Miks tänne on ilmestynyt tällästä uskis P#"!%&%#¤(/) AA?

  • Viestiketjun aloittaja giga
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Hmm. Tajusin juuri, että en olekaan ennen tajunnut, että Jumala on taiteilija. Sen takia ehkä kaikkee ei voi ymmärtää.
Raamatun ilmaisumuodon perusteella selvästi taiteilijasielu, joka mielummin miettii koppakuorioaisten peffakarvojen väritystä ja taivutuskulmaa kuin yksiselitteisen käyttäohjeen laatimista :)
Ei mitään semmosia käyttöohjeita ole... Tää on elämää, ei mitään mekaanista toimintoa jossain pelissä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Hmm. Tajusin juuri, että en olekaan ennen tajunnut, että Jumala on taiteilija. Sen takia ehkä kaikkee ei voi ymmärtää.
Mä oon tajunnu tuon joskus jo aiemmin. Siis sillein että kun Jumala loi meidät omaksi kuvakseen ja ihminenhän on luova ja tottakai Jumalakin on luova... Olis kiva tietää mitä se on miettinyt näperrellessään tätä kaikkea. Onko se niinku joku nero proffa joka välillä hieroo partaansa, kattelee kauempaa silmiään siristellen ja ääh, ei toi voi noin olla ja taas korjailee :D Ei varmaan kukaan tajunnu. Mut siis, aika luova ja nerokkaan ovela se on ollut tätä kaikkea tehdessään. Ja sekin vielä, että tieteelliset todisteet "todistaa" luomiskertomusta vastaan ja se häkellyttää taas osaa ihmisistä. Kun tosiasiassa mä uskon että koko evoluutio on osa sitä luomisprosessia ja aikakäsite on vain meidän oman ajanlaskumme saannosta.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ja sekin vielä, että tieteelliset todisteet "todistaa" luomiskertomusta vastaan ja se häkellyttää taas osaa ihmisistä. Kun tosiasiassa mä uskon että koko evoluutio on osa sitä luomisprosessia ja aikakäsite on vain meidän oman ajanlaskumme saannosta.
Mitkä tieteelliset todisteet todistaa luomiskertomusta vastaan?
Aikakäsite on ihmisen luoma käsite etäisyyksien mittaamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Jos olisin uskovainen toivoisin silti että Jumala olisi painostanut aavistuksen enemmän ihmisten ohjeistamiseen.. helpottaisi uskovaistenkin elämää ja antaisi heille enemmän aikaa ja rauhaa nauttia vaikka siitä yötaivaasta.
Voi kun herttaista kun ajattelet meitin parasta :p
Ei-uskovaisetkin voi tuntea ihan aitoa myötätuntoa ;)

Mulla ei mitään uskovaisia vastaan (siitä Nefernefernefer pätevä todiste) eikä kristinuskossa ajatusmallina mitään vikaa.. mutta väärin käytettynä siitä voi olla haittaa, lähinnä uskovaisille.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Jos olisin uskovainen toivoisin silti että Jumala olisi painostanut aavistuksen enemmän ihmisten ohjeistamiseen.. helpottaisi uskovaistenkin elämää ja antaisi heille enemmän aikaa ja rauhaa nauttia vaikka siitä yötaivaasta.
Voi kun herttaista kun ajattelet meitin parasta :p
Ei-uskovaisetkin voi tuntea ihan aitoa myötätuntoa ;)

