Mikähän mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Nuorempana sitä puuhaili kaikenlaista, kävi lenkillä, salilla, pelasi pelejä, innostui asioista. Nykyään mikään ei kiinnosta. Lomaviikko takana ja olen istunut sisällä koko ajan. Nytkin aurinko paistaa kauniisti, mutten todellakaan jaksa lähteä ulos. Ei kiinnosta lähteä lenkille, salille, ei huvita tehdä mitään. Mikään ei kiinnosta eikä innosta. Elämä on yhtä olemista ja odottamista, että tapahtuisi jotain mikä saisi mut kiinnostumaan edes jostain. Mutta ei.

Tätä kurjuuttako tämä nyt sitten on päivästä toiseen? Lasten saamisen jälkeen musta on tullut tämmöinen mitään tekemätön laiskimus. Pitäisi laihduttaa, mutta kun ei jaksa. Harkitsen jo perheen ensimmäisen yhteisen lomamatkankin peruuttamista, kun sitten tympii kun ei voi olla bikineissä biitsillä. Ja mitä siellä muka tekis sitten? Ei jaksa.

Miten musta on tullut tämmöinen?

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
Nuorempana sitä puuhaili kaikenlaista, kävi lenkillä, salilla, pelasi pelejä, innostui asioista. Nykyään mikään ei kiinnosta. Lomaviikko takana ja olen istunut sisällä koko ajan. Nytkin aurinko paistaa kauniisti, mutten todellakaan jaksa lähteä ulos. Ei kiinnosta lähteä lenkille, salille, ei huvita tehdä mitään. Mikään ei kiinnosta eikä innosta. Elämä on yhtä olemista ja odottamista, että tapahtuisi jotain mikä saisi mut kiinnostumaan edes jostain. Mutta ei.

Tätä kurjuuttako tämä nyt sitten on päivästä toiseen? Lasten saamisen jälkeen musta on tullut tämmöinen mitään tekemätön laiskimus. Pitäisi laihduttaa, mutta kun ei jaksa. Harkitsen jo perheen ensimmäisen yhteisen lomamatkankin peruuttamista, kun sitten tympii kun ei voi olla bikineissä biitsillä. Ja mitä siellä muka tekis sitten? Ei jaksa.

Miten musta on tullut tämmöinen?
Ihan ku kuvaus miun elämästä=Oainakin joinain päivinä!

Kuulostaa ihan multa. Mulla MS-tauti selitti nuo oireet mutta ei sulla sitä kyllä varmaan oo jos ei muita oireita. Mutta tarinan pointti: kannattaa selvittää mistä johtuu kun se voi oikeesti johtua jostain. Eikä se aina oo masennustakaan.

Ei mulla mitään muuta ole, enkä oikein miellä itseäni masentuneeksikaan. Kun kuitenkin oon jollain tavalla ihan tyytyväinen, jaksan käydä töissä, en nuku koko ajan jne. Mutta tämä saamattomuus! Nytkin suunnittelen jumpan peruuttamista, kun ei jaksaisi lähteä. Tekisi mieli maata vaan sohvalla ja vetää karkkia napaan. Ja sitten ottaa päähän vielä enemmän, kun en mennyt.