Miks kaikki housut tehdään pitkäkoipisille ihmisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Miks kaikki housut tehdään paksujalkaisille? :snotty: Kaikki housut jotka on vyötäröstä hyvät lepattaa reisistä ja pohkeista kuin paraskin purjevene :snotty: Ja vikahan ei voi olla siinä että mä olisin vatsakas :D :xmas:

Minusta taas kaikki housut on tikkujaloille :whistle: :whistle:

mä olen 169cm ja 65 kg. JA SAMA ONGELMA. Tuntuu että olen lyhyt ja leveä. Ja että kaikki housut tehdään pitkille ja hoikille. tai lyhyille ja hoikille. Eihän se mene välttämättä niin, että mitä leveämpi niin suhteessa pitää pituuttaki laittaa niihin lahkeisiin.......

No mie oon 168cm ja siltikin kaikki housut on liian pitkiä..se voi kyl johtua siitä että miul pitää olla se vyötärö isompi ja housuntekijät luulee että sen kokoinen on pidempi :ashamed:

Voi ei kun repesin tuolle Vipititi n kommentille tuolla ekalla sivulla :laugh: :laugh:

Kaikki housut on väärän mallisia.

Kun ne sopii persuksista, vyötäröllä on 15-20cm liikaa tilaa ja vyötärönympäryksestä sopivat housut taas ei mene jalkaan... |O |O |O :'( siksi pitää mun käyttää hameita, ne sentään sopii päälle...

Eikä tehdä. Olen 176 cm pitkä ja mulla on aina liian lyhyet housut, koska tarpeeksi pitkiä ei löydy paitsi farkuissa mitä en käytä.

Ja housuja on käytännössä mahdotonta pidentää.

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
mulla taas on se ongelma, että kun löydän sopivan mittaset housut niin vyötäröltä menee kaks ihmistä sisään ja sitten ku vyötärö on sopiva niin lahkeet on polvissa.. ja oon vain 10cm pidempi kuin ap. liian kapoinen olen :/

JEE jollain sama ongelma kun mulla :)

Kai ne tehdään jonkun missi-ihanteen mukaan jolla tosi pitkät sääret. Sama juttu meillä miespuolisilla, pitäis olla joku mallivartalo. Ulkoiluvaatteissa ja monissa farkuissa on lahkeet pitkät vaikka pituutta on melkeen 190 ja painoa 80 kg. En ole mikään läski varsinkaan hartioilta. Silti yhdessä yhdessä ulkoiluhousut-takki yhdistelmässä piti ostaa 2 numeroa isompi takki kuin housut jottei se kiristänyt hartioilta tai housut laahanneet maata.

Mä oon ostanut joskus housuja, jotka on oikeasti tarkoitettu pohjepituisiksi... Harmi ettei ne ole viimeaikoina olleet muodissa. Muutoin kyllä lyhytkinttuisena joudun lyhentämään kaikki housut.

Mä kans suosittelen noita Your Facen housuja. Siellä on monta eri mallia suoria housuja ja farkkuja, ja lahkeenpituuksia löytyy tosiaan joka lähtöön. Ja niitä löytyy tosiaan monelta jälleenmyyjältä: http://www.yourface.fi/fin/store_locator.php

t. itsekin pätkä 160cm

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä kans suosittelen noita Your Facen housuja. Siellä on monta eri mallia suoria housuja ja farkkuja, ja lahkeenpituuksia löytyy tosiaan joka lähtöön. Ja niitä löytyy tosiaan monelta jälleenmyyjältä: http://www.yourface.fi/fin/store_locator.php

t. itsekin pätkä 160cm

Ja ne housut http://www.yourface.fi/fin/basics.php

Vaikkapa eka malli on lyhyimmillään 80cm ja pisimmillään 87cm.. Jostain malleista löytyi jopa 78cm

Minusta on ihanaa kun nykyään saa tarpeeksi pitkälahkeisia housuja! 90-luvulla kun olin teini-ikäinen, tuntui kaikissa housuissa olevan liian lyhyet lahkeet, minulla pitää sisäsauma olla 85cm. Nykyään ongelmana onkin sitten se, että vyötärön (tai siis lantion) ympärys farkuissa on jotain misspissis/never had a baby-luokkaa silloin kun reisistä olisi sopivat ja lantiolta sopiviin housuihin mahtuisi kahdet reidet yhteen punttiin. :headwall:

Mulla sama ongelma. Pituutta löytyy 153 cm. Mä oon pariin kertaan ostanu ihan perus farkut (ilman kimalteita ym.) Kappahlin lasten osastolta. Siel on lasten D-mitoitettuja farkkuja, jotka menee ainakin mulle vyötäröltäkin.
Kerran oon löytäny farkut aikuisten osastolta, jossa oli sopivan mittaiset lahkeet ja vyötärön koko. Mut juhlahousuja on ihan turha yrittää ettiä, niitä ei löydy mistään.

Yhteistyössä