Mulla ei mitään uskovaisia vastaan (siitä Nefernefernefer pätevä todiste) eikä kristinuskossa ajatusmallina mitään vikaa.. mutta väärin käytettynä siitä voi olla haittaa, lähinnä uskovaisille.
Niin, olet vähän huolissaan minusta. :D Että jos joku manipuloi minua uskonasioilla. Etkä tajua, että mestarimanipuloija on semmoiselle immuuni. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ja sekin vielä, että tieteelliset todisteet "todistaa" luomiskertomusta vastaan ja se häkellyttää taas osaa ihmisistä. Kun tosiasiassa mä uskon että koko evoluutio on osa sitä luomisprosessia ja aikakäsite on vain meidän oman ajanlaskumme saannosta.
Mitkä tieteelliset todisteet todistaa luomiskertomusta vastaan?
Aikakäsite on ihmisen luoma käsite etäisyyksien mittaamiseen.
No siis tarkoitan kun evoluutiosta alettiin puhumaan ja opettamaan kouluissa, niin sehän oli katastrofaalista luomiskertomuksen kannalla oleville. Mutta ei mun mielestä vaan luomiskertomus on ikäänkuin alkukantaisen ihmisen ymmärrykselle tehty versio siitä miten maailma on syntynyt. Tosiasiassahan tieteelliset todisteaineistot taitaakin tukea luomiskertomusta ja esim. vedenpaisumusta.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Siis eikö Neferneferneferin mies ole uskossa?? Olen kuvitellut että olette molemmat uskovaisia! :eek:
Siis... On se. Ethän ole luullut, että Tripodi on se minun mies, koska sillä on ihan oma nainen ja oma perhe ja mullakin. Me ollaan kavereita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Hmm. Tajusin juuri, että en olekaan ennen tajunnut, että Jumala on taiteilija. Sen takia ehkä kaikkee ei voi ymmärtää.
Raamatun ilmaisumuodon perusteella selvästi taiteilijasielu, joka mielummin miettii koppakuorioaisten peffakarvojen väritystä ja taivutuskulmaa kuin yksiselitteisen käyttäohjeen laatimista :)
Ei mitään semmosia käyttöohjeita ole... Tää on elämää, ei mitään mekaanista toimintoa jossain pelissä. :)
Eikö raamattu ole selvä yritys laatia jotain sen tapaista.. ohjetta miten elää jotta saa eniten irti tästä Jumalan luomasta leikkikentästä?

Yksiselitteisempi versio olisi kätevä, ihmiset vois keskittyä sisältöön ja oheiden noudattamiseen sen sijaan että tappelevat tulkintaeroista ja koko teoksen uskottavuudesta :)
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Siis eikö Neferneferneferin mies ole uskossa?? Olen kuvitellut että olette molemmat uskovaisia! :eek:
Siis... On se. Ethän ole luullut, että Tripodi on se minun mies, koska sillä on ihan oma nainen ja oma perhe ja mullakin. Me ollaan kavereita.
Jossain ketjussa oli juttua että olette Tripodin kanssa naimisissa. Olen tainnut saada väärää infoa.
 
Keittiönoita
Ap: älä avaa sellaisia ketjuja. En mäkään avaa sellaisia ketjuja, joista jo otsikosta näen, että verenpaine alkaisi nousemaan. Keskustelkoot ihmiset täällä mistä tykkäävät, niin minäkin teen ja tee sinäkin.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
No siis tarkoitan kun evoluutiosta alettiin puhumaan ja opettamaan kouluissa, niin sehän oli katastrofaalista luomiskertomuksen kannalla oleville. Mutta ei mun mielestä vaan luomiskertomus on ikäänkuin alkukantaisen ihmisen ymmärrykselle tehty versio siitä miten maailma on syntynyt. Tosiasiassahan tieteelliset todisteaineistot taitaakin tukea luomiskertomusta ja esim. vedenpaisumusta.
Olet oikeassa vedenpaisumuksesta. Vedenpaisumus peitti mm. Paratiisin alleen, kun Intian valtameri työntyi nykyisen Punaisen meren alueelle.
Luomiskertomus on silti vertauskuva, sen ja muidenkin Mooseksen kirjojen alkuperäiseen tulkitsemiseen tarvitsee salaista oppia
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Hmm. Tajusin juuri, että en olekaan ennen tajunnut, että Jumala on taiteilija. Sen takia ehkä kaikkee ei voi ymmärtää.
Raamatun ilmaisumuodon perusteella selvästi taiteilijasielu, joka mielummin miettii koppakuorioaisten peffakarvojen väritystä ja taivutuskulmaa kuin yksiselitteisen käyttäohjeen laatimista :)
Ei mitään semmosia käyttöohjeita ole... Tää on elämää, ei mitään mekaanista toimintoa jossain pelissä. :)
Eikö raamattu ole selvä yritys laatia jotain sen tapaista.. ohjetta miten elää jotta saa eniten irti tästä Jumalan luomasta leikkikentästä?

