Mikäköhän auttaisi: raskaana ja vatsa on niin kovalla ettei kakkaaminen yksinkertaisesti onnistu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv 10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja m:

Ei auttanut mulla mitään raskausaikana, eikä se duphalac, no mikrolax vähän mutta sen käyttö oli tuskallista kun sai supistuksia aikaan ja suoli oli tulessa. Ruokavalio oli luumua ja kuitua, paskaa ei vaan tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmellemammanen:
Tuttu vaiva - siinä ei kauheasti naurata kun ei viikkoon kakkaa tule vaikka ottaisi joka päivä levolacia 3 kertaisen määrän, söisi luumuja, joisi joka päivä pari litraa vettä jne.

Mulla auttaa vain mikrolax!

no näyttipä naurattavan alkuperäistä kysyjää. muista ei kait niin väliäkään tässä?
mene muualle jeesustelemaan, tosikko.

Mä söin yli puolet raskausasjasta activia jugurttia, joka aamu tyhjään vatsaan. Auttoi vähän. Luumut hyvä keino myös. Nyt kun jäin kotiin oon keittäny joka aamu kaura-, 4vilj- tai ruispuuroa ja jätin jugurtin pois. Toimii! Tein muuten myös luumukiisseliä joulun aikaan moneen kertaan. Siihen hiuka vanilijakastiketta, oli nannaa, ja vatsa toimi tosi liukkaasti.
Koita saada masu toimii, muuten tulee niit pukamia ja kokemuksest voin sanoo että ovat ihan hirvittävän kipeät...

Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Mulla ei aina auttanu edes microlax tai toilax. Viimeisessä raskaudessa olin päkertelemässä microlaxin kans niin suhahti lapsivesikin.

Tulipa niin muistoja mieleen vuodelta 2000... Mulla ei (toiveista huolimatta) suhahtanut lapsivesi. Laskettu aika oli jo mennyt ja hyvin tuskaisena odottelin kotona synnytyksen alkua tai käynnistyspäivää (josta piti niin pitkääääään lääkärin kanssa "neuvotella"). Kuuhistelin koko illan ja alkuyön kamalan oloni kanssa, kun olin ihan jumissa. Microlax paketti kainalossa istuin kylmässä saunassa ja soittelin yöllä lauteilta kolmen aikoihin yöllä siis synnärille, että "voiko raskaana oleva käyttää microlaxia..." Kätilöä nauratti, kun kuiskaamalla kerroin istuvani saunassa ja kakka ei tule vaikka kuinka sitä kutsuisin. Lupa microlax'ille tuli ja puhelun lopussa sanoin laittavani kaikki tuubit torveen, että jos siitä saisi vauhtia synnytykseen :laugh: Siinä vaiheessa kätilö toppuutteli, toki ymmärsi että leikkiä mä laskin. Sattuipa sitten käynnistyspäivänä olemaan työvuorossa just tämä sama kätilö ja siinä me vedet silmissä naurettiin mun puhelulle ennenkuin täyden kympin poika syntyi :heart:

Hei, ala syömään kalaöljykapseleita! Anoppi toi, ja olen vetänyt niitä kahdesti päivässä, on tuntunut siltä ettei mikään auta, ja olo ollut ihan hirveä... ja yhtäkkiä - SE TOIMII SITTENKIN!
Vaikuttaa muuten positiivisesti moneen, moneen muuhunkin asiaan, tutki asiaa, suosittelen! :)

Mie käytin raskausaikana levolacia ja hyvin tehosi. Mulla kanssa meni aivan mahdottomaksi, ei tosiaan auttanu luumu, neste, kuidut liikunta jne....minusta levolack ei oo pahaa eikä kaasuta, se oli aamulla annos ja jossain vaiheessa päivää kerta istunto.

Activia-jogurtti auttoi minulla. Levolacista tuli vain hirmuistesti ilmavaivoja ja enempi tuskaisempi olo. Mutta kun ekana aamuna söin kaksi activiaa, seur päivänä vatsa alkoi pelaamaan tosi hyvin. Siitä saakka olenkin säännöllisesti syönyt activiaa. :)

Mulla oli ihan alussa kovaa ummetusta, luumut tai Levolac ei auttaneet yhtään. Microlax-peräruisketta sitten kokeilin ja se helpotti kyllä hetkeksi. Onneksi tuo ummetus ei vaivannut kovin kauaa, tosi tympeä vaiva ja tekee tosi huonon olon!

Yhteistyössä