Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

VauvaUnelma Mä olin supistusten takia saikulla noin kuukausi sitten ja silloin oli kohdunkaula jo lyhentynyt :whistle: Lääkäri käski ottaa rennosti ja pitää jalat yhdessä mielellään vähintään tammikuun loppuun :D Vähän on supistukset helpottanu,mutta edelleen niitä tulee. Esikoinen synty noin kaksi viikkoa etukäteen, silloinkin alkoi paikat liian aikaisin valmistautua. Eli olen asennoitunut helmikuun vauvaan :)
 
Heippa taasen!!
Vihdoin ja viimein pääsee taas kirjottelemaan. Näppis reistannu tässä ni ei oo tullu mitää. Nyt alko taas mystisesti toimia... ? :eek: No, eipähän tarvi ostaa uutta. :D

Tehtiimpäs tänään ekat joulutortut. Meille on ihan perinteeks jo muodostunu, että itsenäisyyspäivänä tehään aina joulutorttuja. :)
Ja ai että on hjuva fiilis. Kaikki joululahjat ostettu!! :D

Meillä tosiaan Kristian (1,5v) sai sen mpr -rokotteen. Ei oo ainkaan toistaseks tullu mitään. =) Yllätyin kyllä kun ei ees lämpöö nostanu.Tosin neuvola täti sano että siinä voipi mennä viikko-2viikkoa että tulee oireita. Huomenna ois viikko rokotuksesta. Ja tiistaina olis sitten neuvola lääkäri. Ja viikon päästä maanantaina vanhemman pojan 6v. -neuvola. Kauhulla ootan... Ei oo kovin yhteistyöhalunen tuollasissa tilanteissa... :/

mysti Mulla on tosiaan kaukalo myytävänä. =) Laitan yv:tä kohta.

kattiina tainnu päästä vauvanhaku reissulle. ;)

Teillä oli puhe tuosta sairaalaan menosta. Mä menin sillon 1,5v sitten päivystyksen ovesta. Se mikä taitaapi nykyään olla siellä minne ambulanssitkin menee?
Mentiin sillon aamulla vähän jälkeen 7, kun ei ollu sairaala vielä muuten auki. Puhelimessa neuvoivat mistä mennä ja mitä tehä kun kotoa soittelin pitääkö jo lähteä. :)

Hui! Koita nyt mysti tosiaan pitää jalat ristissä. :D
Mulla oli esikoisen kanssa myös tosi ajoissa paikat kypsänä ja muuta, mutta pysy sitten kumminkin hyvin matkassa. :heart: =)

 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

On kyllä nyt varmasti kattiina vauvanhakureissulla :). Toivottavasti kohta kuullaan mukavia uutisia :).

Nyt on sitten linnan juhlat tanssittu :). Aina totean että en ymmärrä miten ihmiset jaksavat koko illan katsoa lähetystä ja sitten kuitenkin piti sitä itsekin katsella :D. Onhan se tiedettävä mistä ihmiset puhuu :)

Kyllä nyt rupeaa olemaan joulu jo hyvinkin lähellä. Ja vaikka kuinka yritin etsiä joululahjoja niin vielä on muutamat ostamatta :(.

Nyt kun on ollut puhetta sairaalaan menosta ym. niin ihan mielenkiinnosta kyselisin että miten pitkät on olleet teiän synnytykset?
Itse olen niin ihmeissäni kun pääsin "helpolla" vaikka ensimmäinen olikin...ensimmäisestä supistuksesta meni n. 8 tuntia kun poika oli maailmassa. Sairaalassa ehittiin olla vain noin 3 tuntia :). Hyvät fiilikset siis jäänyt synnytyksestä. Vaikka kyllä pelotti kun oli kuullut niin paljon "kauhutarinoita". Ainut mikä on että olin TODELLA kivulias mutta kivunlievityksiä ei ehditty laittaa...toisaalta olin etukäteen ajatellut että tahtoisin synnyttää ihan luomuna ja niinhän siinä sitten kävi :).

