Miks he*vetti en osaa synnyttää ilman käynnistystä!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkuinen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkuinen odottaja

Vieras
Aamulla tuli viesti kaverilta jolla laskettuaika melkein 4vkoa mun jälkeen et vauva on syntynyt.
Itsellä nyt viikot 41+2 tai ekan la:n mukaan jo 42+5!!!! Et eipä juu naurata!
Juu tiedän ei oo enää kuin kolme yötä niin menen ya-kontrolliin ja todennäköisesti käynnistetään. Ja juu tiedän et vauvalla on vaan hyvä olla ja voi hyvin ja kasvaa masussa - ei silti hymyilytä :(
Tää on jo viides raskaus. Kaksi käynnistettyä ja kaksi itsekseen alkanutta et kummastakin kokemusta. Käynnistetyt oli tyttöjä ja nyt kai mahassa kans tyttö eli odotettavaa tää oli...
Sit kun bongaa limatulpan, limaa valuu, neuvolan kätilö sanoo et syntyy varmasti ennen perjantaita on jo niin alhaalla, pissassa havaittavissa jotain (?) mistä arvas limatulpan irronneen, paikat auki ja pehmeet. Mutta ei niin ei!!!!!
Voi saamari et tuli aamulla itku kun sain viestin :( Tyhmää joo mut ei vaan enää jaksas. Olo kyllä fyysisesti hyvä mut henkisesti taas aivan maassa. Joku valu vika minussa?
Ässistä on turha puhua. Mies ei vaan pysty. Ei ole kenenkään aikaan enää lopussa pystynyt, pelkää tökkivänsä vauvaa tai jotain? Muuten on kyl ihanan hellä ja huomaavainen. Voi huokaus! Saunat, siivoilut, shoppailut ei auta....

Anteekis, kiitos ja pah!

Mulla on sama juttu, viisi synnytystä ja kolme käynnistystä. Neljä raskauksista on mennyt yli lasketun ajan. Joillakin se näköjään on vaan näin, kyllähän se ottaa aivoon kun synnytys ei ala sitten niin millään. Minäkin olen kokeillut kaikki konstit, kerran jopa nostelin käsipelillä vettä kaivosta varmaan 100l ja raahasin ne kasvimaalle kun ajattelin että se auttaisi. VAAN EI!
Kauaa sulla ei kuitenkaan enää mene, toivotan hyvää synnytystä ja onnittelut vauvasta etukäteen!

eikös se kohtu ns. ala laiskistumaan, mitä enemmän on synnytyksiä takana?? Mun kanssa oli sairaalassa samassa huoneessa lestatiolainen jonka kuulin selittävän tuota jollekin kaverilleen puhelimessa... Mutta hänellä jo oli ilmeisesti yli 10lasta ennestään :D En sitten tiedä montako niitä raskauksia pitää olla, että tuo kohtu alkaa "laiskistua".

Jaa-a jo eka meni rv 41+4 eli päivää ennen ya-kontrolli. Samoin meni toinen poika et kait se on sit ihan geeneissä tää :(
Ei pitäisi masentaa vaan tiiän et pitäisi olla hyvillään et mun maha on hyvä paikka vauvalle mut nyt ei pysty. Jotenkin niin allapäin olo et ei tosikaan.
Onneks äsken vähän piristyi kun leivottiin ppareita ja lapset koristeli ne hassuiksi ukoiksi :)

eikös se kohtu ns. ala laiskistumaan, mitä enemmän on synnytyksiä takana?? Mun kanssa oli sairaalassa samassa huoneessa lestatiolainen jonka kuulin selittävän tuota jollekin kaverilleen puhelimessa... Mutta hänellä jo oli ilmeisesti yli 10lasta ennestään :D En sitten tiedä montako niitä raskauksia pitää olla, että tuo kohtu alkaa "laiskistua".

Olettamuksia koko teksti täynnä, vai hänenkö puheista päättelit nää asiat?

Hei ihan turha miettiä tommosia... Pääasia, että vauva saadaan ulos kumminkin. Kaikesta sitä ihminen tunteekin huonommuutta. Siis aivan turha asia. Nyt vaan lepäilet ja teet kivoja juttuja, käyt vaikka elokuvissa tai ulkona syömässä tai ihan mistä vaan tykkäät, etkä ajattele koko käynnistystä.

3 lasta ja 3 käynnistystä. Minulla vielä kaksi viimeisintä niin, että vedet menneet, mutta synnytys ei käynnisty ja siinä sitten vuorokausi odoteltu ja sitten käynnistetty.

Ensimmäinen meni 42+4 ja sitä käynnisteltiin se neljä päivää ennen kuin lähti syntymään.

Pää pystyyn ap. Sä sentään ootat jo viidettä joista osa on tullu itekseen. Mut aatteleppa että mä sain hätinä yhen ja häntäkään en pystyny alakautta synnyttämään. Että jos tässä aletaan vertailemaan. Se vaan ei kannata vertailla toisen kokemuksiin ja juttuihin, ei sun käynnistetyt ja ylimenemiset ole yhtään huonompia kun kaverisi jo tapahtunut synnytys.

Kohtu kyllä siinä mielessä voi laiskistua, että supistuu huonommin synnytyksen jälkeen ja vuotoriski on suurempi monisynnyttäjillä. Käynnistymisen kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä.

Jos pyydät miestäsi hyväilemään rintojasi, tämä juttu liittyy muistaakseni jotenkin synnytyksen käynnsitymiseen...

Olikohan bebes.fi tai jossain?

Tsemppiä, kyllä vaavi ulos tulee!

Tsemppiä, tiedän tunteen.

Mulla on takana kaksi raskautta ja molemmat käynnistetty yliaikaisina 42+0.
Kaikenlisäksi molemmat synnytysyritykset ovat vielä päätyneet sektioon, että mua ei tosiaankaan ole luotu synnyttämään.

Raskaana voisin kyllä olla vaikka aina, ei mitään vaivoja, eikä yhtään supistustakaan ennen niitä kamalia sytotec-tabletteja.

Jaksamista myös täältä! Ihan tutulta kuulostaa :). Miehen selitys oli, että vatsassa on niin hyvä palvelu, ulkona pitäisi jotain itsekin tehdä ja vauva tajuaa sen.

Kiitos kaikille tsemppauksesta.
Hölmöhän minä olen kun tämöisestä pillitän mut ne hormoonit :) Olihan tää arvattavissa et yli mennään ja käynnistykseen. Aiemmin en ollut asiasta moksiskaan. Aamuinen viesti vaan "suisti raiteiltaan" mielen :/
No eikun nokka pystyyn ja reippasti kohti perjantaita :)

[QUOTE="kätilö";25170293]Kohtu kyllä siinä mielessä voi laiskistua, että supistuu huonommin synnytyksen jälkeen ja vuotoriski on suurempi monisynnyttäjillä. Käynnistymisen kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä.[/QUOTE]

Kun taas minulle sanoi lääkäri, että kun vauva oli iso, niin kohtu oli niin venynyt ettei pystynyt enää supistelemaan niin tehokkaasti että synnytys olisi päässyt vauhtiin (viikon oli kolmessa sentissä, sitten puhkaistiin kalvot)

Niin ja mitäs jos nyt lepäisit ja jättäisit ne siivoukset! SYnnyttämisen kannalta olisi parempi että olisit levännyt etkä rasittanut itseäsi! Ja pidä huolta nestetankkauksesta, "maratoni" edessä.

Yhteistyössä