Miks ihmeessä apteekki kieltäytyi myymästä mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
En mäkään saanut lapsen silmään kerran silmätippoja, kun oli 3vpä punainen; laittoi silmään-silmään puuteria.

Ja meni ilman lääkkeitä/tulehdusta mutta OLISI oloa helpotanut ne tipat! :snotty:

Eikö ne silmätipat ole reseptilääkkeitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Käy toisessa apteekissa??Ja ota se lääke vaikka väkisin.

Kun sinne tulis yht. 80km ajomatkaa edestakas... Olisin jo mennyt, jos se ois lähempänä, mutta tuntuu kurjalle ajaa vaan tuontakia moinen matka... näillä polttoaineen hinnoilla.
Vaan jos pahaksi äityy, niin pakkohan se on.

Joo no eipä sitä sitten viiti lähtä..Ootko kokeille bulgarian jugurttia?Se kuulemma auttaa sekä suun kautta että tamponin kans mutta tampaxeja ei vissiinkään saa odotusaikana laittaa..

mulle lääkäri suositteli canestenia ja kirjoitti johonkin muistilappuunkin (ei kuitenkaan reseptiä). Aika vaikea minun olisi kyllä ollut apteekin tädille todistaa, että lääkärin lupa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
En mäkään saanut lapsen silmään kerran silmätippoja, kun oli 3vpä punainen; laittoi silmään-silmään puuteria.

Ja meni ilman lääkkeitä/tulehdusta mutta OLISI oloa helpotanut ne tipat! :snotty:

Ei kun ihan niitä perus- silmätippoja silmien kuivuuteen jne olisin ostanu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:

Ei kun ihan niitä perus- silmätippoja silmien kuivuuteen jne olisin ostanu =)

Aivan.Mä luulin että tulehdukseen.
Sillonku meidän pojat sairasti silmätulehduksia yhtenään niin soitin vaan neuvolaan ja tekivtä siltä reseptin suoraan apteekkiin,ettei tarvinu joka kerta käydä lääkärissä.

Nii.. ite olisin varmaan räjähtäny kassalla apteekis jos ei olis myyny hiiva lääkettä raskaana ollessa. Se on hirvee ärsyttävä vaiva ja jos siihen ei saa helpotusta nii varokoon se joka tielle sattuu :D

No jopas teillä on apteekki...
Mä jouduin kuopuksen aikana käyttää kolme kuuria (eri aikoina kylläkin) hiivapuikkoja, saahan niitä käyttää kunhan ei asetinta käytä :o

*ainakaan meitin muksulle ei mitään siitä tullut*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä apteekilla ole mitään oikeutta kieltäytyä myymästä tuotteita jotka ovat kaikkien ostettavissa.Ohjeistaminen siitä asettimen käytöstä on asiallista,ja muistaakseni on kaksi hiivalääkettä joita suositellaan raskauden aikana käytettäväksi.
Sama kun menisi kauppaan ja myyjä sanoisi ettet saa ostaa noita appelsiineja kun olet raskaana.

Huputitijallaa. Äläpäs puhu totuuksina asioista, joista et tiedä mitään. Ensinnäkään kyse ei ole vapaasta kauppatavarasta vaan reseptivapaista lääkkeistä. Toisekseen apteekilla on *velvollisuus* kieltäytyä myymästä niitä, jos on syytä olettaa tuotetta käytettävän väärin. Ap:n tilanteeseen en ota kantaa, mutta sinä et todellakaan ymmärrä mistä puhut. Jotkut pällit todella pitävät reseptivapaita lääkkeitä appelsiineihin verrattavina. Siksipä suurin osa lääkkeistä täytyykin pitää reseptipakon alaisina, jottei pällit ota itseään hengiltä "appelsiineilla".

Mene päivystykseen "pyytämään lupa" saada käyttää hiivalääkettä. Taitaa päivystävä lääkäri soittaa apteekkiin heti kun apteekki aukeaa ja syyttää apteekkaria siitä että lähettävät turhaan potilaita päivystykseen kun eivät myy reseptittömiä lääkkeitä niitä tarvitseville. Jos hiiva on tänään oikein paha, ei sitä maanantaihin odotella terveydenhoitajan lupaa helpottaa oireita.

Ei nyt liity alkuperäisen juttuun millään lailla, mutta mulle ei aikoinaan suostuttu myymään kahta pakettia buranaa kerralla. Olin ihan haavi auki kun täti sanoi että ei myy ja selitti että heillä on tällainen suositus. Minä selitin että en toki aio molempia paketteja kerralla vetää ja olisin halunnut ostaa useamman paketin kun käyn apteekissa harvoin enkä sieltä muuta tarvitse kuin särkylääkettä. Mikä järki tuollaisessa rajoituksessa on? Olisinhan voinut hakea sen toisen paketin naapuriapteekista tai tulla ostamaan sen samasta apteekista seuraavana päivänä...

Neulojen osto voi myös olla ihan älyttömän vaikeata. :headwall: ihan eläimelle pistettävään antibioottiin oisin tarvinut, niin apteekkari ei suostunut myymään kuin muutaman samalla kertaa kun ne antibiootit ostin. No, koitappas sitten ostaa niitä neuloja ja ruiskuja ERIKSEEN, niin ei ota onnistuakseen, ei sitten millään.

En käsitä, miksei apteekkari voinut myydä HETI tarpeeksi neuloja ja ruiskuja. Sain lopulta neulat ja ruiskut ostettua, mutta mies joutui vilä myöhemmin hakemaan lisää niitä, ja silloin apteekissa myytiin vängällä liian pieniä neuloja, joilla ei paljon elukkaa lihakseen pistellä. Eli noiden isompienkin neulojen saanti oli työn ja tuskan takana.

Näytänkö mä muka narkkarilta häh?

Yhteistyössä