Miks kystään aina että onko sitä ja tätä tautia liikkeellä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Mä en ymmärrä, ainahan on mahdollisuus sairastua vaikkapa vatsatautiin. En vaan ymmärrä noita aloituksia tyyliin "Onko Oulissa noroa liikkeellä?" "Onko nyt muka influenssaa?" "Onko nyt jotain vatsatautia?" Plaa plaa plaa

Onko ihmiset niin tyhmiä oikeesti että luulee ettei vaikkapa vatsatautia voi sairastaa kesäkuussa :o

Mua kiinnostaa noi vatsataudit sikäli, että pystyy ainakin päättelemään onko se joku "kulkutauti" vai voisko johtua siitä, että on syönyt jotain sopimatonta (jolloin yleensä ei ole mitään estettä mennä esim. töihin seuraavana päivänä).

Emetofobiasta kärsivänä minä kyllä kyselen tarkkaan, jos vähänkin kuulen jostakin, että olisi vatsatautiepidemia meneillään. Mutta tottakai huonolla tuurilla taudin voi saada mistä vaan milloin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua kiinnostaa noi vatsataudit sikäli, että pystyy ainakin päättelemään onko se joku "kulkutauti" vai voisko johtua siitä, että on syönyt jotain sopimatonta (jolloin yleensä ei ole mitään estettä mennä esim. töihin seuraavana päivänä).

Meinasin ihan samaa veistellä mutta olikin jo viety sanat suusta. :)
Saapi vähän osviittaa onko koko perhe pian p'skataudissa vai voisko selvitä vähemmällä.

Jotkut elävät päivän kerrallaan eivätkä taudit heitä hetkauta, toiset taas haluavat varmistaa ettei jokin kiva etukäteen suunniteltu juttu mene suurella todennäköisyydellä pieleen (siis kun kaupunkilaisjärki kertoo, että jos paha mahatautiepidemia paikkakunnalla on meneillään, niin sairastumisriski on aika suuri).

Kyse on myös siitä, että on monilapsisia perheitä, joissa esim. mahatauti kestää viikkokausia - eli joku on aina oksentelemassa ja siinähän hommaa aikuiselle riittää...

Mun mielestä on talvella ja keväällä ihan itsestään selvää, että kaikenlaista mahatautia on liikkeellä paljon, koska esim noroo ja rotaa esiintyy eniten just niinä aikoina. Mutta sit taas näin mahatautikammoisena sitä jotenkin olettaa ja toivoo, että kesällä sen taudin suhteen on hiljaisempaa, kuten onkin, vaikka voihan sen sillonkin saada. mutta en silti kysele. Jos yhtäkkiä perheestä joku rupee oksentaan ja ripuloimaan, on se sen verran todennäköstä et joku tarttuva pöpö on iskenyt, joten mitäpä sitä sitten enää kyselemään...

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Niin ja jos pjaska ja yrjö lentää kaaressa, niin tarviiko sitä enää kysellä onko mahatautia liikkeellä :headwall:

No voihan tuo johtua pahasta ruokamyrkytyksestäkin..

Voi tietty, mutta onko sillä merkitystä siinä vaiheessa...

No on sillä vähän. Jos on ruokamyrkytys, voi mennä seuraavana päivänä hyvillä mielin töihin.

Niin ja jos pjaska ja yrjö lentää kaaressa, niin tarviiko sitä enää kysellä onko mahatautia liikkeellä :headwall:

No voihan tuo johtua pahasta ruokamyrkytyksestäkin..

Voi tietty, mutta onko sillä merkitystä siinä vaiheessa...

No on sillä vähän. Jos on ruokamyrkytys, voi mennä seuraavana päivänä hyvillä mielin töihin.

Mutta miten se tieto, että onko liikkeellä mahatautia vai ei, auttaa tekemään diagnoosin sairastaako mahatautia vai onko ruokamyrkytys?

Yhteistyössä