Yksiselitteisempi versio olisi kätevä, ihmiset vois keskittyä sisältöön ja oheiden noudattamiseen sen sijaan että tappelevat tulkintaeroista ja koko teoksen uskottavuudesta :)
Miusta taas on kiva kun ei asiat ole selitetty niin pelkistetysti. Kyllä Raamatussa on juuri siksi sitä syvyyttä. Sanat ei ole mitään simppeleitä rautalangasta väännettyjä totuuksia vaan Raamattu antaa huomattavaa tulkinnan vapautta. Miusta Raamattu ei oo siksi ollenkaan niin ahdasmielinen ja mustavalkoinen kuin monet ajattelee.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Siis eikö Neferneferneferin mies ole uskossa?? Olen kuvitellut että olette molemmat uskovaisia! :eek:
Siis... On se. Ethän ole luullut, että Tripodi on se minun mies, koska sillä on ihan oma nainen ja oma perhe ja mullakin. Me ollaan kavereita.
Jossain ketjussa oli juttua että olette Tripodin kanssa naimisissa. Olen tainnut saada väärää infoa.
Niin, kun täällä kuka vaan voi sanoa mitä vaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
Miusta taas on kiva kun ei asiat ole selitetty niin pelkistetysti. Kyllä Raamatussa on juuri siksi sitä syvyyttä. Sanat ei ole mitään simppeleitä rautalangasta väännettyjä totuuksia vaan Raamattu antaa huomattavaa tulkinnan vapautta. Miusta Raamattu ei oo siksi ollenkaan niin ahdasmielinen ja mustavalkoinen kuin monet ajattelee.
Tossa on asiaa! Miten sitä jaksaisikaan lukea uudestaan ja uudestaan jos se olis niin simppeli juttu. Sitä pitää lukea ajatuksella ja Pyhä Henki avaa ymmärrystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
No siis tarkoitan kun evoluutiosta alettiin puhumaan ja opettamaan kouluissa, niin sehän oli katastrofaalista luomiskertomuksen kannalla oleville. Mutta ei mun mielestä vaan luomiskertomus on ikäänkuin alkukantaisen ihmisen ymmärrykselle tehty versio siitä miten maailma on syntynyt. Tosiasiassahan tieteelliset todisteaineistot taitaakin tukea luomiskertomusta ja esim. vedenpaisumusta.
Olet oikeassa vedenpaisumuksesta. Vedenpaisumus peitti mm. Paratiisin alleen, kun Intian valtameri työntyi nykyisen Punaisen meren alueelle.
Luomiskertomus on silti vertauskuva, sen ja muidenkin Mooseksen kirjojen alkuperäiseen tulkitsemiseen tarvitsee salaista oppia
Ei nyt auennut mulle. Paratiisin alleen? Ja mitä ihmeen salaista oppia?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
No siis tarkoitan kun evoluutiosta alettiin puhumaan ja opettamaan kouluissa, niin sehän oli katastrofaalista luomiskertomuksen kannalla oleville. Mutta ei mun mielestä vaan luomiskertomus on ikäänkuin alkukantaisen ihmisen ymmärrykselle tehty versio siitä miten maailma on syntynyt. Tosiasiassahan tieteelliset todisteaineistot taitaakin tukea luomiskertomusta ja esim. vedenpaisumusta.
Olet oikeassa vedenpaisumuksesta. Vedenpaisumus peitti mm. Paratiisin alleen, kun Intian valtameri työntyi nykyisen Punaisen meren alueelle.
Luomiskertomus on silti vertauskuva, sen ja muidenkin Mooseksen kirjojen alkuperäiseen tulkitsemiseen tarvitsee salaista oppia
Mä en taas usko, että tarvitaan salaista oppia. Miksi Jumala sen niin vaikeaksi tekisi? Siksikö, että vaan salaisen opin tietäjät voisi uskoa oikein?
 