Jaahas, tissihuudot kajahtelee ;)
 
Sorbetti mulla on just yhen foorumin kautta turvaistuinkaupat kesken, katson kuinka niissä käy ja palaan tarvittaessa asialle :)

Heipuliini
mun synnytys oli tosi pikainen! Ehdin esikoisesta olla sairaalassa alle 2 tuntia ja mitään kivunlievitystä ei tietysti ollut. Seuraavaa odotellessa :whistle:

Vauvaunelma
Mulla on nyt viikkoja tasan 26 :) Eli helmikuussa olisi 34+. Toivon mukaan syntyisi aikaisintaan helmikuun puolessavälissä. Tosin vauvallahan on ihan hyvät mahdollisuudet selviytyä jo tammikuussa.

Jee. Jos nyt saan sen turvakaukalon niin enään on sitteri ostamatta :D
 
Heipuliini Mulla esikoinen tuli maailmaan sektiolla rv 35+1 raskausmyrkytyksen ja perätilan takia. Sillon asuttiinkin vielä helsingissä.
Tämän kakkosen kanssa mut laskettiin vielä ensisynnyttäjäksi kun eka tuli sillä sektiolla. Vedet meni kotona aamulla aika lailla tasan klo 6, supistukset alko n. 6.15 heti melko kovina. Sairaalassa oltiin n. 7.30. Siinä sit käyrillä ja muuta ja sitten sain epiduraalin. Just ennen sitä epiduraalia olinkin jo ihan hirveen kipee. Supistuksia tuli alle puolen minuutin välein ja tärisin ku horkassa. Mut sitten tuli se taivas. :) Kello 11.10 aloin ponnistamaan ja 11.21 oli poika maailmassa. :heart:
Elikkäs 5h 21min kaiken kaikkiaan. :)
Raskausaikana ravasin kaikki pelkopolit ja olin ihan varma et ei tuu mitään. Mut vaikka se koskikin ihan perhanasti, niin jäi kyllä ihan hyvä mieli koko synnytyksestä kaiken kaikkiaan, heti pysty istumaan ja tikkejäkin tuli vaan 2 pariin nirhaumaan. Lähtisin uuestaan. :)

Voi kun olis niin kiva kun tulis lunta jouluksi. Jotenkin ei niin kovin jouluinen fiilis ilman sitä. No onhan tuolla maassa iiiihan vähän mut jos vähän enemmän vielä tulis.

Jahas, nyt nautisekelemaan RAUHASTA. Päikkäriaika menossa... :D
 
Hellou!

No hyvä että vinkattiin tästäkii linkistä, löytyy ihan oman kulman mammoja... :wave:

Kolmas on meille tulossa, esikoispoika on jo 11v ja tyttö 6v. LA 20.3. vaikkakii neuvolassa virhemerkkaus 19.3.
Pittää palailla paremmalla aikaa uuvelleen, :wave:

 
HYIHYIHYIHYIHYI!!!! Tuolla köllöttelin sängyssä ja katoin Sinkkuelämää, satuin vilkasemaan siihen vierelle, niin hyi, hämähäkki siinä juosta kipitti mun naaman vieressä suoraan mun tyynyn alle. HYIHYIYHYIHYIHYIHYIHYIHYI!! YÖKYÖKYÖKYÖKYÖKYÖK!!!!

Huh, pääsimpäs purkautumaan. =) Hirveesti teki mieli huutaa mutta kun pojat nukkumassa. :D

Tervetuloa Mamali-76 =)

Piti ihan käydä tuolla odotuspuolella vakoilemassa mitä kattiinalle ja MissMindylle kuuluu. =)
MissMindy onkin jo jakautunut 3.12 ja kattiina kirjotellut viimeksi supistusten kourissa 4.12. Varmaan sielläkin jo vauvan tuoksua ilmassa. =) :heart:

Jotenkin kun tuon kakkosen sai niin sen jälkeen ollu vauvakuume 24/7 ja hirveesti tykänny seurata kaikkien (eritoten loppuajan) odotusta. :) Se oli jotenkin niin ihanan kamalan jännää aikaa. Vaikka turhauttikin ja oli malttamaton. :D

 
Sorbetti Siis hämähäkit on niiiin ällöttäviä ja inhottavia ja kurjia ja kaikin puolin oksettavia :whistle: . Kyllä meiläkin aina kuulee jos jossain hämähäkin nään ;). Onneks kissat tykkää niitä pyydystää ja syödä :LOL:

Ehkäpä kattiina tulee kohta meille uutisia kertomaan :). Kyllä se oli ihmeellistä aikaa ensimmäiset viikot vauvan kanssa :). Ja edelleen joka päivä on ihmeellinen tuon pojan kasvua seuratessa.

