Miks lapsillanne on samalla alkukirjaimella alkavat nimet?

  • Viestiketjun aloittaja On olemassa muitakin kirjaimia
  • Ensimmäinen viesti
On olemassa muitakin kirjaimia
Eikö teillä ole mielikuvitusta vai haetteko elämäänne järjestystä kun kaikki lasten nimet alkavat samalla alkukirjaimella? En vaan tajuu miks.
 
rituli
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä on niin vanhemmilla kuin lapsilla samalla kirjaimella alkavat nimet. Olemme todella mielikuvituksettomia....
Tää on mustakin kyllä tosi mautonta! Miksi pitää ollu joku "M"-perhe, esim.? Tuokohan se hyvää onnea tai jotain..Ei ymmärrä.
 
Meillä on mulla ja miehellä samat alkukirjaimet, mulla ja mun sisaruksilla on samat alkukirjaimet, äidilläni ja isäpuolella on myös ja toki kun tämä kakkonen syntyy hänellä tulee olemaan sama alkukirjain kuin siskollaan ;) Luonnollinen valinta meille.
 
vieras
se korostaa sitä perheellistymistä, minulle se ainakin on tärkeä asia :) meillä ei ala samalla kirjaimella, mutta kyllä minä ainakin mallailin suussa miten lapsen nimi sointuisi meidän nimiimme ja valitsin sen mukaan. en siis tarkoita että samalla kirjaimella alkavat nimet tekisivät perheen, mutta jotenkin korostavat yhteenkuuluvaisuutta. Omasta mielestäni ainakin :)
 
olla ihan sattumaa että kahdella lapsellani on samalla alkukirjaimella alkavat nimet..en ajatellut sitä sen kummemmin..en etsinyt tietoisesti samalla kirjaimella alkavia nimiä vaan sattui vain nimet miellyttämään.
 
S
Meille ei tule samoja kirjaimia, eivätkä nimet edes soinnu keskenään erikoisen hyvin. Ei sillä, että olis erityisesti mitään sitä vastaan, mutta mieleisiä nimiä ei ole kuin parin vaihtoehdon verran ja ne nyt vaan sattuvat olemaan sen verran erilaiset.
 
piupau
Mut eiks siin mee nimet viel helpommin sekasin ku on Jenna Janna Jonna Janne..? :D ja jos on kovasti viel samannäkösiäkin.. Naapurin mummo ei voi koskaan oppia kuka on kukin..
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja piupau:
Mut eiks siin mee nimet viel helpommin sekasin ku on Jenna Janna Jonna Janne..? :D ja jos on kovasti viel samannäkösiäkin.. Naapurin mummo ei voi koskaan oppia kuka on kukin..
Mulla menee jo miehen ja pojankin nimet sekaisin, vaikka ovat ihan erilaiset. :D Voin vain kuvitella, kun tämä perheen kolmas mies syntyy. Vaikka tulevan pojan nimi on taas ihan erilainen, niin varmaan luettelen jokaisen kohdalla kaikki nimet putkeen ennen kuin osuu oikeaan.
 
vieras
Lapsillamme sattuu olee samat alkukirjaimet, ei todellakaan tarkoituksella haettu. Tykättiin vain ko. nimistä eikä muita enää keksitty. Itse en edes "huomaa", että alkaa samalla kirjaimella. Aiemmin pidin samalla alkukirjaimella olevia sisarusten nimiä tyhmänä, mutta kuinkas kävikään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
meidän lapsilla on tosi erilaiset nimet. lapsille haettiin heille itselleen sopivat nimet, eikä ajateltu että kuopuksen nimen täytyisi muistuttaa esikoisen nimeä.
Mä taas jotenkin ajattelen että se nimi istuu lapselle sitten ajan myötä, en osaa kuvitella vielä nimeämättömälle vauvalleni nimeä joka sopii hänelle joten valitsen nimen josta pidän :)
 
gvs
Kylläpä ihmiset pohtivat turhia asioita... ;) Joistakin on vain kivaa, että kirjaimet ovat samat. :) Minun korvani taas ovat todella tarkkoja sille miltä eri nimet kuulostavat, joten en voisi tietoisesti päättää käyttäväni vain yhtä alkukirjainta. Sen nimen on oltava just se oikea, ilman että olen etukäteen tehnyt sille jotain rajauksia, että mistä kategoriasta sen on löydyttävä. Toiset ovat pilkun viilaajia eri tavalla. :)
 
Samat alkukirjaimet
Me vanhemmat ollaan kumpikin samalla kirjaimella alkavat. Esikoiselle mies halusi juuri tietyn nimen, joka sekin kyllä alkoi samalla alkukirjaimella.
Olisi ollut jotenkin syrjivää, jos muut lapset olisi nimetty jollain muulla alkavalla nimellä. :eek:
 
Non compos mentis
Esikoinen saa olla todella onnellinen siitä, että oli tyttö ja minä sain valita nimen. Parempi nimi, joka alkaa suomalaiselle vaikealla kirjaimella kuin että hänen nimensä olisi Aladdin, joka olisi isänsä valinta pojalle. Huh.
 

Yhteistyössä