Miks mun kainalo särkee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimalle84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimalle84

Aktiivinen jäsen
10.09.2008
5 284
2
36
Mulla on jotkut paniikkipäivät menossa ja nyt oon kauheen huolissani kun toista kainaloa särkee.. On särkenyt jo jonkun aikaa ja tuntuu kuin olisi kipeä pallo kainalossa. Kuitenkin jos yritän löytää kivun lähteen kokeilemalla niin en löydä sitä kipupistettä...

Jos imusolmukkeissa olis jotain niin tuntuisiko kainalossa turvonnut imusolmuke kun kädellä kokeilee?

Mietin myös että voisko olla joku revähdys tms. mikä on nyt äitynyt kun ei tuo käsi oikeen ikinä pääse lepäämään kun kaksi pientä lasta joita joutuu nostelemaan ym.?

Osaisko joku huojentaa mua?

Mikä tahansa pienikin tulehdus kaulan/kainalon seudulla voi turvottaa ja aristaa imusolmukkeen ja lihaksiahan on myös yllättävän helppo venäyttää/reväyttää. :D Allergian piikkiinkin voi osan laittaa.

Nimim. saman vaivan vuoksi juuri lääkärillä käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Mikä tahansa pienikin tulehdus kaulan/kainalon seudulla voi turvottaa ja aristaa imusolmukkeen ja lihaksiahan on myös yllättävän helppo venäyttää/reväyttää. :D Allergian piikkiinkin voi osan laittaa.

Nimim. saman vaivan vuoksi juuri lääkärillä käynyt.

Kiitti :)

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
rintasyöpä, tutki kunnolla selinmakuulla kainaloista asti tuntuuko KOVIA möykkyjä

Oon tutkinut ja roplannut.. ei tunnu kovia möykkyjä niin missään...

sit lopetet kopeloinnin viikoksi, jos vielä vaivaa->lääkäriin.

jos sä sitä koko ajan painelet niin varmasti on kipee ja kipeytyy lisää,kannattaa tosiaan jättää se kainalo rauhaan ja seurata muutama päivä ja mennä sit lääkäriin jos vielä vaivaa =)

No tämä on vaivannut jo varmaan kuukauden verran ja muistaakseni joskus aiemminkin.

Mua ei millään kiinnostais lääkäriin lähteä, joudun n.0-määrästä hoitajia etsimään lapsille jonkun kaitsijan, ja kunnallisessa pitäis aina tietää mikä on hätänä, kun ne ei mitään osaa tutkia. Eikä millään kiinnostaisi maksaa yksityiselle jos kuitenkin todennäköisemmin tämä on joku muu vaiva, esim. revähdys joka menee ajan kanssa pois.

Mulla on myös vuosia ollut jo vasemmalta puolelta yläselkä ihan jumissa ja rintalihaksetkin todennäköisesti. Vasen kainalo siis on se kipeä. ja vasen hartia on tavallaan "romahtanut" alas, ei pysy aina olka tuolla paikallaa vaan lähtee tosi helposti pois kuopastaan. Mietin sitäkin, voiko se vaikuttaa? Kipu kyllä säteilee käsivarteen asti, mutta hirveitä kipuja mulla on käsivarsissa muutenkin ollut vuosien saatossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Voihan se olla myös jotain maitorauhasiin liittyvää. Mulla tommonen patti katos, ku imetin. Oli ollu monta vuotta ja kippee.

Nokun mulla on ihan sellanen mielikuva että imetysaikoina on jonkun verran vaivannut. Ei kuitenkaan ihan näin kipeä oo kait ollut.. tai sitten väsymys vaikuttaa ja tosiaan mietin vaan liikaa, ja "teen" kivusta pahempaa kuin on.
Edellinen imetys loppui öö.. 5kk sitten.

Kuvauksesi yläkehosi fysiikasta on karua kertomaa. Suosittelen joogakurssille menoa, niin pian helpottavat selkävaivatkin. Nimimerkki kokemusta löytyy.