Eilen tuli meille kutsu ensimmäiseen hammastarkastukseen :)....tuntuu niin hupsulle kun ei niitä hampaitakaan vielä ole ;)...

Ainiin, Mamali-76 tervetuloa mukaan!!!!

Nyt jos reipastuisi ja lähtisi lenkille....
 
Mamali-76 tervetuloa mukaan!

sorbetti Hyihyi :D Kyllä multakin varmaan tulis pissat housuun tuossa tilanteessa :D yök...

heipuliini mulla synnytys ei edennyt niin joutuisasti kun teillä muilla. Noin 2vrk kesti ensimmäisistä supistuksista vauvan syntymään :| oli hyvin hyvin hidasta. Viime metreillä meinas vielä mennä sektioon kun mun häntäluu on niin pahasti mutkalla et vauva ei millää meinannut mahtua tulemaan ulos. No tulihan se. Sillä seurauksella että häntäluu meni täysin murskaksi ja on edelleeen ihan pirullisen kipeä :snotty: Niin ja sen lisäks/sen takia menetin vielä n. 5 litraa verta että ei ihan putkeen mennyt. No menee sitten tää raskaus pelkopolilla asioidessa :( sektiota kai joka tapauksessa suunnitellaan kun sitä ihan suositeltiin jatkossa synnytystavaksi.

Kattina ja missmindy taitaa tosiaan olla vauvan hakureissulla :)

Nyt en muista kukas kirjoitteli 24/7 vauvakuumeesta :D mutta mullakin on vähän sellaista taipumusta ja mulla on jopa vauvakuume vaikka oon raskaanakin :D Jotenkin tuntuu ja toivon ettei meidän lapsiluku tähän kahteen jää :heart:
 
Hellouta vaan kaikille täältäkin..

ja tervetuloa Mamali-76

tosiaan aika vierii niin hirmusta kyytiä etiäpäin ettei meinaa tajuta.. Tosin täällä nyt vähän tahti rauhottu kun selkä sanoi työsopimusta irti ja siihen päälle vielä megaluokan väsymys.. Nyt sitten ollaan kaks viikkoa saikulla ja koitetaan saada itseään kuntoon.Tänään onkin jo parempi päivä ja löytyi niitä voimia raahautua foorumeillekin.

Meillä oli viime viikolla rakenneultra ja kaikki näyttää olevan kunnossa.. kustijuhanilla tuntuu olevan ikuiset bileet menossa massussa.. jalat ja nyrkit heiluu kuin paremmallakin vapaaottelijalla. Neuvolan lääkärikin totesi että onpa vilkas yksilö kun yritti saada reisiluusta mittaa :LOL: ja nyt näytti että kustijuhani onkin neljäpäivää isompi kuin aikaisempien mittausten mukaan joten täällä pyörähdettiin jo viikolle 20.

VauvaUnelma: kuinkas mikkelissä tuo pelkopoli toimii.. mulla varmaan täytyy varmaan eksyä sinne jossain vaiheessa kun pelkään synnytystä. Se kipu ei pelota, mutta se itse synnytys.. mä vaan koitan sujuvasti ohittaa koko synnytyksen ajattelun.. mä vaan luotan että vauveli ilmestyy siihen sylkkyyn jostain :LOL: kaikki synnytysohjelmatkin aiheuttaa vaan tuskasia itkukohtauksia..

mutta näin.. huomenna olis meillä edessä joululahjojen metsästys.. tuskastuttaa jo valmiiksi..

 
Pitänee siis hommata kissoja. :D

Tänään oli Kristianin neuvolalääkäri, eikä siellä ollu sen ihmeempiä. Ei ees mittailtu tai muuta kun viikko sitten oli neuvola. Kasvukäyrät kyllä vilkas ja tasasesti kasvaa. Hirmu pitkä ja hoikka ja verraten pienipäinen kuulemma, mutta silti kasvaa tasaisesti. :)
Sitten katto korvat, suun ja kivekset. Niin ja yritti kattoa nenää kun pyysin. Pojulla nenä ihan jatkuvasti tukossa. Ollut vauvasta asti ja ihan ilman mitään nuhaa. Sillon kun on nuha, niin nenäkin on auki. :D Mutta eipä se sinne juuri nähnyt kaikelta siltä kököltä,eikä sitten osannut oikein sanoa juuta eikä jaata.

