Miks kaikki housut tehdään pitkäkoipisille ihmisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 182cm:
En sit tiiä,mulle ei löydy kun perääkin on ja en nyt tarkoita tod että olisin lihava. Toisella 180cm ne sääret voi olla vähän lyhyemmät..

Mä olen muodokas (103cm peffa) ja mulle kyllä käy noi YourFacen housut. Niillä on erilaisia malleja. Lisäksi on tietty upeat Andiatan housut - niissä on muodoillekin varaa kun ottaa vaikka isomman koon. Alesta saa nyt varmasti -50%, mutta kalliitahan ne ovat. Andiatalla on lisäksi monen sentin käännökset, joten niissä on yli 90cm pituutta helposti...

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Lohduttavaa sinänsä, etten ole asian kanssa yksin... eli kun meitä on muitakin, niin luulis, että joku tekisi / ottaisi myyntiin myös lyhykäisemmänpuoleisille niitä housuja.
Kun kaikki ei oo niitä pitkäsäärisiä kuitenkaan.

no onlyn ja vero modan farkuissa on lahkeenpituutena myös 32.. se on jo aika lyhyt. Ja varmasti löytyy ainakin vero modan mallistosta ihan perusfarkkujakin.

only ja vero modan ousut on aivan järkyttävän kalliita laatuunsa nähen.

Mä löydän sopivia "persjalkasten" housuja Espritin mallistosta. Siellä on/oli short, regular, ja long versiot kaikista tai ainaskin monista housuista. Ja nehän on ihan ihan perusfarkkuja ja muitakin housuja löytyy. Sunkin kotikaupungissa ap. löytyy vallan Espritin- liike keskustasta :)

Mä olen keskipituisena tyytyväinen, mutta miksi ihmeessä melkein kaikki housut tehdään kapeareitisille ja paksuvyötäröisille ihmisille, jolla ei ole persettä ollenkaan? Sen kerran kun löytää housut jotka on sopivat reisistä ja persiistä, niin vyötäröllä on puoli metriä tyhjää tilaa :headwall: Ja ongelma on ihan sama riippumatta siitä olenko kokoa 40 vai 60 (molemmat koettu).

Alkuperäinen kirjoittaja sannis:
Mä löydän sopivia "persjalkasten" housuja Espritin mallistosta. Siellä on/oli short, regular, ja long versiot kaikista tai ainaskin monista housuista. Ja nehän on ihan ihan perusfarkkuja ja muitakin housuja löytyy. Sunkin kotikaupungissa ap. löytyy vallan Espritin- liike keskustasta :)

Miun? Juu, mie oon nolo, mutta tuo ydinkeskusta tästä nykyisestä keskustasta on mulle aika vieras. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mä olen keskipituisena tyytyväinen, mutta miksi ihmeessä melkein kaikki housut tehdään kapeareitisille ja paksuvyötäröisille ihmisille, jolla ei ole persettä ollenkaan? Sen kerran kun löytää housut jotka on sopivat reisistä ja persiistä, niin vyötäröllä on puoli metriä tyhjää tilaa :headwall: Ja ongelma on ihan sama riippumatta siitä olenko kokoa 40 vai 60 (molemmat koettu).

Mä olin kyllä raskauden jälkeen tästä tyytyväinen. Housut meni lölleröistä huolimatta jalkaan. Haaveena olisi poistaa vielä pari kiloa ja sittenhän alkaa taas housut vaatia omia kavennuksia vyötäröltä tai sitten ne lasketaan vaan lanteille (ja tulee taas mukavasti lisää tarpeellista lahjetta). Pienempää kokoa ei voi ostaa niitten lahkeiden takia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja sannis:

Miun? Juu, mie oon nolo, mutta tuo ydinkeskusta tästä nykyisestä keskustasta on mulle aika vieras. :ashamed:

Etkös Kouvolasta nykyjään ole? Hansakeskuksessa on Espritin-liike. Mä oon kyl vain kerran käynyt, kun ei sielä lasten vaatteita myydä ja mä oon liian pieni naisten vaatteisiin

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Etkös Kouvolasta nykyjään ole? Hansakeskuksessa on Espritin-liike. Mä oon kyl vain kerran käynyt, kun ei sielä lasten vaatteita myydä ja mä oon liian pieni naisten vaatteisiin

:ashamed:

Juu, mie oon kyllä... mutta tuo Kouvolan keskusta on mulle vaan niin vierasta aluetta. Hansakeskuksen kylläkin tiiän, pitää vierailla siellä.

Ihanaa kun on jopa lahjepituudeltaan 78 cm olevia housuja. Eihän siinä ole enää kuin kymmenisen senttiä ylimääräistä. Kiva kun on jopa noita extralyhyille jaloille olevia, mutta mikä ihme minä sitten olen? No tiedetään, persjalkainen... Ja vielä kun housut ovat usein joko vyötäröstä liian leveitä tai eivät mene lantiosta.

musta taas tuntuu että housuja tehdään vaan lyhytjalkaisille.. oon 171 cm pitkä ja housuja ei meinaa löytyä millään :( kaikissa liian lyhyet lahkeet.. helpompi se kuitenkin olis lyhentää ku pidentää!

Alkuperäinen kirjoittaja pitkäjalkainen:
musta taas tuntuu että housuja tehdään vaan lyhytjalkaisille.. oon 171 cm pitkä ja housuja ei meinaa löytyä millään :( kaikissa liian lyhyet lahkeet.. helpompi se kuitenkin olis lyhentää ku pidentää!

samavika olen 174cm eikä löydy housuja tuuma pitäs olla lahkeessa 36 niin aina on vaan 34 , kuka noita housuja tekee ku aina on väärä mitta =)

Alkuperäinen kirjoittaja pitkäjalkainen:

sama täällä :wave: omia patentteja oon kyl joskus pidennyksiin tehny :D

Kyllä noihin lyhyempilahkeisiin törmää aina välillä kaupassa, mutta mistäpä löytyisi housut pitkälle pitkäselkäiselle. Kaikissa on vyötärö aivan liian matalalla, kokeilkaapa tunkea jalkaan housut, joissa vyötärö on 5 cm matalammalla kuin oikeasti pitäisi olla. Normaali lahkeenpituus on yleensä minulle hyvä, mutta tuossa vyötärössä on aina vikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja 182cm:
En sit tiiä,mulle ei löydy kun perääkin on ja en nyt tarkoita tod että olisin lihava. Toisella 180cm ne sääret voi olla vähän lyhyemmät..

Sama vika täällä. Joskus housut sopii persiistä ja reisistä niin vyötäröltä ei istu yhtään ku ovat niin isot :/ Mut onneksi joskus sattuu sopivatkin löytymään :)

Minulla on pitkät koivet vaikka olen lyhyenläntä muuten ja ihan helposti löydän housuja. Tosin ostan niitä hyvin vähän.
Nuo tehdas mitat ovat aika vakiot ja melkeen aina 160-170 senttisille vaihtelee tosin taas paljon mikä kaavoitus on heillä käytössä.

Yhteistyössä