Mikkeliläisiä odottajia???

Heip

Kiva kun miusta ollaan huolissaan =) Ihan kohtalaisen hyvää nyt jo kuuluu... on alkanu menemään ehkä hieman paremmin meillä, jos tää tästä :) mies kyllä on keksiny aika paljon kaikkea menoa nyt itselleen, että aika paljon kotona kuitenkin yksin oon. Lähtee taas tiistaina rukalle 5 päiväks... mut annan sen nyt mennä sitte, jos se helpottaa :p

Perjantaina olis neuvola taas.. tuntuu, että paino on varmaan noussu nyt vähän liikaakin, ku en oo yyyhtään kattonu mitä syön.. kaikkia herkkuja vaan..hihi.. kovasti se kyllä tuolla mahassa potkii, ku isiki on tuntenu jo monesti liikkeitä mahan päältä.. ei kyllä jaksais oottaa sinne heinäkuulle asti, että sais sen vauvan tuolta syliinki. Sitten kyllä alkaa varmaan uudet ongelmat sen vauvan kanssa :D
 
Juu... nyt yritän olla puhumatta tästä meijän kriisistä ukkelille ku se vaan hermostuu siitä.. vaikka miun mieltä se painaa kokoajan ja siks se on jutuista päälimmäisenä mielessä :'( oikeen inhottaa itteeni ku sitä vatvon, ku tiiän ettei se auta mitään. Nyt yritän olla puhumatta siitä ja miettiä vaikka sitä heinäkuuta ku se vauva tulee ja mitä se mies sitte päättääki nii se päättä sen jokatapauksessa vatvoin mie sitä asiaa tai en.. Sen näkee sitte joskus tai sitte jo vähän aijemminki, vielä se ainaki tahtoo yrittää vaikka ei kauheen paljoo siitä paremmalle tunnukkaan.

Huomenna lähen vanhempien luo vähäks aikaa täältä itekseni asiaa miettimästä.. saan vaan pahan mielen itelleni aikaseks.. perjantaina sitte puhun neuvolatädille tästä jutusta, jos seki vähän helpottais... miun varmaan pitää mennä johonki juttelee tästä nii sit miun ei tarvii ukkelille tästä jutella ku oon jutellu jollekki muulle :D
 
Anzzu Kiva ku voit mennä vanhempiesi luokse, ni ei tarvitse yksin olla ja sithän sitä vasta tuleekin kelattua asioita :/
Ei sulla ole ketään kaveria/ystävää kelle voisit puhua tosta asiasta? Mut kyl sun kannattaa neuvolassakin asiasta mainita.
Mut yritä jaksaa ja voimia sulle odotukseen :hug:

Baby dream ja "Topi" 34+1
 
Neuvolassa käyty taas... Alkaa olo olla jo aika ahdistava! Meinasin tippua jo siihen laverille ku sydänääniä kuuntelivat... paino nousee hulinalla eikä oo ees mitään turvotuksia... :headwall: onneks eivät oo kuitenkaan asiasta valittaneet! tosin oli kyllä sf-mittakin noussu kahteen vkoon 3.5 senttiä, et silleensä! verenpaineet on alhaalla ja meinaa sit mammaa aina päästä viskoa ihan urakalla! nyt sitten odotellaan vaan jo et millon tulee lähtö. vaikka vois tuo vielä pari viikkoa vietellä tuolla masun puolella... välistä vaan tulee jo aikast äkäsiä supistuksia! mutta miäpäs lähden suihkuun tuon ukkokullan kanssa ku näky saaneen pikkumiehen unille... :) hyviä odotuksia kaikille!

Elz ja Viuhti 34+1
 
Me nyt päädyttiin siihen, että miust tulee yh.
Oon sitte vissiin täysin väärä ihminen tuolla miun miehelle.. ja siltä nyt itestäkin on alkanu tuntumaan.. mie en oo kiusauselämän arvonen!
Päivä kerrallaan koitan tottua ajatukseen, että lapsen saankin "yksin" ja selvitä siitä.

-Anzzu rv23+
 
Voi harmi Anzzu :hug: Mut kyl sä tulet pärjäämään ja onneks sulla on vanhemmat tukena. Koita nyt jaksaa ja älä murehdi vaan ajattele vauvan ja itses parasta :heart:
Mulla on neuvola torstaina saa nähdä mitä lukua se puntari taas näyttää :whistle:
Mä laittelin pinnasängyn viikonloppuna valmiiks elikkä nyt se ois pedattuna :D Vielä pitäs vauvan vaatteet laittaa kassiin nii ja omatkin tarvikkeet sairaalaa varten, mut jos en sitä iha vielä.
Mut koittakaaha jaksella :wave:

Baby dream ja "Topi" 35+1
 
Viola71
Kävin eilen neuvolassa. Hemppa 102, muuten kaikki ok. Sairasloma jatkuu äitiyslomaan asti.
Huomenna äitipolilla katsotaan mikä mahtaa olla lopullinen synnytystapa.