VauvaUnelma Tosi kurja kun noin kävi synnytyksessä. Ei se sektiokaan oo yhtään hullumpi. Mulla ainakin sujui tosi hyvin eikä ollu jälkikäteenkään sen suurempia kipuja. Tosi nopeesti siitä palauduinkin. Toki yksilöllisiä ovat kaikilla, mut eiköhän se hyvin suju. =)
Mä joo puhuin siitä vauvakuumeesta. :wave: Tää on kyllä välillä ihan mahotonta. Mä oon tässä viimesen vuoden aikana tehny kolme (turhaa) testiä kun on muka ollu oireita ja muka ollu menkat myöhässä tai omituiset tms. :D Tosi asia on et ite onnistun ne kuumeilullani myöhästyttämään. :ashamed:
Eikä ees oo mitään tritystä ollu vaan aikasemmin oli pillerit ja nytten ihan kumiukko, että ei ees periaatteessa oo ollu mahollista. Niin se mieli tekee tepposet...

Kyllä mä kovasti haluaisin vielä yhen pojan. Tai tytön. =) Oon vaan jotenki niin varma että poikia niistä kaikista tulee. :D
Alustavasti ollu miehenki kanssa puhetta että kolmas tehään jossain vaiheessa. Sitten kun Kristian on 3-4. Tykkään että vähän isompi ikäero, ei kuitenkaan niin paljon mitä pojilla nyt, että on sitten enemmän seuraa toisistaan. Vähän salaa ehkä kumminkin toivon, että tässä jo ehkä nopeemmin.... :D
Mutta, mutta... Nyt kun oon tässä kuumeillu ja puhunu miehelle kolmannesta vauvasta, niin ei oo ollu kovin innostunu... Vaikka toki oon sanonu et ei siis nyt vielä. Kun otin puheeks että myytäisi osa vauvatavaroista pois (kun on vähän tiukkaa), niin oli ihan että joo, vois myydä, ja jotenkin yhdistin sen siihen että ei enää tahtois vauvaa. Vaikka ite ehotinkin... Saakohan tästä mitään tolkkua. :)

Opinkohan mä ikinä kirjottaa lyhkäsempiä juttuja.
B)
 
hippitatti Mä kävin täällä pelkopolilla, kun odotin tätä meiän 1,5 -vuotiasta. Äitipolilla otin asian puheeks ja laittovat lähetteen psykologille. Siellä kävin aika ajoin, alkuun kerran kuussa ja sitten loppua kohden ehkä 1 krt/2 viikkoa ja sit mun mielestä riitti. Niin tiuhaan ja usein siellä saa käydä kun itestä tuntuu. Ja kerran oli juttelu tuokio kätilön kanssa.
Ainoostaa se mun mielestä oli vähän... mikähän sana tähän sopis... hölmöä ja hassua, kun se psykologi oli mies. Ajattelin vaan aina et mitä sekin mistään tietää ja oli jotenki vaivaantunu olo, ei tuntunu kovin luontevalta puhua sille jostain alapää asioista sun muista....
Niistä psykologikäynneistä ei muuten mun muistaakseni tullu ees laskua.

Niin ja *muoks* hyvä että kaikki oli kunnossa ultrassa. =)
 
Hei vaan!
Tosi toimiin päästiin.

Meille syntyi 5.12.2009 klo 12.01 tyttö. Pituutta 51 cm ja painoa 4037g, pipo 37 cm (lähtöpäivänä, syntymäpäivänä oli 39 cm). Synnytys oli rankka, mutta nyytti kyllä palkitsee!
 
Oi!!! Ihanaa kattiina! :heart: :flower: Oikein kovasti onnea koko perheelle!! Olikos se niin että vähän tyttöä arvailittekin? :) Olikin sitten sinne alakanttiin se painoarvio. =)

Ja kuume sen kun lisääntyy... ;)
 
