Miks jotkut katujen nimikyltit ja talojen numerot on onnettomasti merkitty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 919
19 189
113
On navigaattori meillä. Mutta kun mulla on tapana vielä katsoa vielä kadunnimikylttiä seinässä ennen kuin uskon navia.

Tuli kesälomalla reissattua. Varsinkin Hesassa on jotain *****reiän kokoisia kylttejä talojen seinissä risteyksissä, tai ei aina sitäkään. Pitää liiriä autolla tosi lähelle risteystä nähdäkseen mitä talon seinässä lukee, ja sehän tekee takanaolevien autoilusta mukavaa ja tasaista. Rappujen numerointia ei aina ole.
Tää on varsinkin vanhemmilla alueilla, uusilla vähän selkeämpää.

Miksei voi tehdä vaikka...25 cm korkeita plakaatteja?

Eikä olla optikon tarpeessa.

On navigaattori meillä. Mutta kun mulla on tapana vielä katsoa vielä kadunnimikylttiä seinässä ennen kuin uskon navia.

Tuli kesälomalla reissattua. Varsinkin Hesassa on jotain *****reiän kokoisia kylttejä talojen seinissä risteyksissä, tai ei aina sitäkään. Pitää liiriä autolla tosi lähelle risteystä nähdäkseen mitä talon seinässä lukee, ja sehän tekee takanaolevien autoilusta mukavaa ja tasaista. Rappujen numerointia ei aina ole.
Tää on varsinkin vanhemmilla alueilla, uusilla vähän selkeämpää.

Miksei voi tehdä vaikka...25 cm korkeita plakaatteja?

Eikä olla optikon tarpeessa.
Kerrankin saan olla Echon kanssa 100% samaa mieltä.
Hmmmm... tässä on jotain kummallista.:p

Mulla tosin on oma lehmä ojassa koska toisin kuin Echolla ja miehellään mulla on todella huono näkö. Mä totisesti kaipaan selkeitä merkintöjä ja viittoja oikeille paikoille.

Ja toisekseen, mä tahdon tietää missä mä olen! Jos vaikkapa talon seinässä ei ole kadun nimeä tai talon numeroa niin mistä helvetistä mä tiedän mihin mä tarvittaessa tilaan pelastuslaitoksen/poliisin tai vaikkapa taksin?
Prrr...[hätäkeskus]
Aksu tässä. Täs on joku saamassa sydänkohtausta ja tarvittais ambulanssi
[Mihin osoitteeseen?]
Hmmmm... odotas kun mä käyn tuolla puolen kilsan päässä kadunkulmassa kattomassa mikä tän kadun nimi olikaan.

• Tykkää
Reactions: feger
Kerrankin saan olla Echon kanssa 100% samaa mieltä.
Hmmmm... tässä on jotain kummallista.:p

Mulla tosin on oma lehmä ojassa koska toisin kuin Echolla ja miehellään mulla on todella huono näkö. Mä totisesti kaipaan selkeitä merkintöjä ja viittoja oikeille paikoille.

Ja toisekseen, mä tahdon tietää missä mä olen! Jos vaikkapa talon seinässä ei ole kadun nimeä tai talon numeroa niin mistä helvetistä mä tiedän mihin mä tarvittaessa tilaan pelastuslaitoksen/poliisin tai vaikkapa taksin?
Prrr...[hätäkeskus]
[Mihin osoitteeseen?]
Hmmmm... odotas kun mä käyn tuolla puolen kilsan päässä kadunkulmassa kattomassa mikä tän kadun nimi olikaan.
Aksun kans samaa mieltä, tätä pitää juhlia. :thumbsup:

Office-party-5.gif

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Prrr...[hätäkeskus]
[Mihin osoitteeseen?]
Suosittelen hankkimaan sopivan sovelluksen, ainakin tuota hätäkeskusta varten
http://www.112.fi/ajankohtaista/uut...n_nopeuttaa_avunsaantia_hatatilanteessa_60636

Tietysti. Mähän oon aina oikeassa. Joskus vaihdan vapaalle ja silloin olen väärässä. :cool:
Ollakseen väärässä pitää olla eri mieltä kanssani. Niih!

Sitäpaitti ton kylttiasian suhteen sinä olet noin 100% oikeassa. Teknisistä vimpaimista ei ole apua jos niistä on akku loppu tms.
Ei pitäis olla mahdoton rasti merkitä reitit/kadut kunnolla?

• Tykkää
Reactions: Echo
Ollakseen väärässä pitää olla eri mieltä kanssani. Niih!

Sitäpaitti ton kylttiasian suhteen sinä olet noin 100% oikeassa. Teknisistä vimpaimista ei ole apua jos niistä on akku loppu tms.
Ei pitäis olla mahdoton rasti merkitä reitit/kadut kunnolla?
Joskus tuntuu että varsinkin vanhat kyltit on ajalta jolloin mentiin hevosella ja vauhti ei ollu kummoinen, kerkisi risteyksessä tihrustaa kauankin kadunnimiä.

Totta.
Katukyltit löytyvät (jos löytyvät) jostain pöheikön keskeltä tai talon pimeimmästä nurkasta. Kerrostaloissa portaikoiden kirjaimet on piilotettu jonnekin takanurkkaan viiden sentin korkuisilla (haalistuneilla) kirjaimilla.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Totta.
Katukyltit löytyvät (jos löytyvät) jostain pöheikön keskeltä tai talon pimeimmästä nurkasta. Kerrostaloissa portaikoiden kirjaimet on piilotettu jonnekin takanurkkaan viiden sentin korkuisilla (haalistuneilla) kirjaimilla.

Humppabändin kans kun tuli kierreltyä niin navigaattori ohjaa hyvinkin lähelle... mut ei kerro miten sprintterillä ylitetään toi oja?

Aksun kans samaa mieltä, tätä pitää juhlia. (y)

Office-party-5.gif

Kiva nähdä @Echo ja @Asiankannattaja yhdessä tanssahtelemassa vaikka koreografia onkin hieman yksitoikkoinen (y). Onko tuo treeniliike illan iloihin?

Echon aloitus on kyllä tayttä asiaa. Tämä olisi paikallisen rakennusvalvonnan helposti hoidettavissa oleva asia, pieni vuosittainen (esim. 500 €) uhkasakko kiinteistön omistajalle päälle jos talosta/kadunkulmasta ei löydy kylttiä, joka on niin suuri että sen pystyy helposti auton ikkunan läpi lukemaan.

• Tykkää
Reactions: feger ja Echo
En usko että talojen numeroita on laitettu silmällä pitäen autoilijoita, vaan ne näkyvät jalankulkijalle.
Pelastushenkilökunta ja taksit esim. osaavat perille muutenkin, pizzakuski ei välttämättä.
En tiedä onko talojen numeroista ohjeistusta, luultavasti. Joku voisi sen linkittää, en usko että siinä sanotaan että autosta pitäisi nähdä..

Yhteistyössä