Mikähän mun kissalla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BornToLose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon mäki tyytyväinen joo.
On vaan outoa hoitaa asia yksin kun mies yleensä hoitaa 'nämä' jutut, tai hoiti edellisenki tapauksen. Tiedän et alan pillittää heti ku nään et kissalle tehään jotain :ashamed:

Virtsatietulehdus ehkä. Kannattaa viedä kissa nopeasti lääkäriin, kerran on jo noin kipeä. Mikäli ehtii nousta munuaisiin, kun rakko täytyyy liikaa, saattaa se olla kissan menoa. :/

Oikeasti. Jos kissan rakko tuntuu jo täydeltä, kun saat kokeiltua... Niin kissa pitäisi saada heti lääkäriin, että tyhjentävät rakon. Mikäli nyt on siitä kyse, ettei esim. ole suolitukosta, joka sekin on vakava juttu. Sorry pelotteluni.

Tsemppiä kisulle ja sinullekin!

Minäkin sanon niin kuin muutkin mahdolliseksi taudiksi.
Ylläpitoruokaa varmaan saattekin. Jos olet vastarannan kiiski-tyyppinen henkilö niin kannattaa tutustua barf-ruokailuun. Kun periaatteessa jos on virtsakiviä tai muita vastaavia ongelmia niin monet pitävät kuivaruokaa liian kuivana ja vielä enemmän ongelmia tuossa tilanteessa aiheuttavana. Mutta näkemyksiä on monia.

Mä siirryin kans kaupanraksuista parempi laatuiseen kuivaruokaan koska eihän niissä kaupan raksuissa ole mitään muutakuin kaikkea tarpeetonta kissalle ja lihapitoisuus ihan olematon. ja saattavat tosiaan aiheuttaa noita virtsakiteitä. :/ Kissakeskustelufoorumit ovat oikein hyviä tiedonlähteitä kissan oikea oppiseen ruokintaan ja terveyteen liittyviin kysymyksiin. =)

No toivon että selvitään säikähdyksellä, ettei olisi mitään kamalan vakavaa :(
Olen valmis tarjoomaan vaikka mitä ruokaa kunhan saan oman kissani takaisin.
Yölläki vaan mietiskelin etten eilen paljoa silitellyt kun olin niin väsyny.. Mä oon ihan överiherkkää tyyppiä :xmas:

saat sen kissan sinne koppaan ku kapaloit sen ja sit dumppaat koppiin. :ashamed: näin meillä toimittiin ku ei suostunu koppaan menemään ja toisen kerran joutu kapaloimaan ku piti antibiootti piikki laittaa ja meinas syödä ukon ku näki että mulla on piikki valmiina..

No kun nyt hellästi kokeilin niin en mielestäni tuntenut mitään, voi olla et kokeilin väärästä paikkaa mut :D
Löysin reppanan lastenhuoneen nurkasta :'(
Isoisovanhemmat tulee kohta viemään esikoisen ulos ja on hetken vahtina niin pääsen käymään kellarissa, toivottavasti se koppa on siellä :/ Mä oon vaan TOSI huono tekemään jotain tollasta väkisin.. Mut ei auta muu kuin yrittää.

Pure vaan hammasta ja laitat koppaan, saa parkua itsekin samalla jos ei muuten onnistu :( Ja mä aina höpisen samalla että voi kuule kulta mutta tää on ihan sun omaksi parhaaksi jne :ashamed:

meillä on yhdellä kissalla ollu suolitukos (söi ilmapallon narun..) ja se selvis kun sille pakolla juotti parafiiniöljyä.. oli kyl tosi tosi tosi nuupallaan koko kissa sen ajan.. yritti vaan oksentaa ja mitään ei tullu.
toisella kissalla oli virtsakiviä.. eikä es leikkaus auttanu:( siis normisti auttaa, mut meidän kissaa ei voitu leikata. jos on virtsakiviä, niin koeta välttää että kisusi ei nyt hyppisi minneen tai mistään. meillä hyppäs pöydältä alas ja virtsarakko repes... :(

Saas nähdä millanen lasku itelleni tulee kun eläinlääkäri lasku aikanaan postilaatikkoon tipahtaa.. :snotty: Toimenpiteinä sirutus+rokotus ja toisella käynnillä hammaskivenpoisto nukutuksessa ja nuo tehtiin meidän cornarille ja lasku siis tulee yhtenäkönttinä kaikki. :snotty: Lisäksi 34e meni apteekkiin kun kävin ostamassa kolmelle kissalle matokuurit ja yksi kissoista tarvitsi antibioottikuurin ientulehdukseen.. :snotty:

Jos se on teidän vakkaripaikka niin ei tarvi jos et löydä. Mulla on kyllä aina se kisun neuvolakortti vai mikä terveyskortti se onkaan mukana. Samoin maksupuoli on paikkakohtaista.

Meillä on lekurin seinässä lappu että ei laskuteta, mutta kerran kun oli hätätapaus ja soitin melkein itkien että tämmöinen mut rahaa tulee vasta ensi viikolla, niin onnistui kun oltiin vakioasiakkaita :heart:

No ei paljoa hyppele kun laahustaa vaan rauhallisesta paikasta toiseen köllöttämään :|
Ja meillä kans kokemusta noista laskuista, summia en muista mut kertamaksu oli aina vähintään sen 50e + silmäluomenkorjausleikkaus makso satasia ja jouduttiin siis käydä näyttää useasti.
En mä nyt tässä rahaa ajattele, kunhan saisi kissan kondikseen :/

Mut jos täytyy heti maksaa niin mitähän ne sit ottaa pantiksi? :D
Ei vaan, täytyy sit soittaa et joku laittaa tilille ku ei hajuakaan mitä tulee maksamaan.
Ja ei oo vakipaikka kun ollaan edelliskerran jälkeen muutettu. Etsinpä siis varuiksi sen kortin.

Mä askartelin kuljetuskopan kylkeen sellaisen muovitaskun jossa sitä korttia säilytetään :D Meillä ei käytetä koppaa muuten kuin lääkärimatkoilla joten on sit aina mukana. Aiemmin se oli kissan lääkemuovirasian sivussa pystyssä.

Kissa alko olee jo huonona kun vaan makas ja sillonki mourus :|
Eikä jaksanu pistää hanttiin ollenkaan kun koppaan laitoin ja naapuri heitti autolla niin vähän vaan ulvahti matkan aikana. Todella rauhallisesti oli, sekin kertoo olotilasta paljon :'(
Mut nyt on hoidossa ja sanoivat että rauhoitetaan ja tutkitaan missä vika ja soittavat sitten kun voi tulla hakemaan. Parisen tuntia menee.

Voi kun tuntuu kurjalta mutta onneksi saa nyt hoitoa :|

Yhteistyössä