Voiii Onnea Kattiina pienestä tytöstä :heart: :flower: Nyt sitten vaan vauva-arkeen totuttelemaan :)

sorbetti nii-in sitä se kuume teettää :D tarkoitan siis noita raskausoireiden kuvittelua sun muuta :D Kyllä se sun mies varmaan vielä innostuu kolmannestakin nyytistä kun siitä kerran on ollut puhetta jo aikaisemmin. Miehiä pitää vaan vähän kauemmin aina lämmitellä tuollaisille asioille ;)

hippitatti mä en vielä tiiä tuosta pelkopolin toiminnasta täällä mikkelissä kun oon vasta menossa sit kun neuvolantäti laittaa lähetteen :) mut kuten sorbetti kertoi niin vähän vaivautuneelta tuntuu kyllä omakin olo jos joutuu jollekin miehelle puhumaan tuollaisista asioista :whistle: Miehillä kun ei sitä kokemusta synntyksestä oikeen oo...:D
Niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :) kysyittekö sukupuolen? *utelias* :D
 
Suuren suuret onnittelut kattiinalle ja tietenkin koko perheelle!!! :flower: Ja kyllähän se vaan niin on että se pieni nyytti kyllä palkitsee kaiken kivun ja hammasten kiristelyn :). Oikein mukavaa vauva-arkeen totuttelua teille :)

Itselläkin kyllä monesti ajatuksissa se että haluan kyllä toisen lapsen. Ennen pojan syntymää oli ajatuksena että en halua kuin yhden lapsen. Toki, eihän lapsia aina niin vain tehdä joten äärettömän onnellinen olen yhdestäkin jos toista ei vaikka syystä tai toisesta saataisikaan :)

Meillä pikku herra nukkunut kolmena viime yönä 9 tuntia putkeen....kyllä on äitilläkin nimittäin pirtsakka olo :). Ei nälkä herätä kun iltasella syödään puuroa :D

Ensi viikolla olisikin sitten neuvola...olisi rokotuksen aika. Samalla saadaan sitten viimeinen rota-rokote.

Kovasti tässä suunnitellaan sukulointi reissua etelä-suomeen että saataisiin käytyä ennen joulua. Meinaa vaan miehen työt mennä niin hankalasti että saa nähdä ehditäänkö. Noh, jos ei ennen joulua niin sitten joulun jälkeen kun mies jää kolmen viikon lomalle :).

Mutta nyt taidan ruveta nauttimaan kirjan lukemisesta...nuppunen nukkuu tyytyväisenä päikkäreitä....
 
nonni, jos yrittäisi synnytyskertomuksen tynkää.

Supistukset alkoivat torstaina 4.12 ja oliva säännöllisiä heti alettuaan. muutamaksi tunniksi taukosivat, sain nukuttua ja torkuttua hetken. Perjantaina olimme synnärillä ennen klo 15, jolloin oli kanava hävinnyt ja olin reilulle sormelle auki. Supistukset eivät piirtyneet kovin hyvin. Pääsimme tarkkailuhuoneeseen, jossa istuin jumppapallolla ja jyväpussilla lämmitin selkää ja vatsaa. Tämän jälkeen menin pallon kanssa suihkuun, jossa olin melkein tunnin, kunnes en enää voinut istua. Sieltä pääsimmekin synnytyssalin puolelle, jossa jakoin kävelyä, jumppapallolla istumista, keinuttelya ym. Supistuksetkin alkoivat voimistua pikkuhiljaa.
Illalla sain tramalia ja sen kanssa ilokaasua. En kuitenkaan hahmottanut, missä vaiheessa ottaa ilokaasua ja en tykännyt pökkyrästä, mitä se aiheutti. Iltavuorossa ollut kätilöopiskelija tuli hyvästelemään. Tässä vaiheessa olin auki reilut 3 senttiä.

Epiduraalin sain puolen yön jälkeen, siinä vaiheessa olin 5 cm auki. Sen saatuani kätilö puhkaisi kalvot ja laittoi oksitosiinitippaan. Kaikki kivut hävisivät ja sain torkuttua hetken. Avautuminen oli hidasta ja välillä tuntui, että otettiin takapakkiakin. Yövuorokin vaihtui aamuvuoroksi.

