Miks asioista pitää tehdä niin helvatun vaikeita???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no meillä homma menee näin. mä hoidan kodin ja nää naisten jutut. isä hoitaa lasta silloin kun tarvitsee eli mulla on menoja, muuta tekemistä just sillä hetkellä tms tai aina kun haluaa. mies tekee miestentyöt eli kantaa puita, rakentaa, korjaa, käy töissä yms. monella feministillä varmaan nousee karvat pystyyn mut miedän talossa on aika selkee jako naisten ja miesten töillä. kyllä mäkin tuolla tukkimetsäs hukin aina kun kerkiän ja vastapainoks mies kyllä imuroi ja tiskaa kun vain pyydän. mut se et jos hän tekee 8 tunnin työpäivän on ihan saman arvoinen kun mun 8 tuntia kotihommia.mut silloin se kans tarkoittaa sitä siivousta, ruuanlaittoa yms. illal duunit jaetaan ja tarvittaessa kumpikin saa sitä omaa aikaa - mies menee veistään hirsimökkiään ja mä saan tehdä käsitöitä tai ulkoilla rauhas.

meillä ainakin on tavoitteena sopusointuinen suhde jossa ollaan tasavertaisia. se tekee homman joka on siinä parempi tai kerkiää. mun työni on tehdä mies onnellisek ja sen työ on tehdä mut onnelliseks. en ikinä lähde tuolle linjalle et joku homma on automaattisesti miehen tai mun. mitä toi ap:nkertoma perhe tekee silloin jos isä joutuu jostain syystä oleen pois kotoa muutaman päivän. eikö kukaan ruoki lasta ja laita nukkumaan??

niin ja tuohon etjos homma on sovittu et sinä pistät pikkuisen petiin niin olisin käynyt isälle sanomas et hei iltapalan aika, hoidatko. jatkakaa sitten. ei siihen lapsen huudattamista ja kiukuttelua tarvita. miehillä vain tuppaa tuo ajatus loppumaan kesken kun pääsevät jutteleen poikien juttuja eikä silloin muistu kenenkään iltapala. eli nätisti voi toista muistuttaa jos huomaa et meinaa homma unohtua. tietenin jos unohtelu on jatkuvaa niin siitä voi josaadakin hepulin. sitä vain ei tässä tarinassa kerrottu et hoitaako isä tuon homman 30 päivää kuukaudessa ja kerran unohti.

Yleensä jos päädytään noinkin surkeaan vaihtoehtoon kuin kotitöiden kellottamiseen ja vuorolistojen tekemiseen, tilanne on se että toinen osapuoli(usein se mies) ei yksinkertaisesti TEE mitään.
Se on mukavaa että teillä suhde toimiin niin, että molemmat osapuolet erikseen sopimatta huolehtivat muksuista ja kodista, kaikkialla ei niin ole.
Meillä mies hoitaa joskus lasta jos erikseen pyytää,omatoimisesti ei juuri koskaan ja siivoaa kerran viikossa/kahdessa sen vettä että tiskaa pari omaa astiaa, vie roskat, vie vaatteensa keittiön lattialta pyykkiin tms. ja thats it.

Näin on. Jos mä en miestä potkis ja sovittais mitään vuoroja niin se ei tekis yhtään mitään kodin ja lapsen eteen. Kotiäidin ei sentään tartte pyörittää kotia yksin 24/7 vaikka mies onkin töissä. Mun pitäs tehä täälä aivan kaikki yötä myöten. Lapsi on kuitenkin molempien ja koti molempien. Ja molemmilla myös tarve saada huilasta.

Näin on. Jos mä en miestä potkis ja sovittais mitään vuoroja niin se ei tekis yhtään mitään kodin ja lapsen eteen. Kotiäidin ei sentään tartte pyörittää kotia yksin 24/7 vaikka mies onkin töissä. Mun pitäs tehä täälä aivan kaikki yötä myöten. Lapsi on kuitenkin molempien ja koti molempien. Ja molemmilla myös tarve saada huilasta.

On varmaan hieno tunne. Meinaan se, että isä ei tekisi lapsensa eteen mitään ellei vaimo siihen pakota :|

Yhteistyössä