Viola rv 33+
 
Anzzulle voimia! Aina on parempi yksin ku paskassa parisuhteessa!

Miä kävin aamulla polilla ku vauva sit päätti pelotella miua ihan urakalla! Heräsin vähän ennen kaheksaa siihen ettei toinen oo liikkunu koko aamuna vaikka kävin kuudelta vessassa ja laittaa kahvit miehelle ja join mehuakin sillon... Ei sit heränny millään liikkumaan vaikka miten koitin välistä hyppiä ja pomppia ja sit taas levätä ja söin ja join kaikkee! Piru et säikähdin! Mut sitten taas käyrillä alko tajuton potkiminen ja nyrkkeily... Onneks!
 
Heissan!

Neuvola oli tänään. Kaikki oli hyvin.
Pissa puhdas.
Hemppa 129.
Tarjonta rt.
Kohdun korkeus 33.
Painoa tullut viikkoa kohden 723g.
Paineet 128/74
Syke 134-140
Liikkeet ++
Turvotus +
Seuraava neuvola on sit jo 8.4.
Mut mukavaa pääsiäistä kaikille :wave:

Baby deam ja "Topi" 35+3
 
Viola71
Meillä on koko porukka sairastellut nyt jo toista viikkoa, paitsi minä. Toivottavasti säästynkin noilta kovilta flunssilta ja kuumeilta.
Äitipoli meni ihan pieleen, en vaan pystynyt lääkärin kanssa juttelemaan. Jotenkin vaistot sanoi heti että tämä ihminen aikoo pakottaa mut synnyttämään alakautta. Niin kuin sitten olikin niin. Mitätöi mun synnytyskokemukset, paperin mukaan olen täydellinen synnyttäjä ja synnytykset menneet oppikirjamaisesti. No papereissa ei näy sitä että kun pyysin epiduraalia, multa puhkastiin kalvot ja jätettiin yksin, odotin epiduraalia tuntikaupalla, yli 2 tuntia ja sainkin spinaalin juuri ennen kun piti alkaa ponnistamaan. Tai että kipu oli niin voimakasta että meni taju joksikin aikaa. Eikä myöskään sitä miten töykeä oli lääkäri kätilölle ja meille. Eikä sitä että pelkopolilla sopimani asiat sivuutettiin täysin. Eka synnytys meni pipariksi ja siksipä 1. ja 2. synnytyksen väli oli melkein 10 v. Pelkopolin jälkeen menin toiveekkaana synnyttämään ja kävi niinkuin äsken kuvasin. Nyt pitäisi sitten synnyttää alakautta
:LOL: . Ei tule kauppoja. Soitin heti seuraavana päivänä uudestaan äitipolille ja pyysin että saisin jutella jonkun muun lääkärin kanssa ja sain ajan ensi viikolle. Toivottavasti saan purettua hänelle tätä asiaa hiukan asiallisemmassa ilmapiirissä.
 
Voihan harmi Viola71 Toivottavasti tämä toinen lääkäri ottaa sut vakavammin :hug: Joo on meilläkin ollut tota flunssaa ja nuorimmainen oli vesirokossa, mut mä oon onneks ja välttänyt noi flunssat. Mut tulehan sit kertomaan miten meni pelkopolilla.

Baby dream ja "Topi" 35+4
 
Viola kuka lääkäri siulla oli? Se susanna broms on tosi mukava ja ihana! Miulla mahtaa olla kans oikeen ruususet kirjotukset siellä papereissa! kun kävin sillon synnytyksen jälkeen tilanteen läpi niin siellä ei ollut kivunlievitykseenkään käytetty muuta kun aquarakkuloita, vaikka myös sain spinaalin! ja pahat repeämät... jotka kätilö vielä kaiken lisäksi ompeli ja jotka edelleen ovat kipeitä vaikka venla siis nyt jo viisi ja puoli vee! itseäkin alkanut tuo synnytys mietityttämään kun tosiaan nuo haavat vieläkin arkoja välistä... toivottavasti tästä ei samanlaisia tulisikaan! mutta sitä sektiota pelkään vielä enemmän!!!
 
