Miks jotkut katujen nimikyltit ja talojen numerot on onnettomasti merkitty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko että talojen numeroita on laitettu silmällä pitäen autoilijoita, vaan ne näkyvät jalankulkijalle.
Pelastushenkilökunta ja taksit esim. osaavat perille muutenkin, pizzakuski ei välttämättä.
En tiedä onko talojen numeroista ohjeistusta, luultavasti. Joku voisi sen linkittää, en usko että siinä sanotaan että autosta pitäisi nähdä..
Käsittääkseni asiaa käsitellään ainakin pelastuslaissa, taloyhtiölaissa, kuntien rakennusmääräyksissä ja maankäyttö- ja rakennuslaissa.
Niistä voi jokainen halutessaan jokainen etsiä, jos asia kiinnostaa.
Ainakin pelastuslaitos mm useissa taloyhtiöiden ohjeistuksissa ja pelastuskampanjoissa kovasti tähdentää, että osoitemerkinnät tulee olla selkeästi nähtävissä, joten lienee hekin niitä tarvitsevat.

• Tykkää
Reactions: pamukunkki
Vika on siis ihmisissä ei kylteissä. Itse en suunnista navigaattorin mukaan enkä tuijota puhelinta, olen myöskin toistaiseksi aina löytänyt perille. *koputtaa puuta* :)
Paperisia karttoja on nykypäivänä harvinaisen vähän tarjolla, joten ellei nyt jatkuvasti tutuissa ympyröissä liiku, niin aikamoinen meedio saa olla, jos ihan vain intuitiolla osaa paikkoihin suunnistaa.

Paperisia karttoja on nykypäivänä harvinaisen vähän tarjolla, joten ellei nyt jatkuvasti tutuissa ympyröissä liiku, niin aikamoinen meedio saa olla, jos ihan vain intuitiolla osaa paikkoihin suunnistaa.
Kyllä tuolla edelleen on katukylttejä ja maamerkkejä jos vähääkään osaa käyttää hoksottimiaan (eli sitä omaa "navigaattoria) ja tarvitessa vaikka kysyä tietä, niin perille löytää siviilihenkilökin.
Ei kannata heittäytyä kokonaan tekniikan varaan, se pettää aina.

En tiedä onko talojen numeroista ohjeistusta, luultavasti. Joku voisi sen linkittää, en usko että siinä sanotaan että autosta pitäisi nähdä..
On niistä jotain, mutta en jaksa etsiä.Tuskin meidän neljän kerrostalon taloyhtiöön olisi muuten tullut sisäänajoväylälle ohjekylttejä nuolineen ja kirjaimineen, mistä talosta löytyy mitkäkin portaat. En usko, että jollain pelastuslaitoksella on mitään kattavia tietoja, aikaisemmin nimittäin ambulanssitkin hyörivät pihassa vähän pallohukkaisina. Palokunta oli tosin käynyt ihan jossain toisessa kaupunginosassa, kun naapurissa paloi. En ihmettele, että suosittelevat tuollaisia paikannussovelluksia.

Toivottavasti toimivat kuitenkin paremmin kuin jotkut nettisivujen paikannukset, on nimittäin joskus heittänyt 400 km päässä olevan kaupungin o_O, mistä muka olen kirjautunut käyttämään, vaikka olen vain muutaman metrin päässä kirjautunut toisella koneella kuin mitä tavallisesti käytän.

• Tykkää
Reactions: pamukunkki
Olen niin samaa mieltä!
Silloin kun vielä kiersin yksikseni tuolla nuohoilemassa, kärsin samasta ongelmasta (joo kolmannen maailman, vai mitensoli) että kun mökkitiet yms. ei olleet kunnolla merkityt ja navigaattorilla oli se virka vaan, että sen kanssa meni hermo entisestään kireämmälle.
Nykyään onneksi mulla on puhelimessa ihan kelpo, ajantasalla oleva kartasto, mutta edelleenkin varmistan matkareitin joko ihan paperikartasta, tahikka netin karttapalveluista ennakkoon, niin tiedän etes suurinpiirtein, mihin pitää mennä.
Työmaalla on koko meidän alueen kattava tiekartta seinällä.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä