Mikromunaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentävää

Vieras
Onko kenenkään lapsella todettu tällaista mikromunaisuutta tai tuttavan lapsella? Mitä siihen on lääkärit antanut neuvoksi?

Minun lapsella on todettu ja lääkäri toivoi että harkitsisimme leikkauttamista pojasta tytön. Mitä ihmettä, en voi käsittää miten voi olla mahdollista nykyaikana??!! Lääkäri ei antanut muuta "mahdollisuutta" koska mitään hoitoa siihen ei kuulemma ole.
Olen ihan järkyttynyt ja pohdin toisella lääkärillä käyntiä. Miten voisin niin tehdä koska hän on poika eikä hänestä tyttöä tule vaikka kuinka leikattaisiin?

Nykyaikana ei enää tuollaista automaattista leikkausta harrasteta! Parasta on, että annat lapsen kasvaa ja seuraat seksuaalista kehitystä. Leikkauttaa voi sitten myöhemmin. Näin siis suoraan hermafrodiiteilta kuultuna.

Kuulostaa myös aika hassulta, että mikropippeli voitaisiin todeta pieneltä lapselta. Kaikillahan niillä on pieni pippeli. eikä mikropenis tarkoita sitä, ettei olisi silti ihan yhtä mies, kuin muutkin miehet.

Lyökää vaan lyötä, tuntuu niin julmalta. Ei ole mikään vale. Olen itkekenyt silmät päästäni tän asian takia.
Poikani on 8v. ja tätä on epälty jo kolmi vuotiaasta asti.
Itse olen lukenut asiasta,että tällaisia leikkauksia ei suositella nykyaikana,mutta tämä lääkäri suositteli. Poika ei kuulemma voi ns. tehdä pippelillään muuta kuin pissata.
Näin minäkin olin ajatellut,että mies joka tapauksessa oli pippeli millainen vain, mutta lääkäri oli toista mieltä asiasta. Helpompaa tulisi elää tyttönä.

Kuulostaa myös aika hassulta, että mikropippeli voitaisiin todeta pieneltä lapselta. Kaikillahan niillä on pieni pippeli. eikä mikropenis tarkoita sitä, ettei olisi silti ihan yhtä mies, kuin muutkin miehet.

Kyllä sen jo vastasyntyneeltä näkee. Ainakin Wikipedian mukaan :D

Karu kohtalo poikalapselle, mutta ei maailmanloppu. Penis on pieni, joten itsetunnosta pitää kasvattaa todella suuri ja kestävä.
Tytöksi leikkauttaminen? Haloo hei. Sukupuoli on muutakin kuin pelkät ulkoiset sukupuolielimet.

Uskottavuus on kyllä tasan nolla.
Ei tuollaista tehdä kysymättä lapsen omaa mielipidettä. Seksuaalisuus kehittyy vasta murrosiässä ja sen jälkeen.
Julmaa edes vitsailumielessä provota tällaisesta aiheesta. Mulle tuli tosi paha mieli. :(

Alkuperäinen kirjoittaja hämmentävää;22190673:
Lyökää vaan lyötä, tuntuu niin julmalta. Ei ole mikään vale. Olen itkekenyt silmät päästäni tän asian takia.
Poikani on 8v. ja tätä on epälty jo kolmi vuotiaasta asti.
Itse olen lukenut asiasta,että tällaisia leikkauksia ei suositella nykyaikana,mutta tämä lääkäri suositteli. Poika ei kuulemma voi ns. tehdä pippelillään muuta kuin pissata.
Näin minäkin olin ajatellut,että mies joka tapauksessa oli pippeli millainen vain, mutta lääkäri oli toista mieltä asiasta. Helpompaa tulisi elää tyttönä.

Älä oikeasti viitsi... Eihän 8 vuotias miksikään tytöksi muutu? Ei tämä nyt ole vaan uskottavaa, ellette ole asiakkaan jollain eläin- tai valelääkäillä.

Uskottavuus kyllä nolla... En voi uskoa että kukaan lääkäri tollaista suosittelis. Eri asia jos ois "molemmat" ja niistä pitäis toinen valita. Siinäkin nykyään suositaan sitä että lapsi saa kasvaa millaisena on ja valita itse myöhemmin korjataanko tytöksi vai pojaksi

Uskottavuus on kyllä tasan nolla.
Ei tuollaista tehdä kysymättä lapsen omaa mielipidettä. Seksuaalisuus kehittyy vasta murrosiässä ja sen jälkeen.
Julmaa edes vitsailumielessä provota tällaisesta aiheesta. Mulle tuli tosi paha mieli. :(

Anteeksi jos olen tuottanut sinulle pahan mielen, mutta sitä en ole tuottanut sinulle provolla. Tämä asia on täysin totta. Mikä tässä on sellaista miksi sitä et usko? Etkö ole itsekuullut tällaisesta aikaisemmin? Ei kai lapseni ainut ole?

Älä oikeasti viitsi... Eihän 8 vuotias miksikään tytöksi muutu? Ei tämä nyt ole vaan uskottavaa, ellette ole asiakkaan jollain eläin- tai valelääkäillä.

Sitähän sanoin että ei voi koska hän on poika. Siksi sanoinkin että pohdin toiselle lääkärille menoa ja mielipidettä asiaan kysymään ja sitten vielä mahdollisia hoitokonsteja tiedustelemaan. No tämä lääkäri on aika jyrkkä tässä mielipiteessään ja sai minut säikähtämään. Ei ole vale-eikä eläinlääkäri.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmentävää;22190745:
Sitähän sanoin että ei voi koska hän on poika. Siksi sanoinkin että pohdin toiselle lääkärille menoa ja mielipidettä asiaan kysymään ja sitten vielä mahdollisia hoitokonsteja tiedustelemaan. No tämä lääkäri on aika jyrkkä tässä mielipiteessään ja sai minut säikähtämään. Ei ole vale-eikä eläinlääkäri.

Juuri lääkärin mielipiteen vuoksi en usko koko juttua, koska nykyään ei tehdä noin. Ei pojasta leikata tyttöä vain siksi, että hänellä on pieni pili. Jos toi on muka totta, niin sinuna tekisin kanteen tosta lääkäristä.

Tietenkin olisi pitänyt tietää,että täällä heti lnkataan jos jotain erilaista on jollakin. Jotenjätän asian tähän ja en hala itselleni enempää pahaa mieltä. Ajattelin,että jos jollain olisi ollut näin mut ei ole ja se vastaus olisi minulle riittänyt.
En aina käsitä tätä palstaa ja sen ikävästi kirjoittavia ihmisiä, onneksi on poikkeuksiakin. Monenlaisia kohtaloita on olemassa ja minun pojallani se on tämä miehelle niin ikävä asia. Kyllähän jokainen äiti toivoisi lapsensa olevan normaali ja terve.
Kiitos kuitenkin mielipiteistänne.

Juuri lääkärin mielipiteen vuoksi en usko koko juttua, koska nykyään ei tehdä noin. Ei pojasta leikata tyttöä vain siksi, että hänellä on pieni pili. Jos toi on muka totta, niin sinuna tekisin kanteen tosta lääkäristä.

Täys peesi! Jos kyseessä oli vaikka alle 1 vuotias, niin voisn ehkä kuvitella, että joku äärimmäisen omituinen lääkäri voisi tällaista ehtottaa. Mutta että 8-vuotiaalle!?! Kukaan täyspäinen lääkäri ei menisi tollasta ehdottamaan. Ja jos tämä on totta, niin ehdottomasti tekisin kantelun lääkäristä. Ties mitä muuta hourupäistä hoitomuotoa ihmisille ehdottelee.

Ihan sama onko ap provo vai ei, niin ei mikropenis miestä estä mies olemasta. Olen jopa harrastanut seksia mirkopeniksen omaavan miehen kanssa, hän oli kehittänyt kieltitaitonsa huippuun, jotta voi naisen tyydyttää. ;) Että ei se todellakaan ole koosta aina kiinni. :D

Sinulle vastaan vielä. En voi sille mitään että lääkäri oli tätä mieltä, mikä minä itse slle voin. Hieman mietittyäni asiaa varmasti jonkinkanteen teenkin hänestä koska tuo olisi tosella julmaa. Jotkut vanhemmat voisi vaikka suostuakkin, en tiedä, tuskin, mutta mistä sitä ihmisistä tietää.

Käsittääkseni intersukupuolisia lapsia (eli ns. hermafrodiitteja) on jossakin vaiheessa leikattu tytöiksi. Mutta eihän pelkkä sukupuolielimen pienuus normaalilla kromosomistolla varustetulla pojalla ole koskaan ollut leikkauksen peruste. Leikkaushan tarkoittaisi sitä, että pitäisi ottaa kiveksetkin pois ja syödä naishormoneja lopun ikää.

Ei voi kuin ihmetellä millaisiä idiootteja täällä vastailee!! Joku kysyy harvinaisesta ja arasta asiasta, niin heti olette provoa huutelemassa, ja vastaatte asiattomasti!! Ei täällä voi sitäpaisti kukaan todistaa jotain kirjoitusta provoksi, eikä tätäkään.

V*ttu mitä porukkaa taas...:-(((

Jos sukupuolen korjaus leikkauksessa saadaan tehtyä naiseksi syntyneelle jollain tapaa toimiva penis, niin miksi ihmeessä mieheksi syntyneen penistä ei muka pystyisi korjaamaan. Idiootti lääkäri. Jos poika ei itseään tytöksi tunne niin järjetöntähän sitä ois käydä leikkelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen kyllä;22190921:
Jos sukupuolen korjaus leikkauksessa saadaan tehtyä naiseksi syntyneelle jollain tapaa toimiva penis, niin miksi ihmeessä mieheksi syntyneen penistä ei muka pystyisi korjaamaan. Idiootti lääkäri. Jos poika ei itseään tytöksi tunne niin järjetöntähän sitä ois käydä leikkelemään.

Ja mitähän muuten Suomen laki asiasta sanoo. Kyseessähän ois sukupuolen vaihdos ja sitä ei tehdä kuin täysi-ikäiselle ja kovien prosessien jälkeen.l

Ihan vaan sitä, että jos lapsi on jo kahdeksan vuotias niin vanhemmalla on varmastikin oikeat termit hallussa tästä asiasta puhuttaessa. Ei tasan tarkkaan sano lapsen vaivaksi "mikromunaisuus".

Keksi jotain parempaa.

Yhteistyössä