Viola71
En edes katsonut sen lääkärin nimeä. Mulla kävi niin että ekan synnytyksen välilihan leikkausarpi oli arka vielä yli 8 vuoden jälkeen. En voinut oikein ajaa polkupyörälläkään. Tokassa synnytyksessä se jouduttiin taas leikkaamaan ja kätilö leikkas samasta kohdasta. Nyt on alapää kunnossa. Ei voi kun ihmetellä miten voi olla mahdollista. Ilmeisesti oli liian kireälle ommellut ne ompeleet siinä ekassa. Eli jotain hyvää sentään oli tokassa synnytyksessäkin ;)
 
Se on sit pääsiäinenkin jo ohi... Meni koko viikonloppu supistusten kanssa! Eilen sitten käytiin jo synnärilläkin taas pyörähtämässä kun parina päivänä tuli veristä valkovuotoa... Lääkäri epäili että oli sitten jo limatulppa! Vauvan painoarvio nyt jo 3 kiloa... Kovasti ilmeisesti olisi jo ulos tulossa tuolta! Sain käskyn lepäillä että jos vielä pari viikkoa menisi masun puolella! Saas nähdä miten käy! Onneksi noita viikkoja nyt kuitenkin jo ihan hyvin kasassa... Pitäisi kait oikeasti alkaa valmistautua siihen että ei mennä laskettuun aikaan vaan meidän vauva voi syntyä ihan millon vaan...

Elz ja Viuhti 35+2
 
Heips

Toivotaan et Eltzi vauveli nyt pysyis vielä ees pari viikkoa masussa. Muutenha sulla on aika mukavan kokonen kaveri siellä masussa ;)

Tänne ei mitään ihmeempiä. Olo on ollut ihan hyvä, mitä nyt on ruvennut toi suoli toimimaan ehkä vähän liiankin hyvin :/ Ku tuntuu et saa monta kertaa päivässä käydä pas. kalla |O
Mulla ois ultra vielä ens kuun kolmas päivä, saa nähdä muuttuuko sit se leikkaus päivä.
Pitäs ruveta laittelemaan tota sairaalakassiakin valmiiksi.

Mut mukavaa odotusta kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" 36+1
 
Olo on ehkä hieman parantunut siitä epätoivosta.. vanhempien luona olen kaikki viikonloput ja muutenkin mahdollisimman vähän mikkelissä. Mies haluaisin nähdä useastikkin, mutta minä en pysty.. se kuvittelee, että voisin olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.. :/ Se tosiaan muutti toisen naisen luo minun luotani suoraan.. on tosi vaikee ymmärtää sitä, miten se voi jättää miut tässä tilanteessa..

Mie oon yrittäny takoa päähäni, että mie selviin "yksinki" tästä.. mut vaikeeta on ollu. Sorrun välillä miettimään tulevaisuutta ja sitäkin millaista meillä olis voinu olla miehen kanssa.. se kyllä kiduttaa mieltä ja yritänkin sitten miettiä muita juttuja..

En edelleenkään aamu yöstä oikeen saa nukuttua.. sellasia 6 tunnin unia vain korkeintaan.. ja syöminenkin meinaa vähän unohtua... huoh... kyllä vähän masentaa, kun ei odota vauvaa enää yhtään niin paljon kuin aijemmin :(

-Anzzu rv 25+
 
Voi Anzzu ISO :hug: sulle.

Mulla tuli oikein kyyneleet silmiin ku luvin tekstis :'(

Siis eiks ex:äs ajattele mitään??? Anteeks nyt vaan mut oli pakko sanoa.
Olikos sillä jo tää uus muija ku työ olitte yhdessä?
Ja miks se nyt sit haluaa sua nähdä, ku eihän lapsikaan ole vielä syntynyt ja eihän häntä se tuntunut kiinnostavan :/ Oletteko puhuneet, et mite sit ku laps syntyy ni mite järjestätte tapaamiset ym.? Anteeks ku utelen ei ole pakko vastata :ashamed: Mut voimia sulle hirveesti niitä sä tarvitset :hug:

Baby dream ja "Topi" 36+6
 
Jep huhtikuussa mennään! Tää täti vetelee vielä tän viikon sängyn pohjalla et toi kaveri pysyis menossa mukana vielä tuolla masun puolella! Pitäisköhän sitten lähtee lauantaina viihteelle ni se voiskin sit jo sunnuntaina syntyä ku tulee 37 viikkoa täyteen... :whistle:

Anzzu että siun miehes on ollu ääliö! Ei pahalla!!! Melkein ton jälkeen sanosin et onneks oot päässy siitä eroon! Jossain on joku paljon fiksumpi varmasti siunkin tielle tulossa vielä! :hug:
Nauti vaan raskaudesta nyt parhaasi mukaan ja keskity pelkkään vauvaan! :)

Elz ja Viuhti 36+3
 
Heissan!

Tänään oli ultra. Painoarvio oli 3,8kg. Ja sit kätilö tuumas et nyt pitäs syödä vähemmän, ettei vauvan paino nousis enää ois sanonu samantien et oo nää viimeset viikot syömättä :kieh:
Tekeevät sen sektion 18.4. Vielä sillo 17 päivä pitää käydä labrassa verikokeissa ja sit sieltä ultraan ja sydänkäyrään. Ja sit tehdään paperit sektiota varten valmiiks.

Rupee tässä vähän niinku jännittämään :whistle:

Mitäs Violalle kuuluu?

Mut mukavaa odotusta kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" 37+3
 

Yhteistyössä