Aamulla joskus 10 aikaan vissiin tuli älytön ponnistamisen tarve. Siinä pidättelin ja odottelin kätilöä. Vihdoin ennen yhtätoista sain ruveta ponnistelemaan. Kätilö ei vielä tässä vaiheessa tullut, kun piti saada kuitenkin tyttöä alemmaksi. Hyvin kuitenkin sain ponnistettua alemmaksi. Jossain vaiheessa kätilö tuli ja sanoi, että pitäisi tännekin joutua, että on paha, kun on monta tilannetta päällekkäin. Jossain vaiheessa kätilö sitten tuli ja toinenkin kätilö ja lääkärikin. Minulle tehtiin suht laaja eppari ja lääkäri totesi, että imukuppi kaveriksi. Minä hengittelin happea, itsellä oli usko mennä koko hommaan. Tuntui, että en enää tunne, milloin ponnistuttaa ja tuntui, etten osaa ponnistaa. Lääkäri totesi, että kohta lähdetään leikkuriin ja sanoi miehellenikin, että älä ihmettele sitten. Eka imukuppi ei pysynyt paikoillaan ja vasta toinen saatiin laitettua. Jostain kuitenkin voimaa tuli ja tyttö syntyi. Pää kun oli pihalla, niin olin jo ihmeissäni ja seuraavalla työnnällä olikin koko tyttö pihalla. Enemmän olin kuitenkin tehnyt itse töitä kuin mitä lääkäri imukupilla, pahkaa oli sen verran, ettei imukupilla saanut vissiin kunnon otetta. Sain tytön rinnalle hetkeksi. Tyttö lähti lastenlääkärin tarkastukseen saman tien, kun sydänkäyrät olivat käyneet vissiin tosi alhaallakin. Kaikki oli kuitenkin hyvin.

Tytön mukana tuli loput lapsivedet ja verta. ei ollut lääkärin kengät enää valkoiset sen jälkeen :LOL: . Napanuora oli lyhyt kuulemma.

Synnytyksen kesto oli kokonaisuudessaan 23h 31 min ( 1. vaihe 22h 20 min ja 2. vaihe 1h 11min).

Epparihaava on siisti, mustelmaakaan ei ole imukupista huolimatta. Kätilö kysyi tikatessaan, että jäikö traumoja. Totesin, että ei, kun on koko ajan on ajatellut itse, että sen mukaan edetään, mikä on pakko. Kun kuitenkin tärkeämpää on se, että tyttö voi hyvin. Ja mieluummin eppari kuin se, että olisi repeämään lähtenyt.

Eka yö kotona sujui hyvin. Minäkin sain nukuttua yllättävän hyvin :). Tyttö nukkui osan yöstä pinnasängyssä ja osan sitten minun vieressä. Maito alkaa nousta ja pumppailinkin tänään jo välistä.

Kattiina ja typy 4 vrk
 
Paljon onnea kattiina.. ihanaa että kaikki meni kuitenkin parhain päin :flower: =)

no täytyy ottaa se pelkopoli taas asiaksi kun juttelee neuvolan tätin kanssa.. mä sanoin jo kyllä asiasta heti ensimmäisellä tapaamisella. Kieltämättä tuntuu aika hassulle että miehen kanssa pitäis jutella, mutta kaipa hänelläkin on sitten ammattitaitoa purkaa niitä pelkoja jos vaan saan ensin suuni auki..

Me koitetaan pitää sukupuoli pimennossa kunnes kustijuhani näkee päivän valon.. molemmat oltiin asiasta kyllä sitä mieltä että jotain jännitystä tässäkin täytyy olla.. ja voipahan kiusata appiukkoa silläkin tiedon puutteella.. :LOL: täytyy olla jotain keljuilemisen aihetta kun minä saan kuulla jokaisella tapaamisella kommentteja kasvaneesta vatsanympäryksestä.. noh kaikki väittää että kukoistan... itsestäni ei enää tunnu sille kun koitaa elää tämän, onneksi vielä pienen, pesupallon kanssa.. tuntuu että kaikki ne kilot mitä on tullut on kerääntynyt tuohon eteen ja maa vetää vatsaa kovasti puoleensa. Onneks saan kaverilta tukivyön josko se auttaisi asiaan.

voikaa hyvin
 
Kattiina Kuulostipa synnytys rankalta, mutta onneksi palkinto on mitä ihanin :heart: Pääasia että voitte hyvin molemmat tytön kanssa :)

Heipuliini minkäs ikäinen sun poika olikaan kun noin hyvin jo nukkuu? :)

Hippitatti Niin onhan se tietty kiva jännätä sukupuolta loppuun asti :D me ei tiedetty esikoisesta ennen syntymää mut nyt sit olinkin utelias ja kysyin rakenneultrassa. Nyt onkin sit taas erilailla jännää kun voi ostella muutakin kun neutraalia vauvalle jo valmiiksi :) Vaikka eihän nuo ultran veikkaukset sata varmoja ees oo tietenkään...

