Miks mun kainalo särkee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimalle84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niskajumit aiheuttaa tuota, tai kireä kaulan lihas. Mulla kun venytän sen puolen kaulalihaksia, jolla puolella myös kipeä kainalo, niin tunnen oikein sen venytyksen ihan siellä kainalokuopassa. Painapa kipeän puolen käsivartta alaspäin ja samalla vedä leuka sisään ja venytä päätä eri sivulle (ja ehkä vähän eteen) kuin missä kipeä kainalo on. Juoksin joskus lääkärillä, eikä ne osanneet yhtään sanoa, miksi kainalo on kipeä. Itse tutkiskelemalla tajusin, että kun koko yläselän ja kaulan lihakset jumittaa, niin sinne kainaloonkin se heijastuu.

Mulla on ajoittain kainalo kipeä. Ei pattia tai tulehdusta. Kertaalleen jopa tehty mammografia ja kainalon UÄ-tutkimus. Useita käyntejä lääkärissä vuosien aikana. Kunnes yksi lääkäri osasi kertoa mahdollisen syyn...
Syyksi epäillään huonoa vatsaa (lukuisia allergioita) ja vatsan / suoliston alueelta tulee hemonpäitä kainaloon. Vatsa on ensin huonossa kunnossa, noin viikko niin kainalo alkaa kipuilee. Oireet usein vasemmassa kainalossa. Toki joka tunnustelen kainalon kipuilessa...

Kuvauksesi yläkehosi fysiikasta on karua kertomaa. Suosittelen joogakurssille menoa, niin pian helpottavat selkävaivatkin. Nimimerkki kokemusta löytyy.

Kainalon kivun syitä voi olla monia. Käytätkö deodoranttia? Antiperspiranttia? Monissa tuotteissa on alumiinia, joka tukkii hikirauhaset ja ne saattavat tulehtua. Alumiini myös kertyy elimistöön ja muutkin myrkyt saattavat ärsyttää normaalien karvatuppien ja solujen toimintaa.

Jaa, siis neuvot saatanan palvontaan eli joogaan ihmisiä. Miksi?

Uusimmat

Yhteistyössä