miks on hellekelit aina ku mul on menkat??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
sit kun ei oo niin on koleeta ja ankeeta :headwall:
viime kesänä sama, helteillä hikoilin tuskassa menkkojen kans, en päässy uimaan enkä pystyny olee auringossa ku tuli huono olo ja sit ku tuli sateet ja viileempiä päiviä, niin menkkoja ei missään :kieh:

kuukuppi ja tamppoonit ei sovi mulle, et tosi kiva pitää hiostavia siteitä näillä keleillä :'( |O

Mä sain joku kesä tarpeekseni siteistä kun istuttiin junassa varmaan koko kesän pahimpien helteiden aikaan ja mulla oli rätti perseessä :kieh: Oli joo TOSI kiva olo |O

Sen jälkeen hommasin kupin =)

Mikäs niisson (kupissa ja tamppoonissa) ettei sulle sovi?

tampoonia aikani yritin naama irvessä pitää ja sit tultii lääkärin kans siihen tulokseen et se ei vaan sovi, oli kyl oikein asennettu ja kaikkea. sit se lääkäri sano et ei varmaan kuukuppikaan toimis ja en sit ole viitsiny sitä ostaa turhaan..

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
tampoonia aikani yritin naama irvessä pitää ja sit tultii lääkärin kans siihen tulokseen et se ei vaan sovi, oli kyl oikein asennettu ja kaikkea. sit se lääkäri sano et ei varmaan kuukuppikaan toimis ja en sit ole viitsiny sitä ostaa turhaan..

Mikä siinä tamppoonissa mätti? Kuivatti vai ei vaan istunut vai mikä?

(sori kun kyselen :ashamed: )

menkat just ny: kuppi on pieni silikoninen tai kuminen kuppi mihin menkkaveri kerääntyy. Laitetaan kokonaan emättimeen eikä oikein laitettuna tunnu ollenkaan. Ja joo, se vaan taitellaan pikkasen soukemmalle ja työnnetään sisään.

ei mitää, kysele vaan :D

se ei istunut, tuntu koko ajan vaikka oli oikein asennettu :/
siks se lääkäri epäili et kuukuppikaan ei sopis..

No kuppi tulee vähän eri kohtaan kun tamppooni, se ei mee ihan niin ylös.
Tosin sitten lantionpohjalihasten pitää kyl olla kunnosa tai kuppi ei pysy paikoillaan. En muista onko missään kupissa enää palautusoikeutta (divassa oli ainakin ennen), et jos on, niin sithän sitä vois koettaa hyvillä mielin. Vaikka loppupeleissä 40e mahdollisuudesta huolettomiin hellekeleihin on aika pieni hinta.

Ja ohan sit aina kuukautissieni jos ei siteen oikeen nappaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
kuukautissieni!! siis mikä ihmeen tatti :))

Tattipa hyvinkin :D
Jonkunmoista pesusienen kaltasta luonon sientä.

Ite oon aina hieman oudoksunut noita, toimii kuten tamppoonit.
tamponger.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

tamponger.jpg

:x :x :x käyttääks joku tollasia :o

kerros mulle lisää kuukupista :D ne nettisivut oon selannu joskus,mut ihan omia kokemuksia? :)

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

tamponger.jpg

:x :x :x käyttääks joku tollasia :o

kerros mulle lisää kuukupista :D ne nettisivut oon selannu joskus,mut ihan omia kokemuksia? :)

Kai niitä käytetään kun kerta myydään :D

Mitäpä kupista vois sanoo. Parasta mitä kuukautisiin on keksitty. En vaan oo synnytyksen jälkeen oikeen voinu käyttää kun on paikat sen verran retuperällä enkä ikinä muista reenata :ashamed:

Mut siis, kuppia käyttäessä unohtaa koko menkat ja mulla ainakin ainoa ongelma on ollu muistaa tyhjätä se ees kahesti päivässä. Tyhjäämistä suositellaan 8h välein, eli 3 kertaa päivässä mut piisaa jos tyhjää kahdesti. Desinfioidaan keittämällä kuukautisten välissä ja tyhjentäessä voi pesasta miedolla alapään ph:n omaavalla saippualla.
Alussa oli ongelmia saada koko kuppi sisään ja sit kun sai, niin suurempi ongelma oli saada se pois. Mut nopeeta oppii käyttämään ja kun sujahtaa paikoilleen on ihan huomaamaton.
Itselläni on mooncup, mut siinä ei oo mitään palautusoikeuksia (enkä edelleen kyl tiedä onko siinä DivaCupissakaan enää). Lunette on kotimainen. Luonnonkuminen versio löytyy Keeperistä (ainakin).

Sen voi ihan huoleta laittaa vaikka koko menkat ei olis ees alkanetkaan. Ja käyttöä voi harjotella huoleta kesken kierron. Kuppi ei kuivata paikkoja niin ei oo silleen väliä millon sen sisäänsä tyrkkää.

Yhteistyössä