Miks jotkut haluaa olla baarireissuilla aamuun asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 929
19 190
113
Siis nyt mä en vedä päiviräsäs -leveliä eikä tää oo evankeliointiketju, vaan mietin tätä oikeasti hauskanpidon ja terveyden kannalta.

Miks jotkut haluaa vetää juhlimisen klo 3-7 asti tapahtuvaksi? Ymmärrän että nuorena haluaa tehdä ne pohjalukemat ja koko yön valvominen on jännää, ja on jännää kun kesäaamuna aurinko jo paistaa, eikä tiedä minne sitä vielä päätyy, mut n.25-vuotiaasta eteenpäin?

Sen mitä ryyppyreissuistani muistan, niin klo 2 jälkeen alkaa olla
-laskuhumala
-väsy, jutut eivät ole parhaimmillaan enää kellään
-klo 3 jälkeen pyörii enää ne epätoivoisimmat tyypit liikenteessä ja oudot hyypiöt
-jos seksiä meinaa harrastaa niin se on jotain väsynyttä räpeltämistä (vaikken itse kauheesti sekstannu).

Entä seuraava päivä? Mun mielestä osa krapulaa ja huonoa olo johtuu siitä valvomisesta. Musta on hauska nähdä niitä tyyppejä tai muita kavereita seuraavanakin päivänä.

Mun puolesta baarit saisi sulkeutua klo 2 maissa.
Mut siirtyiskö ne mekastajat sit kerrostaloihin meuhkaamaan?

Ei ole jännää. Jos on hyvää seuraa, ei väsytä ja juomista riittää niin mikäs siinä. Mä olen valvonut pidempään kuin 7.00 asti. Mä en lähde jatkoille seksin takia.

Puolison kanssa on ollut seksiä kännissä mutta ei se ole ollut räpeltämistä tms.

Oikeasti ois vain hyvä, jos kaikki baarit menisivät kiinni jo puoliltaöin. Tai viimeistään kahdelta.

Miehen kanssa kun viimeksi oltiin nin yhden tienoilla alkoi uni painaa silmää.

Joo kyllä läpi yön ryyppääminen on amatöörien puuhaa. Sitä tuli tehtyä nuorena, mutta nyt aloitan ryyppäämisen hyvissä ajoin. Usein se tarkoittaa joskus neljän viiden aikaan iltapäivästä. Ja ihan turha himmailla muutenkaan humalaa houkutellen. Pari lasia viiniä ja sitten jo snapseja. Aivan turha kitata tuhatta kaloria viinistä tai kaljasta pohjille, kun kuitenkin sitä humalaa hakee. Eka snapsi maistuu ehkä pahalle, mutta sen jälkeen enää ei ole ongelmaa maunkaan suhteen.

Joo kyllä läpi yön ryyppääminen on amatöörien puuhaa. Sitä tuli tehtyä nuorena, mutta nyt aloitan ryyppäämisen hyvissä ajoin. Usein se tarkoittaa joskus neljän viiden aikaan iltapäivästä. Ja ihan turha himmailla muutenkaan humalaa houkutellen. Pari lasia viiniä ja sitten jo snapseja. Aivan turha kitata tuhatta kaloria viinistä tai kaljasta pohjille, kun kuitenkin sitä humalaa hakee. Eka snapsi maistuu ehkä pahalle, mutta sen jälkeen enää ei ole ongelmaa maunkaan suhteen.
Moneltako sä käyt sit nukkumaan?

Jos ajatellaan että ryypätä on pakko - joku Pertti miettii mihin kohtaan ajoittaa sen pakollisen 6 h ryyppysessionsa- niin ehkä klo 20 alkaen, ja klo 2 asti.

Mut siten ettei näyttäydy julkisilla paikoilla vielä klo 20 aikaan, koska silloin on vielä lapsia ja nuoria liikenteessä -ja vanhuksiakin.

Jossain K-marketin iltamyynnissä ei ole mukava katella jotain Perttiä jolla alkaa olla oikein hilpeää nousuhumalassa. Tai että se kurvailee autolla.
"Hei shinä rouva shiellä pullaosastolla. Lähde minun...minun kanssani minun ashunnolle."

Mutta jos sulkemisaikoja aikaistettaisiin, niin siirtyisikö porukka sitten puistoihin tai kotibileisiin puolenyön jälkeen?
Ei käy kateeksi kaupunkien keskustassa asuvien elämä, jahka klo 23 sääntö pärähtää voimaan...

Moneltako sä käyt sit nukkumaan?

Jos ajatellaan että ryypätä on pakko - joku Pertti miettii mihin kohtaan ajoittaa sen pakollisen 6 h ryyppysessionsa- niin ehkä klo 20 alkaen, ja klo 2 asti.