Kainalon kivun syitä voi olla monia. Käytätkö deodoranttia? Antiperspiranttia? Monissa tuotteissa on alumiinia, joka tukkii hikirauhaset ja ne saattavat tulehtua. Alumiini myös kertyy elimistöön ja muutkin myrkyt saattavat ärsyttää normaalien karvatuppien ja solujen toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Matriarkka:
Kuvauksesi yläkehosi fysiikasta on karua kertomaa. Suosittelen joogakurssille menoa, niin pian helpottavat selkävaivatkin. Nimimerkki kokemusta löytyy.

Kainalon kivun syitä voi olla monia. Käytätkö deodoranttia? Antiperspiranttia? Monissa tuotteissa on alumiinia, joka tukkii hikirauhaset ja ne saattavat tulehtua. Alumiini myös kertyy elimistöön ja muutkin myrkyt saattavat ärsyttää normaalien karvatuppien ja solujen toimintaa.

Mä niin mielelläni menisin joogakurssille :) Hyvää tekisi todennäköisesti myös joku kickboxing tms. Arastelen vaan kovasti tuollaisia paikkoja :(

Voiko hikirauhaset oikeasti särkeä tuolla jossain "sisällä"? Niin etten tunne kädellä kokeilemalla varsinaista kivun lähdettäkään?

Kävin juuri lääkärillä ihan vastaavasta syystä. Minulla on kova kipeä patti kainalossa ja ensimmäinen ajatus oli tietysti rintasyöpä, sitä kun esiityy suvussani. Rintasyövän aiheuttama patti tulee kainalon etupuolell tai alapuolelle, ei varsinaisesti kainaloon, eikä se ole kipeä. Juuri tämän takia rinnat pitäisi tutkia kuukausittain, koska ne patit jää herkästi huomaamatta kun eivät tosiaan aiheuta kipua tai muitakaan tuntemuskia. Kipu kainalossa on yleensä joko tulehtunut hikirauhanen tai tulehtunut karvatuppi, jotka molemmat aiheutunvat deodorantista, karvojen ajelusta (ihan sama millä menetelmällä) ja runsaasta hikoilusta esim. yhtäkkisen helteen tai liikuntasuoritusten vuoksi. Tulehdus yleensä paranee itsekseen eikä aina ehdi muodostaa näkyvää paukamaa, mutta uusii todella herkästi jos tällainen taipumus on.

Alkuperäinen kirjoittaja oisko sullakin:
Kävin juuri lääkärillä ihan vastaavasta syystä. Minulla on kova kipeä patti kainalossa ja ensimmäinen ajatus oli tietysti rintasyöpä, sitä kun esiityy suvussani. Rintasyövän aiheuttama patti tulee kainalon etupuolell tai alapuolelle, ei varsinaisesti kainaloon, eikä se ole kipeä. Juuri tämän takia rinnat pitäisi tutkia kuukausittain, koska ne patit jää herkästi huomaamatta kun eivät tosiaan aiheuta kipua tai muitakaan tuntemuskia. Kipu kainalossa on yleensä joko tulehtunut hikirauhanen tai tulehtunut karvatuppi, jotka molemmat aiheutunvat deodorantista, karvojen ajelusta (ihan sama millä menetelmällä) ja runsaasta hikoilusta esim. yhtäkkisen helteen tai liikuntasuoritusten vuoksi. Tulehdus yleensä paranee itsekseen eikä aina ehdi muodostaa näkyvää paukamaa, mutta uusii todella herkästi jos tällainen taipumus on.