Mulle tää raskaus on teettäny vähän sellasta "vaivaa" että ruoka maistuu turhankin hyvin :kieh: "Innolla" odotan parin viikon päästä kun pääsen neuvolaan taas vaa'alle :ashamed: Voi itku...
 
Älä huoli VauvaUnelma niistä kiloista.. meillä ollaan oikein positiivisella mielin.. mieheni totesi viime neuvolakäynnillä kun vaaka näytti pyöristyviä lukuja että minähän painan kohta enemmän kuin hän ja lohdutti että mulle tulee vielä ainakin 10kg lisää :LOL: neuvolan täti vaan pyöritteli päätään että ollaanpas sitä todella kannustavia.

saako sen verta udella muiltakin että kuinka ne toiset puoliskot osallistuu neuvola käynteihin. Minun mies on pyrkinyt osallistumaan jokaiseen käyntiin.. olen kyllä todella onnellinen ettei tartte yksin mennä sinne neuvolaan, minä kun en siitä niin hirveästi tykkää vaikka neuvolan täti onkin ihan mukava.
 
Hippitatti hih hih :D No mäkin yritän olla ottamatta paineita tuosta painonnoususta vaik tuntuukin että nyt tulee enempi kiloja kun ekassa raskaudessa.
Meillä mies ei oo päässy osallistumaan neuvolakäynteihin. Meillä tilanne tietty eri kun on villi 2 vuotiaskin ja mielummin meen sit itsekseni kun että ängetään kaikki kolme sinne ja mies joutuis vaan vahtimaan tyttöä :kieh: Oon yrittäny ottaa neuvola-ajat silleen että mies on kotona eikä mun tarvis ottaa tyttöä mukaan mut varmasti joskun mun on otettava se mukaan kuitenkin. Pelkään vaan että se hajottaa jotain sillä välin kun makaan vaikka siinä tutkimuspöydällä enkä pääse kiskomaan tyttöä pois luvattomista paikoista :D
 
Meillä mies kävi mukana silloin kuin pystyi. Mä jouduin kuitenkin käymään keskiraskaudessa lääkärillä useamman kerran, niin en mä sillon mietsä mukaan ottanut. Parilla vika käynnillä oli mukana sitten hänkin.

Typy vetelee sikeitä. Viime yönä äitikin sai nukuttua ensin reilun 3h ja sitten vielä 4h pätkän. Alkaa tuntua, että jaksaminenkin on taas ihan eri luokkaa, kun on saanut olla kotona ja huilailla. Mies osallistuu hyvin vauvan hoitoon kanssa, niin saa äippä omaakin aikaa.
 
Hyvä kattiina kuulla että kotona olo sujuu hyvin. Itsekkin totesin silloin alussa että kyllä sitä oli heti pirteämpi ku päästiin kotiin....en sielä sairaalassa osannut jotenkin yhtään levätä enkä rentoutua.

Meillä osallistu raskausaikana mies jonkun verran neuvolakäynteihin. Aika usein työt sotki mukaan tulon. Mutta aina halusi kyllä kuulla mitä neuvolassa oli puhuttu.

Joops, meiän poitsu tulee huomenna 5 kk ikäiseks. Alusta asti ollut kyllä hyvä nukkuja...normaalisti 2 kertaa heräs yöllä....eli todella helpolla tämän pikku veijarin kanssa on päästy :).

Raskauskiloista kun on puhuttu niin toteanpa että raskauden aikana mulle tuli 10kg lisää...ja nyt synnytyksen jälkeen paino pudonnut n.30kg.... onneks on mistä pudottaa :D. Totesinpa että taidan imettää rippikoulu ikään asti ku toimii niäin hyvänä diettinä :LOL:
 
Kattiina Kiva että teillä on lähtenyt hyvin sujumaan :) Kyllä sitä tosiaan osaa kotona ihan eri tavalla rentoutua kun sairaalassa.

Meidän tyttö oli myös vauvana hyvä nukkumaan ja ainakin itse sain levättyä hyvin. Nyt isompana on kyllä kovin herkkäuninen. Esimerkiks vessaa ei voi vetää yöllä kun tyttö havahtuu ääneen heti :| Mietin vaan että miten pärjätään kun vauva tulee ja tietty itkeskelee enemmän tai vähemmän öisin. Onkohan lapsille korvatulppia? :D
 

Yhteistyössä