Mut siten ettei näyttäydy julkisilla paikoilla vielä klo 20 aikaan, koska silloin on vielä lapsia ja nuoria liikenteessä -ja vanhuksiakin.

Jossain K-marketin iltamyynnissä ei ole mukava katella jotain Perttiä jolla alkaa olla oikein hilpeää nousuhumalassa. Tai että se kurvailee autolla.
"Hei shinä rouva shiellä pullaosastolla. Lähde minun...minun kanssani minun ashunnolle."

Nukkumaan käydään kun alkaa väsyttämään. Mutta jos iltapäivästä aloittaa ja ottaa snapsit mukaan heti alusta pitäen, niin siinä klo 22-23 välillä alkaa uni painaa silmiä. En edes muista milloin olisin yli yhdentoista jaksanut päissäni valvoa. Ja ei mulla ole tapana mennä K-markettiin ostoksille humalassa. Aika tylsää hommaa siinä vaiheessa. Ja koska marketissa ei muutenkaan myydä kuin "limuja", niin ostokset tehdään aina etukäteen Alkosta.

Yömyöhään dokaaminen ja ylipäänsä baarit on Suomessa sieltä ja syvältä. Ihan sama vaikka olisivat ikuisesti kiinni. Joku faking lonkerotuoppi maksaa 9€, sitä tarjoilee elämäänsä kyllästynyt 22v nirppanokka, joka palvelee tiskille myöhemmin saapuneet kaverinsa ensin. Kohta portsari tulee örisemään jostain pusakasta, mikä olisi pitänyt jättää narikkaan. Tai jos nyt sen oikeasti haluaa mukanaan pitää, niin rahaa pitäisi kuitenkin hänelle pulittaa. Kun maksat 8€ oman puserosi pitämisestä mukanasi, niin puolen tunnin päästä sen apinan kaveri: toinen apina tulee ruikuttamaan omaa kahdeksaa euroaan ja saat alkaa selitellä, että maksettu on jo, kysy siltä kaveriltasi muutama roponen itsellesikin.

Röökillä pitää ravata aina pihalla saakka ja juomiahan ei saa viedä. Että nopeasti imuttelet ja tulet sitten takaisin pöytään. Sillä välin joku urpo on jo vienyt tuolisi, vaikka ystävät ovat koittaneet estää sitä viemästä. No päätä hakea tiskiltä minttushotin ja long island icetean. Ensin huomaat ettei siinä shotissa ole mitään potkua. Ihan kuin viinisnapsi, ehkä 11 volttia viinaa. Eli laimennettua. Sitten drinkki tehdään samalla tavalla, eli kaadetaan omasta pullosta valmis pohja ja sen päälle hanasta spriteä. Alkoholia ei siinäkään mitä pitäisi ja jäätee on tosiaan spriteä. Ei auta valittaa: "tämä on meidän versio". Rahat viedään silti, eikä kelpaa "mun versio" maksun määrästä.

Illan edetessä vessan lavuaarit oksennetaan tukkoon ja joku läikyttää karpalolonkerot valkoiselle paidallesi. Siis sille mistä erikseen maksoit 8€, että edes sait sen mukaasi. Vähän ennen pilkkua alkaa epätoivoisten "tuu mun mukaan" -jono pöydän ympärillä. Mitään jutun juurta ei olla tultu heittämään koko iltana, mutta nyt olis kiire saada petikaveri. Voi ziisus.

Sitten vielä lopuksi katsotaan tilin saldo: onko rahaa ylikalliiseen taksiin, vai menetkö julkisiin katsomaan öykkäreitten kännitappeluja. Aamulla krapula on aina x2, koska on tullut valvottua niin myöhään.

Parasta on etenkin näin keväällä/kesällä pitää hyvät iltamat kotosalla. Ostaa toki ylihintaista alkoholia sinnekin, mutta on se baarien hintoja huomattavasti halvempaa ja ainakin siinä on oikeat prosentit. Paitoja voi pitää päälläsi vaikka kolme, eikä yhdestäkään tarvitse maksaa tai jättää narikkaan. Nukkumaan pääsee halutessaan aika nopeastikin ja aamulla on suht.freesi olo.

Täällä myös yks joka liittyy kuoroon :D ei jaksa yhtään innostaa yömyöhään juominen. Teininä oli vuorokausi rytmi muutenkin vinksallaan ja tuli valvottua. Nyt känni vedetään niin että pääsee viimeistään kympiltä nukkumaan. Miksi ihmeessä se juominen pitäisi alottaa vasta illalla?? Iltapäivästä kun alottaa niin hyvin ehtii.

Yhteistyössä