Miks kotiäidit ei juurikaan kiinnitä huomiota ulkonäköönsä?

  • Viestiketjun aloittaja ihmetellen
  • Ensimmäinen viesti
ihmetellen
kävin taas mammakerhossa ja vähän surulliselta näytti.. Monilla kotiäideillä oli tukat suht'koht kuosissaan, mutta maha roikkui yhdellä jos toisella, vaatteet mitä sattuu telttoja ja haalistuneita farkkuja, juuri kellään ei meikkiä, silmälasit viime vuosituhannelta.. vähän oli surullinen näky jotenkin.

En tarkoita, että ulkonäkö olisi maailman tärkein asia ja useamman lapsen kotiäitinä tiedän, ettei aikaa itselleen tolkuttomasti ole. Mutta ihan varmasti piristäisi kotiäitiäkin pieni ulkonäön hoitaminen. Surullista että alamme "ränsistyä" täällä kotona niin helposti!
 
Ei me kaikki kotiäidit olla samanlaisia :) Mie ainakin tykkään pukeutua siististi, laittaa vähän meikkiä ja vähintään harjata hiukset ;) Toisaalta mulle on ihan sama miten muut tekevät, en katsele kavereita sillä silmällä, että ovatko laittaneet farkut vai verkkarit ja onkohan ehkä ripsaria..
 
vieras
Kiire kiire kiire. Kun lapst on aina kotona, sitä aikaa on vähän.
Olen tässä tarkkaillut, ja aika monella työssäkäyvällä lapset on usein hoidossa, ja mamma hoitaa kotia ja itseään. Siinä ei ole mitään pahaa. Mutta jos lapset ovat koko ajan kotona sotkemassa, sitä väsyy vähitellen.
 
vieras
Ehkäpä rahakysymys tai aika ei kertakaikkiaan riitä itsensä tälläämiseen. Tosin tiedän kyllä paljon kotiäitejä,jotka huolehtivat itsestään ja omasta ulkonäöstään.
 
no maha pötsi roikkuu koska ei ehdi urheilla ja ei saa lapsen vahtia :( kotona jumppaan sillon ku ehdin.ja pukeudun muodikkaasti ja tukka on kuosissa ;) meikkii en kääytä arkena koska on tummat piirteet..silmälasit on mutta muodikkaat..silti koen olevani joskus ränsistyneen näköinen :LOL:
 
Köyhä
Milläs ostat laadukkaat meikit ja muut ehostusvälineet ja hyvännäköiset vaatteet kotihoidontukikaudella. Meillä ainakin meni kotihoidontuki laskuihin, ruokaan, lapsiin.
 
Toiset äiteet on semmosia
Ja toiset toisenlaisia. Moneen junaan meitä löytyy.

TOki, jokainen ehtii kyllä laittautua ja pitää itsestään huolta jos haluaa - kaikki ei vaan halua. Tai ymmärrä haluta... Miten vain.

Pidä sinä AP itsestäsi huolta. Sillä tavalla olet parempi äiti ja puolisokin. Ja itsellesikin mukavampi "asuinpaikka". Mutta anna toisten olla, mitä ovat. Jokainen kantakoot itsensä niin kuin haluaa.
 
noh
Mä olen kotiäitinä, ja se maha roikkuu kyllä, raskaudet on sen kauniisti venyttäneet ja arvittaneet. Raskauden takia vaatteet on joskus mitä sattuu, kun kaikki ei mene päälle... Mutta tosin meikkaan kyllä ja koitan silti aina katsoa peiliin ulos lähtiessäni. Mutta kolmen alle 4 vuotiaan äitinä en oikeasti ehdi esim. salille, kun lapsissa on jo täysi työ. Ja joskus voin olla jopa niin väsynyt, että en jaksa ensimmäisenä huolehtia omasta ulkonäöstäni...
 
minä
mulla ei ole edes se tukka kuosissa, pitäis tilata kampaaja kun tästä ehtii. Mikään ylilihava en ole mutta ylipainoo on kolmen lapsen jälkeen ja vaikeeta ne on pudottaa, kunnon urakka tulossa. Aamulla en ehdi meikkaamaan kun juoksen joka puolelle lasten takia, sit ruokakauppaan , ruoan teko, siivous ja yms. pakoliiset hommat. Omaa aikaa ei jää paljoakaan ja silloin en ala meikkaamaan vaan lepäilen muuten tai rentoudun. Mies tekee pitkää työpäivää joten ei ole hänestäkään apua.
 
No en mä ainakaan ole ränsistynyt.

Mut en mä myöskään päivittele muiden äitien pukeutumista tai silmälasien vuosimallia...
Ihan oikeesti, eikö tärkeintä ole että vaatteet on mukavat päällä, vaikkeivat viimeisintä huutoa oliskaan?

En mä ainakaan mitkään ykköset päällä lähtis mihkään lastenkerhoon rymyämään pitkin lattioita.
Mielummin pukeutuisin niin että voisin huoletta kontata vauvan perässä läattialla ja istua ja kyykistellä ilman et tarvi miettiä kurkistaako perse farkun kauluksesta tai jotain vastaavaa..
 
Niin ja jos ois timmissä kunnossa, ykköset päällä, meikattuna ja rakennekynnet... Ei ois hyvä sekään :whistle:

Eikös jokainen sais olla niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Ainakin mammakerhoon voi mennä just sellaisena, jos haluaa.
 
Olenks mä jotenkin parempi sitten, jos istun hiekkiksellä huulipunissa, käyn lähi kaupassa ripsarit silmissä, vien roskat tukka nutturalla ja kipsutan kaupungilla merkkikuteet päällä rattaita työntämässä? :D :whistle: ;) :wave:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
No en mä ainakaan ole ränsistynyt.

Mut en mä myöskään päivittele muiden äitien pukeutumista tai silmälasien vuosimallia...
Ihan oikeesti, eikö tärkeintä ole että vaatteet on mukavat päällä, vaikkeivat viimeisintä huutoa oliskaan?

En mä ainakaan mitkään ykköset päällä lähtis mihkään lastenkerhoon rymyämään pitkin lattioita.
Mielummin pukeutuisin niin että voisin huoletta kontata vauvan perässä läattialla ja istua ja kyykistellä ilman et tarvi miettiä kurkistaako perse farkun kauluksesta tai jotain vastaavaa..

No niinpä!!! Mut ei, kehoissakin pitää olla niinku olis manun illalliselle menos!
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
No en mä ainakaan ole ränsistynyt.

Mut en mä myöskään päivittele muiden äitien pukeutumista tai silmälasien vuosimallia...
Ihan oikeesti, eikö tärkeintä ole että vaatteet on mukavat päällä, vaikkeivat viimeisintä huutoa oliskaan?

En mä ainakaan mitkään ykköset päällä lähtis mihkään lastenkerhoon rymyämään pitkin lattioita.
Mielummin pukeutuisin niin että voisin huoletta kontata vauvan perässä läattialla ja istua ja kyykistellä ilman et tarvi miettiä kurkistaako perse farkun kauluksesta tai jotain vastaavaa..

No niinpä!!! Mut ei, keRhoissakin pitää olla niinku olis manun illalliselle menos!
 
mie voin sanoa ihan suoraan, että en viitsi alkaa koti oloissa tälläytyyn! toki, jos jonnekkin lähden, ni sit on puhtaat ja sellaset mun tyyliset vaatteet päällä. mutta siis näin kotona ollessa, miksi meikkaisin?! illallahan ne pitää kuitenki pestä pois, ni suottako tuota sit tälläämään..ja sitäpaitsi, mun silmiä alkaa aristaan ihan simona jos laitan ripsaria.. (muuten sitä saattais vaikka käyttääkin meikkiä, who knows.. ).. ja farkut pyrin valitseen siten, että ne on oikeen kokoset, eikä pääse tuo röllykkä vyöryyn yli.. :D
 

Yhteistyössä