Miks pph:t valittaa huonoa palkkaa?

  • Viestiketjun aloittaja Alalle minäkin!
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ina:
Jos palkka noin paljon niin mulle tulee sitten ihan väärää palkkaa :eek:
Samoin mulle! Tai kyllähän siitä kulukorvauksineen tulee reilut 1900?/kk, mutta en nyt palkaksi kulukorvauksia laskisi, kun ei ne mulle käteen jää, katsos, lapsille pitää ruokaakin ostaa :eek:
 
Ina
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Koska palkka on huono. Yksityisellä varmaan parempi. Mutta niin... Arvokasta ja tärkeää työtä tekevät, ansaittisivat arvoisensa palkan.
No mä olen yksityinen, enkä pääse palkalla leuhkimaan. Paremmin tienaisin, jos olisin päiväkodissa töissä. Tietysti Hesassa sais hyvää palkaa, kun vois pyytää mitä vain tai sitten Kirkkonummella, jossa kaupungin tuki on hyvä.

 
ex-pph
muakin kiinnostaisi kuka pph saa tuommoista palkkaa?? ei kunnallinen ainakaan! pphn vähimmäis työaikakin on 43.15h/vk! jotta saa sen määritellyn vähimmäis palkan (vajaa +/- tonni jää käteen verojen jälkeen) jos vähemmän kuin tuon työ aikaa, niin sit otetaan palkasta pois! et otappa selvää ihan ekaksi..
 
Ina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei niistä kulukorvauksista kaikki mee ruokaan, kyllä niist jää itsellekin
no ei menekään, mutta siihen kuuluu myös vesi, lämmitys, vessapaperi yms. lisäksi vielä askartelutarvikkeet... Ja takuula menee enemmän noihin kuin se satanen/lapsi/kk

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei niistä kulukorvauksista kaikki mee ruokaan, kyllä niist jää itsellekin
Siihen lasketaan askastelutarvikkeet, piirrustuspaperit, muovailuvahat, värityskirjat jne... myös mukaan ja ruoka on kuule aika kallista nykyään, koetappa tehdä joskus.
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei niistä kulukorvauksista kaikki mee ruokaan, kyllä niist jää itsellekin
kulukorvaukset on aika isot, aamiainen, lounas, välipala. askartelu ja muu tarvike kulut. että käteen jää itselleen ehkä nippa nappa tonni. jopa alle sen saattaa mennä.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei niistä kulukorvauksista kaikki mee ruokaan, kyllä niist jää itsellekin
Ai jaa. No sä varmaan tarjoat sitten ruoaksi ainoastaan perunaa ja kastiketta. Nimittäin EI todellakaan ees riitä se kulukorvaus!!
Siitä menee sähköt,vesi,paperit,askartelu-, yms tarpeet, aamupala, lounas,välipala ja päivällinenkin joillakin. Ja tuohon ei kyllä "kulukorvaus" riitä.
 
ea
No, en ole alalla enkä tiedä palkoista, mutta vaikka olisikin 2000e/kk, niin mun mielestä se olisi vähän vieraitten lasten hoitamisesta ja oman kodin käyttämisestä siihen hommaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei niistä kulukorvauksista kaikki mee ruokaan, kyllä niist jää itsellekin
Tuskin jää ellei sitten ole aika lailla omavarainen hoitaja eli kasvattaa perunat ja vihannekset ja poimii marjat ym. välipaloihin. Ruoka on kallista ja jos haluaa vaihtelevaa hyvää ruokaa niin kyllä se aika kallista on jos neljälle lapselle laittaa aamupalan, lounaan ja välipalan.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja ea:
No, en ole alalla enkä tiedä palkoista, mutta vaikka olisikin 2000e/kk, niin mun mielestä se olisi vähän vieraitten lasten hoitamisesta ja oman kodin käyttämisestä siihen hommaan...
Juurikin näin. JA vielä se, että me emme saa edes verotuksessa hyötyä tästä oman kodin käyttämisestä työpaikkana. Kun esim. opettajat saavat sen tietyn osan laittaa "työhuonekuluina" varotukseen..
 

Yhteistyössä