Miks mua ahdistaa avoliitto?

• Viestiketjun aloittaja .vieras
  • Ensimmäinen viesti
.vieras
Tuntuu et mä en kykene siihen. Aina rupee leijumaan semmonen pieni ahdistuksen pilvi pään päällä kun rupeaakin ajattelemaan avoliittoa, enkä tiedä millä helvetillä sen sais pois tai lähteekö se koskaan itsestään pois... pelottavaa.

Mietin vaan et mistä se vois johtua?

No vaikea tietää. Valaise vähän et seurusteletko, ahdistaako jonkun kanssa asuminen ajatuksena yleisesti vai vaan nykyisen seurustelukumppanin? Onko ajatus ahdistanut aina vai vaan esim. nykyisen kanssa? Oletko asunut pitkään yksin?

ginna
Minuakin se ahdisti.

Ehkä sulla johtuu samasta, avoliitossa sä et tee mitään sopimusta omasta tahdosta, kuten avIoliitossa, mutta saat kuitenkin velvollisuuksia siihen päälle?
Eli et voi päättää ettet halua avoliittoon, siinäs olet jos toisen kanssa haluat asua.

Mun mielestä on väärin ettei voi vain päättää haluta asua jonkun kanssa, mutta ehei, heti se vaikuttaa kaikkeen typerään.

"mie"
Itse olen ollut 14 vuotta liitossa ja siitä 3 vuotta avioliitossa ja edelleen välillä ahdistaa. mitäpä tuossa kummallista? Ihminen nyt vaan tarvitsee välillä tilaa hengittää- Minun tapauksessani auttaa että nukun välillä sohvalla ettei tarvitse olla koko ajan iholla. Mitään eroa en ole koskaan ajatellutkaan. Avioliittohan on sitoumus. Lapsiakin on 3 yhteistä ja olemme perhe. vastuu tietysti välillä ahdistaa..

Yhteistyössä