Miks pph:t valittaa huonoa palkkaa?

  • Viestiketjun aloittaja Alalle minäkin!
  • Ensimmäinen viesti
Mie, vaikkei mulla ennää lasta olekkaan. mitä pistää hoitoon, oon sitä mieltä että se joka lapsia hoitaa, tarvis motivaationsa arvoisen palkan. Lapset on mein tulevaisuus, mein jälkeläiset rakentaa tämän tulevaisuuden. Näilläki veroilla mitä meikäläinenki maksaa pitäs olla varaa kunnon päivähoitoon jokaiselle, kansanedustajat pärjäis vähemmälläki, niinku me taviksetki. :xmas:
 
mä ihmettelen myös sitä että muut kaupungin työntekijät jotka joutuu työssä ollee paljon ulkona saa kaupungilta työvaatteet mutta pph:t ei saa mitään,ei edes siellä verotuksessa.. mä ainakin hankin itselle kunnon ulko kamppeet kun niin paljon ulkoillaan
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja Äläs:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
asiasta en mitään tiedä, mutta milläs rahalla pph:t ostaa esim. askartelutarvikkeet jne.?
Juurikin tuolla "ruhtinaallisella" kulukorvauksellamme. ;)
Mun kaveri on pph ja ihan varmasti sai lelurahaa erikseen ruhtinaalliset 30 e vuodeksi!
Toi on täysin kuntakohtainen juttu myös. Meidän kunnassa "lelurahaa" ei makseta ollenkaan, kun taas naapurikunnassa se on ruhtinaallisesti 50?/vuosi.
 
Äläs
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Äläs:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
asiasta en mitään tiedä, mutta milläs rahalla pph:t ostaa esim. askartelutarvikkeet jne.?
Juurikin tuolla "ruhtinaallisella" kulukorvauksellamme. ;)
Mun kaveri on pph ja ihan varmasti sai lelurahaa erikseen ruhtinaalliset 30 e vuodeksi!
Se on ihan niinkin huikeat kuin 50?! :D
Ai niin olisikin tainnut olla, mutta jäi äitiyslomalle, niin sai vaan osavuodelta. Ei yhtään tarkkaa tuokaan... Ja kuittia vastaan vain!!
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
mä ihmettelen myös sitä että muut kaupungin työntekijät jotka joutuu työssä ollee paljon ulkona saa kaupungilta työvaatteet mutta pph:t ei saa mitään,ei edes siellä verotuksessa.. mä ainakin hankin itselle kunnon ulko kamppeet kun niin paljon ulkoillaan
Sama juttu, mulla myös kunnon ulkoilukamppeet!
Tosin meillä kunta maksaa 50?/ vuosi vaaterahaa (kuittia vastaan siis) MUTTA siihen ei hyväksytä kenkäostoksia!! Siis niinku ne kengät nimeonmaan on oltava hyvä,ja talvella LÄMPIMÄT, vettäpitävät,hengittävät yms.. Niin joo. meillä kunta ilm. katsoo,että emme tarvitse työssämme kenkiä lainkaan!
 
Äläs
Alkuperäinen kirjoittaja pimee:
eikö pph voi toimia ihan pimeenä? Yksityisenäkin tienais varmaan paremmin...
Itse oli yksityisenä muutaman kuukauden ja voin kertoa, että kahdesta lapsesta (2 omaa) jäi kulujen jälkeen n. 500e/kk. Sekin tuli kolmesta eri osoitteesta haettuna/laskutettuna.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja pimee:
eikö pph voi toimia ihan pimeenä? Yksityisenäkin tienais varmaan paremmin...
*pyrsk*
juu,tosi helppoo ja viimesenpäälle varmaan kannattavaa!
Pimeenä??

Siis kuinka moni vanhempi veisi lapsensa hoitoon "salaa, takaovesta,ja toki ulos ei voi mennä ettei kukaan nää että toi naapuri hoitaa muksuja.."
Ei vakuutuksia..ei mitään?
Joo,loistava idea!
Ja siis yksityinen toki saa itse määrittää palkkansa.
 
Äläs
Alkuperäinen kirjoittaja Äläs:
Alkuperäinen kirjoittaja pimee:
eikö pph voi toimia ihan pimeenä? Yksityisenäkin tienais varmaan paremmin...
Itse oli yksityisenä muutaman kuukauden ja voin kertoa, että kahdesta lapsesta (2 omaa) jäi kulujen jälkeen n. 500e/kk. Sekin tuli kolmesta eri osoitteesta haettuna/laskutettuna.
Eli siis hoidin tilapäisesti 2 omaa ja 2 kaverin lasta (kaksi 3-vuotiasta ja kaksi reilun vuoden ikäistä) + melkoisen paperihomman. Sain kotihoidontuen (ei kuntalisiä täällä) omista, eli kaikkiaan kuukausituloni oli nettona n. 750e. Yksityisenä pitää hankkia itse ihan kaikki vakuutuksista lähtien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pimee:
eikö pph voi toimia ihan pimeenä? Yksityisenäkin tienais varmaan paremmin...


Kuinka moni vanhempi olisi valmis maksamaan yhden lapsen hoidosta enempää kuin sen 300-350e, mitä edelliset on kertoneet kunnalta saavan? Kun kunnallinen hoito ei vanhemmille kuitenkaan maksa edes sitä 300e. Eli epäilen syvästi, että pimeätyö sillä alalla kannattaisi.
 
näin norjassa
No esim. norjassa pph toimii pääsäntöisesti pimeenä. Siellä kaikki maksaa noin 30 e/päivä/lapsi! Eli tekee yli 600 e/lapsi/kk. Ja jos omatkin kotona nii kht on n. 400 e/kk. Itse vahdin siel siskon lapsia ja lisäks kahta siskon kaverin lasta ja niistä sain 30 e/päivä/lapsi. Mut siel taas on päiväkodit ihan sikakalliita ja yleensä pph on ihan vaan kaveripiirissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja pimee:
eikö pph voi toimia ihan pimeenä? Yksityisenäkin tienais varmaan paremmin...


Kuinka moni vanhempi olisi valmis maksamaan yhden lapsen hoidosta enempää kuin sen 300-350e, mitä edelliset on kertoneet kunnalta saavan? Kun kunnallinen hoito ei vanhemmille kuitenkaan maksa edes sitä 300e. Eli epäilen syvästi, että pimeätyö sillä alalla kannattaisi.
Totta turiset. Eihän korkein hoitomaksu ole kuin 233?, ihmettelen jos joku maksaa huvikseen ennemmän.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja pimee:
eikö pph voi toimia ihan pimeenä? Yksityisenäkin tienais varmaan paremmin...


Kuinka moni vanhempi olisi valmis maksamaan yhden lapsen hoidosta enempää kuin sen 300-350e, mitä edelliset on kertoneet kunnalta saavan? Kun kunnallinen hoito ei vanhemmille kuitenkaan maksa edes sitä 300e. Eli epäilen syvästi, että pimeätyö sillä alalla kannattaisi.
Mutta jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa vanhempi saa kuitenkin kotihoidontukea n. 300 e kuussa? Eli pimeenä vois vetää vaik 400.
 

Yhteistyössä