miks mua palelee ihan aina? :(

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Mittari näyttää 21 astetta, näin meillä aina on. takkaa olen lämmittänyt ja lattialämmitys on päällä niinkuin normaalistikin. mutta miksi mä silti palelen? eikä vain sormet ja varpaat vaan koko keho palelee. :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta? Käypä googlettamassa
kokeet otettu ja jotain pientä heittoa niissä oli muttei semmosta et tarvis lääkitystä. sanoin tästä palelusta lääkärille mutta heitto on niin pieni ettei pitäs vielä ainakaan aiheuttaa oireita.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mitä kokeita sulta on otettu ja mitkäs oli tulokset? Missä kokeet otettiin? Mulla on tutkittu aika kauan kilpparia, joten tiedän ehkä jotain asiasta.
no kilpirauhasen vajaatoiminnan puolelle oli se heitto, se toinen arvo oli normaali mutta toinen heitti vähän. kun en muista mitkä ne arvot oli enkä kumpi niistä heitti. :(

Mitä sulla sitten on tutkittu? tai kun ymmärsin että enemmänkin tutkittu niin multa otettiin vaan nuo perusarvot... ja ihan terveyskeskuksessa otettiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
21 astetta on aika vähän. Mulla itkuhäly näyttää meidän kodin lämmöksi tällä hetkellä 24 astetta, mikä on hyvä. Mun aiemmassa kodissa oli toi 21 ja se OLI kylmä!
Niin, en jaksa uskoa että 21 on liian vähän... mies kulkee t-paidassa päivät, mulla sen t-paidan päällä villapaita ja silti kylmä. lapset menee pikkareissa(1v ja 3v) eikä heillä kylmä ole.
 
vieras
mäkin palelen aina ja kuljen villavaatteissa. mIes ja lapset oli tänäänkin paljain varpain ja meil on tosi kylmät lattiat.

Meillä on noin 21 astetta, lattianrajassa kylmempää.
Mutta SUOSITUSHAN olis vieläkin kylmempi! En tajua miks pitäis olla, pitäis olla untuvatakki sisällä... Makuuhuoneessa on n.20 ja mulla on niin pakus peitto kun kaupasta saa ja ne villasukat. oneksi lapsi tulee yöllä mun viereen, niin sekin lämmitää.
Eikä mun veriarvoissa oo mitään häikkää. Paitsi verenpaine 90/60 ja olen lihava.
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mitä kokeita sulta on otettu ja mitkäs oli tulokset? Missä kokeet otettiin? Mulla on tutkittu aika kauan kilpparia, joten tiedän ehkä jotain asiasta.
no kilpirauhasen vajaatoiminnan puolelle oli se heitto, se toinen arvo oli normaali mutta toinen heitti vähän. kun en muista mitkä ne arvot oli enkä kumpi niistä heitti. :(

Mitä sulla sitten on tutkittu? tai kun ymmärsin että enemmänkin tutkittu niin multa otettiin vaan nuo perusarvot... ja ihan terveyskeskuksessa otettiin.
Multa on tutkittu tsh (aivolisäkkeen erittämä kilpirauhasta säätelevä hormoni), t4v (vapaa tyroksiini) t3v (tyroksiini josta puuttuu yksi jodiatomi), sit vielä kauheesti muita kokeita kuten lisämunuaiskokeita ja trh-rasitus yms...Nuppikin on kuvattu. Mut mulla on siis viitteitä liikatoiminnasta, mut ongelma on siinä ettei viitteet ole selkeät. Mä kehottasin sua soittaa sinne mis kokeet otettii ja kysyy ne raja-arvot jos haluut tarkan tiedon. Ja kyllä sua ois pitänyt musta ruveta kontrolloimaan, jos on jotain häikkää kuitenkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mitä kokeita sulta on otettu ja mitkäs oli tulokset? Missä kokeet otettiin? Mulla on tutkittu aika kauan kilpparia, joten tiedän ehkä jotain asiasta.
no kilpirauhasen vajaatoiminnan puolelle oli se heitto, se toinen arvo oli normaali mutta toinen heitti vähän. kun en muista mitkä ne arvot oli enkä kumpi niistä heitti. :(

Mitä sulla sitten on tutkittu? tai kun ymmärsin että enemmänkin tutkittu niin multa otettiin vaan nuo perusarvot... ja ihan terveyskeskuksessa otettiin.
Multa on tutkittu tsh (aivolisäkkeen erittämä kilpirauhasta säätelevä hormoni), t4v (vapaa tyroksiini) t3v (tyroksiini josta puuttuu yksi jodiatomi), sit vielä kauheesti muita kokeita kuten lisämunuaiskokeita ja trh-rasitus yms...Nuppikin on kuvattu. Mut mulla on siis viitteitä liikatoiminnasta, mut ongelma on siinä ettei viitteet ole selkeät. Mä kehottasin sua soittaa sinne mis kokeet otettii ja kysyy ne raja-arvot jos haluut tarkan tiedon. Ja kyllä sua ois pitänyt musta ruveta kontrolloimaan, jos on jotain häikkää kuitenkin.
Näin ne mulle aluksi sanoi kun soitin tuloksia että kontrollit vaatii ainakin. mutta lääkäri puhui että vuoden päästä uudestaan testit..? :/
ja jompikumpi oli alakanttiin, joko tuo tsh tai t4, tuota t3 ei mun mielestä tutkittu tai ainakaan mulle ei kerrottu siitä tuloksia.
 
jill
Niimpä.Teillä on liian lämmin,tai sulla liikaa päällä. Hienoinen hiki pinnassa koko ajan niin ilma tuntuu kylmältä ja sitten pukee lisää päälle.Noidankehä siis. Univajekin laittaa palelemaan!
 
inkku
Minä kuulun myöskin tähän kerhoon. Aina paleltaa. Tutkittu on kanssa, mutta mitään ei ole kuullema vikana. Käytössäni oleva verenpainelääke kuullema heikentää entisestään ääreisverenkiertoa. Palelin kyllä aina jo ennen lääkkeen aloitustakin.

Nukun kahdella peitolla. Käytän aina villasukkia ja niiden päällä toppatossuja. Aina fleecetakki sisälläkin ja flanellihousut. Tiedän, tosi seksikäs näky :(

En ole ylipainoinen ja fyysinen kuntokin pitäisi olla aika hyvä.
 

Yhteistyössä