Kiitos :)

Ihanaa saada jotain järkeä tähän mun hölmöön päähän. Mun pitkän aikaa piilossa ollut paniikki-Pirkko puoleni saa taas rauhoittua :D

Ihanaa saada jotain järkeä tähän mun hölmöön päähän. Mun pitkän aikaa piilossa ollut paniikki-Pirkko puoleni saa taas rauhoittua :D

Niin, jäi vähän kesken. Avuksi lääkäri määräsi Basibactia ja jotain antiseptistä luosta millä pyyhkiä (kasvovetta esim) ja suositteli vaihtamaan deodoranttimerkkiä. Esim Body Shopista saa alumiinitonta deodoranttia. Ja tosiaan kainaloiden ajamisen jälkeen kannattaa kainalot pyyhkäistä joko desinfiointiaineella tai kasvovedellä uuden tulehduksen estämiseksi.

Niin, jäi vähän kesken. Avuksi lääkäri määräsi Basibactia ja jotain antiseptistä luosta millä pyyhkiä (kasvovetta esim) ja suositteli vaihtamaan deodoranttimerkkiä. Esim Body Shopista saa alumiinitonta deodoranttia. Ja tosiaan kainaloiden ajamisen jälkeen kannattaa kainalot pyyhkäistä joko desinfiointiaineella tai kasvovedellä uuden tulehduksen estämiseksi.

Oukki doukki, kiitos :)

Minulla on ollut vuosia vastaavaa kipua vasemmalla kainalossa. Kaikki on tutkittu, eikä mitään näkyvää selkeää syytä ole löydetty. Lääkäri sanoi että kyse on hermopinteestä ja pitkällä lääkityksellä oire katoaa ja palaa aikojen kuluttua. Lääkäri sanoi myös että vaiva on tosi yleinen. Huom.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on ollut vuosia vastaavaa kipua vasemmalla kainalossa. Kaikki on tutkittu, eikä mitään näkyvää selkeää syytä ole löydetty. Lääkäri sanoi että kyse on hermopinteestä ja pitkällä lääkityksellä oire katoaa ja palaa aikojen kuluttua. Lääkäri sanoi myös että vaiva on tosi yleinen. Huom.

Tää varmaan sopis paremmin tähän mun vaivan diagnoosiksi, kun ei tosiaan mitään patteja ole, ja ihan kuin olisi jossain lihaksessa se kipu..

Alkuperäinen kirjoittaja Matriarkka:

Mä niin mielelläni menisin joogakurssille :) Hyvää tekisi todennäköisesti myös joku kickboxing tms. Arastelen vaan kovasti tuollaisia paikkoja :(

Voiko hikirauhaset oikeasti särkeä tuolla jossain "sisällä"? Niin etten tunne kädellä kokeilemalla varsinaista kivun lähdettäkään?

Kärsin itsekin useaan otteeseen tuollaisesta hikirauhasen tukkeumasta ja karvatuppien ärsyyntymisestä, kunnes lopetin kemikaalien suihkimisen kainaloihini.

Joogaa suosittelen ennen kickboxingin aloittamista. Jos keho on jo valmiiksi romuna, jooga on pehmeä metodi. Joogassa ei kilpailla, eikä yritetä tehdä muita paremmin, vaan kuunnellaan itseä ja tehdään se, mitä pystytään. Suosittelen lämpimästi! Olen itsekin oiva esimerkkitapaus, sillä koko aikuisiän vaivanneet omat selkävaivat jäivät jo vuosia sitten ekalle joogakurssille.

Ehkäsypilleritkin voi tehdä tosi ikäviä patteja rintaan. Itse kun söin niitä niin aloin saada sivuvaikutuksena et rintaan tuli tosi kipeitä patteja ja monta. Vähänkö säikähdin että nyt on rintasyöpä ja se oli menkkojen aikaan mut sit ne oli viikon päästä hävinnyt. Onneksi. Hormonit muutenkin käy niin voimakkaasti rauhasiin jne. Lopetin sit syömäsin. vielä puolen vuoden päästäkin kun lopetin pillerit niin on välillä tullut et vasen kainalo rinnan kylki on arka ja vasen munasaraja.. ihmeellisesti säteilee ja sitten se vaan yhtäkkiä häviää.. voi johtua kanssa menkkakierrostakin minulla.. menkkojen aikaan ja about puolessa välissä rinnat arat.

Yhteistyössä