Miks mun tortuista tulee aina hirveän näkösiä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
oon koittanu laittaa hillon alle sekä päälle, tavallinen leikkaus tai epäsymmetrinen leikkaus, mutta aina kun sen tortun painaa " kiinni " ne hillot leviää mihin haluaa oli ne sit alla tai päällä!
mitenkä niistä saa hienoja?
 
Mä teen näin ja tulee täydellisiä :D

leikkaan epäsymmetrisesti eli en suoraan kulmaan. Näin kärjet ei pala.
Seuraavaksi taittelen joka toisen ( siis terävämmät) sakaran keskelle ja liimaan sen kostutetulla sormella. Sitten voitelen kevyesti munalla ja päälle teelusikallinen luumusosetta.
 
vieras
Täytyy tässä ennen joulua muutama satsi tehdä nii saa sit jouluks jo nättejä torttuja!
Laittaako kaikki sen hillon siihen päälle? Ku joskus syönu kaupan torttuja niin se hillo on aina siellä " sisällä "
 
aply
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy tässä ennen joulua muutama satsi tehdä nii saa sit jouluks jo nättejä torttuja!
Laittaako kaikki sen hillon siihen päälle? Ku joskus syönu kaupan torttuja niin se hillo on aina siellä " sisällä "
mä laitan sisälle
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy tässä ennen joulua muutama satsi tehdä nii saa sit jouluks jo nättejä torttuja!
Laittaako kaikki sen hillon siihen päälle? Ku joskus syönu kaupan torttuja niin se hillo on aina siellä " sisällä "
mä laitan sisälle
No miten saa että se hillo ei leviä?
 
kuin kaupasta
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupikkarainen:
Jossain luki että kun kastaa sormen veteen ennen sitä tortun kiinni painamista, ja laittaa sitten vasta hillon päälle, niin pysyy paremmin! Mulla aukeaa aina ne kärjet, ja sitten tulee rumia... :ashamed:
Noin tee4n ja tulee hyviä ja kuohkeita.
 

Yhteistyössä