Nää on muuten niin hienoja ketjuja että taidanpa ihan tulostaa paperille. :D

Aika jännä muuten että juuri nämä uskontoaiheiset ketjut täällä venähtää monen sivun mittaisiksi. Tuntuu kiinnostusta ihmisillä kuiteskin olevan. =)

Vaikka repeilenkin tuolle ketjun otsikolle. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
Nää on muuten niin hienoja ketjuja että taidanpa ihan tulostaa paperille. :D

Aika jännä muuten että juuri nämä uskontoaiheiset ketjut täällä venähtää monen sivun mittaisiksi. Tuntuu kiinnostusta ihmisillä kuiteskin olevan. =)

Vaikka repeilenkin tuolle ketjun otsikolle. :LOL:
Juu ja ei oo tyrehtyneet nyt mihinkään juupas-eipäs väittelyihin :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
Nää on muuten niin hienoja ketjuja että taidanpa ihan tulostaa paperille. :D

Aika jännä muuten että juuri nämä uskontoaiheiset ketjut täällä venähtää monen sivun mittaisiksi. Tuntuu kiinnostusta ihmisillä kuiteskin olevan. =)

Vaikka repeilenkin tuolle ketjun otsikolle. :LOL:
Mulla ainakin on. Olen aina ollut kiinnostunut maailman uskonnoista, historiasta ja ihmisen mielestä. Mitään kiehtovampaa en oikeastaan edes tiedä.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ei nyt auennut mulle. Paratiisin alleen? Ja mitä ihmeen salaista oppia?
Paratiisi, Eedenin puutarha.
mm. Mooseksen kirjat ovat lähtöisin juutalaisilta. Niiden sisältä aukeaa, kun niitä tulkitsee zoharin kautta. Salainen oppi on ollut tapa suojata aineistoa perus ihmisiltä, jotka eivät ymmärtäisi niiden sisältöä. Siihen aikaan ei ollut muuta keinoa salata tietoa "salasanojen" taakse, kuten nykyään on tietoteknisessä maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä en taas usko, että tarvitaan salaista oppia. Miksi Jumala sen niin vaikeaksi tekisi? Siksikö, että vaan salaisen opin tietäjät voisi uskoa oikein?
Ei Jumala sitä vaikeaksi olekaan tehnyt, vaan pointti olikin siinä ettei vielä nykyäänkään ihmiset tajua oikein nykyisten uskontojen sisältöä, kuten tältäkin palstalta monasti huomaa. Sen takia katsottiin monasti, ettei kansan edes tarvitse tietää kuin joitakin pääpiirteitä. Salaseurat katsoivat olevansa niitä "viisaampia", jolloin vain heillä oli pääsy tuohon tietoon ja vain he pystyivät sitä tulkitsemaan ja siitä oppimaan ja keskustelemaan.
Maanviljelijä Villelle joka asui pienessä torpassaa takahikijällä, riitti ihan hyvin tieto siitä et kun ruuan siunaa ja iltaisin rukoilee, niin pääsee taivaaseen. Se oli
täysin tyytyväinen tuohon tietoon. Ei sen päähän olisi mahtunut mitään syvällisempää, olisi vain alkanut kenties palvoa vääriä jumalia tai loitsimaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
Nää on muuten niin hienoja ketjuja että taidanpa ihan tulostaa paperille. :D

Aika jännä muuten että juuri nämä uskontoaiheiset ketjut täällä venähtää monen sivun mittaisiksi. Tuntuu kiinnostusta ihmisillä kuiteskin olevan. =)

Vaikka repeilenkin tuolle ketjun otsikolle. :LOL:
Mulla ainakin on. Olen aina ollut kiinnostunut maailman uskonnoista, historiasta ja ihmisen mielestä. Mitään kiehtovampaa en oikeastaan edes tiedä.
Henki on kyl pysynyt hyvänä näissä ketjuissa vaikka onkin eri näkemysten kannattajia. =)
 

Yhteistyössä