Mikäköhän mua vaivaa? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Eli odotan toista lastani rv 23 ja minulla on ollut tosi heikko olo aamuisin. Tätä on ollut melkein koko raskausajan. Neuvolatädin kanssa olen jutellut, mutta hän ei osaa sanoa asiaan yhtään mitään, joten kysyn jos teillä olisi neuvoja tai kokemuksia samasta. Eli kyse ei siis ole pahoinvoinnista, vaan heikottamisesta joka ilmenee AINOASTAAN aamuisin, jos olen lähtenyt 1-2tunnin päästä herättyäni liikenteeseen. Kaupassa (tai missä vaan) rupeaa heikottamaan, pikkasen huimaa, joka paikkaa särkee, varsinkin selkään ja olo on todella inhottava. Kärryihin pitää nojata ja meno on tosi vaivalloista. Tuntuu pahimpina aikoina että taju lähtee. Hb on 114 ja syön siihen rautalääkkeitä sekä verenpaine on kahten viimeisenä kertana ollut 99/62 ja 107/57. Neuvolan täti ei yhtään osannut sanoa asiaan mitään. Tämä on harvinaisen rasittavaa, jos pitää mennä lääkäriin, neuvolaan tms. aamulla. Kun aina ei iltapäiväaikojakaan saa. Ja hb:n takia on suuri väsymys, niin en viitsisi herätä kuudeltakaan aamulla, että ehtisin olla hereillä enemmän kun sen pari tuntia. Ja tätä tosiaan ei ole kuin aamuisin, ei iltäpäivällä ikinä. Mitähän tämä on? :/

Alhainen verenpaine kyllä huimaa ja pyörryttää. Mulla oli yhdessä raskaudessa kuin olisi ollut jatkuva krapula, enkä kuitenkaan juurikaan oksennellut, kuten tyttöjä odotellessa.

No toi alhainen rr jo aiheuttaa huimausta, pyörtyilyä, silmissä mustenemista... Maistuuko sulle rouka? Koita syödä aamulla vähän tiheämmin/paremmin! Auttoikohan!?!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:03 Mamma -82 kirjoitti:
No toi alhainen rr jo aiheuttaa huimausta, pyörtyilyä, silmissä mustenemista... Maistuuko sulle rouka? Koita syödä aamulla vähän tiheämmin/paremmin! Auttoikohan!?!

Niin mäkin sen kuvan olen saanut että se olisi verenpaineesta, mutta nla-täti vaan hehkuttaa että tosi hyvät paineet :/ ... Mä syön aamuisin kyllä ihan perus aamupalan, en pysty lähtemään minnekään ilman syömistä :). Ruoka maistuu ihan normaalisti sekin..

Johtuisiko verensokerin vaihteluista? Siis jos sun verensokeri esim. on aamulla hyvin alhainen ja sitten syöt... Niin jonkun ajan kuluttua tulee heikko ol, kun verensokeri nousee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:11 Liisukkainen kirjoitti:
Oi voi :( :hug:

Ei oo aina herkkua olla raskaana! Toivottavasti ei koko kesää vaivaa tollanen huimailu! Muista juoda!

Toivottavasti ei tosiaan ole koko kesää \|O . Saa nähdä miten tässä oikein käy :kieh:

Onpas erikoinen neuvolatäti jos ei osaa sanoa asiaan mitään helpotusta :/. Ja onhan verenpaine parempi matalana, mutta jotain rajaa sentään.. Sun pitää ottaa aamut rauhallisemmin, tai sitten yrittää liikkua päivällä, jos vaan mahdollista. :)

Yhteistyössä