle.
Ei ole vaikea olettaa paikan olleen sama Eedeni, joka raamatussakin mainitaan.

Nykyisen Turkin alueelta uskotaan viimetiedon mukaan löytyneen Nooan arkin, korkealta vuoristosta, joten samoille alueelle osuvat.
Nuo olivat ensimmäisiä seutuja siitä kun ihminen ensimmäistä kertaa eurooppaan tuli.
 

Yhteistyössä