Mikähän mun kissalla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BornToLose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kissa on kotona :heart: :heart:
Oli 'vaan' tukos virtsaputkessa, rakko oli tosi suuri :(
Mutta nyt tyhjennetty ja kisu kotona, vielä unessa kylläkin.
Lääkekuuri sai ja kipulääkettä myös. Nyt vaan oottamaan että herää :heart:

Kiitokset neuvoista ja tiedoista ja tuesta!

Nyt aion etsiä jotain kunnon sapuskaa!

Toivottavasti kisu paranee.
Tuo tukos voi johtua nimenomaan niistä virtsakivistä. Kannattaa katsoa ruuista aina hehkutusjäännös. Sen olisi hyvä olla n. 2 % luokkaa. Noissa markettiraksuissa se huitelee yli 10 %.. Meillä kisuherra kuoli näihin vaivoihin. Joten suosittelen todellakin jatkossa katsomaan tarkkaa noi ruuat!

voimia kisulle ja omistajalle!!Peukutan täältä taustalta.

Saanko udella paljon maksoi lekurikäynti? Mitä testejä tms. tekivät?
Löysitkö uutta,parempaa ruokaa kissalle?

Kissa nyt kotona ja paljon paremmassa kunnossa, syö ja juo itse ja myös leikkii.
Lääkkeitä tuli kipulääkettä, antibioottia ja ruokahalua stimuloivaa.
Kisulla nyt katetri ommeltu kiinni ja tiputtaa pissaa KOKO AJAN lattialla :/
Saa luututa mutta onpahan kisu hyvässä kunnossa kotona :heart:

Maanantaina vien poistattamaan katetrin ja katsotaan osaako itse pissata ja jos ei niin tiistaina taas takaisin :|

Virtsassa näkyi ultraäänellä jotain hiutaleita, eivätkä tiedä mitä ne on mutta ilmeisesti juuri ne on tukoksen aiheuttanut. Virtsassa kun ei kiviä ole ollut.

Verikokeita otettiin ja maksa on kunnossa mutta munuaisarvot olivat kuulemma 'taivaissa' joten ovat kai sitten vähän vaurioituneet :(

Ruokaa sai antaa nyt ihan mitä vaan joka menee kaupaksi ja lekuri sanoi miettivänsä jatkoruokaa viikonlopun yli. Jotain erikoisruokaa kuulemma olisi mutta siinä suolaa joka ei hyväksi.

Ja tsempparille niin käynnit tähän asti maksaneet noin 450e, mutta lisää kuluja tulee sitten ensi viikolla.

Toivon vain että oppisi itse pissaamaan vaikka kaipa tuon katetrinkin kanssa oppii elämään, kissa kuitenkin vasta 5,5vuotias :'(

Näin nyt ja kiitos tsempeistä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja BornToLose:
Kissa nyt kotona ja paljon paremmassa kunnossa, syö ja juo itse ja myös leikkii.
Lääkkeitä tuli kipulääkettä, antibioottia ja ruokahalua stimuloivaa.
Kisulla nyt katetri ommeltu kiinni ja tiputtaa pissaa KOKO AJAN lattialla :/
Saa luututa mutta onpahan kisu hyvässä kunnossa kotona :heart:

Maanantaina vien poistattamaan katetrin ja katsotaan osaako itse pissata ja jos ei niin tiistaina taas takaisin :|

Virtsassa näkyi ultraäänellä jotain hiutaleita, eivätkä tiedä mitä ne on mutta ilmeisesti juuri ne on tukoksen aiheuttanut. Virtsassa kun ei kiviä ole ollut.

Verikokeita otettiin ja maksa on kunnossa mutta munuaisarvot olivat kuulemma 'taivaissa' joten ovat kai sitten vähän vaurioituneet :(

Ruokaa sai antaa nyt ihan mitä vaan joka menee kaupaksi ja lekuri sanoi miettivänsä jatkoruokaa viikonlopun yli. Jotain erikoisruokaa kuulemma olisi mutta siinä suolaa joka ei hyväksi.

Ja tsempparille niin käynnit tähän asti maksaneet noin 450e, mutta lisää kuluja tulee sitten ensi viikolla.

Toivon vain että oppisi itse pissaamaan vaikka kaipa tuon katetrinkin kanssa oppii elämään, kissa kuitenkin vasta 5,5vuotias :'(

Näin nyt ja kiitos tsempeistä :wave:

Susta voi kyllä sanoia, että todella olet kaikkes kissan eteen tehnyt. Toivottavasti toinen nyt paranee! :heart:

Päivitystä :D

Eli kissalta poistettiin katetri tänään, ei tarvittu edes rauhoitusta kun pideltiin kiinni ja lekuri napsi ompeleet irti :heart:

Nyt sitten vaan täytyy pissaamista seurata ja tunnustella ettei rakko täyty liiaksi.

Olen vaan niin onnellinen nyt että olen saanut kissani takaisin!! Syö entisellä hyvällä ruokahalulla ja nukkuu jo taas meidän tyynyjen välissä, ihan mahtavaa :heart:
Säikähdin niin kun oli niin huonovointinen.

Tällä viikolla pitäisi viedä vielä pissanäyte ja otetaan munuaisarvot uudestaan kun oli viimeksi niin korkeat, toisessa oli niin korkealla että heidän laite ei edes mitannut sitä!!
Onkos ideoita tohon pissanäytteenottoon? ;) Saa nähdä miten siinä onnistun.. Kissa jo nyt varmaan ihmettelee kun kurkin koko ajan oviaukosta että mitä siellä käy tekemässä :snotty:

Ostin kuivaruokaa pussillisen eikä muuta maksua ottanutkaan kuin siitä sen 30e.

Niin ja lauantaina eläinlääkäri toi kotiovelleni kaulurin kun oli sen unohtanut antaa, ettei ala ompeleita repimään.

Hei nyt se tapahtui!!! Kissa pissasi laatikkoon!!! Ihanaa!!! :D :D :D

Oi että, nyt meen soittaa eläinlääkärille kertoakseni!

Yhteistyössä