Mikähän minua vaivaa,palstatohtoreita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maisa"

Vieras
On monta asiaa tässä päällekkäin,jotka vaivaavat,tuntuu että koko kroppa on sekaisin.
Ensinnäkin,mulla on kuparikierukka jonka kanssa vuoto ollut säännöllistä.Nyt kävi kuitenkin niin että menkat alkoi 2 vkoa edellisistä ja samalla alkoi vasenta rintaa särkeä.särky ei tunnu koko ajan vaan välillä,ei oikeastaan ole edes särkyä vain sellainen tunne joka kestää sekunnin.Samalla puolella selässä on kipua.
Lisäksi tuntuu ihan aivan outoja tuntemuksia päässä,ajattelin että voisiko imusolmukkeet olla turvonneet mutta eivät ne ole.Mainittakoon että multa leikattiin vajaa 2 vkoa sitten niskasta luomi ja tikit otettu pois muutama päivä sitten.
Olen pelännyt ihan hirveästi kaikkia tauteja ja tuon luomen kanssa olin varma että siinä olisi ollut jotain pahanlaatuista,mutta ei ollut onneksi.Nyt en tiedä olenko luulosairas oireideni kanssa vai pitäisikö tässä huolestua.Voiko ihminen oikeasti kehittää tällaisia tuntemuksia pelolla?

Kyllä ihminen voi tuntea oireita vaikka mitään fyysistä vaivaa ei olisikaan. Jos tietää olevansa jonkin sortin luulosairas (kuten allekirjoittanut), niin useimmiten onneksi on kyse siitä, että kun tarpeeksi pelkää jotain tautia niin kaikki oireet kyllä astuvat kuvaan. Etenkin jos on käynyt googlaamassa... :)

Tämä nyt on ihan kliseevastaus, mutta omasta kokemuksesta suosittelen kyllä käymään lääkärillä kertomassa kaikista vaivoistasi. Lääkäri selvittää sitten tarpeen mukaan esim. nuo kierukka- ja kiertoasiat. Saa ainakin suljettua pois mahdolliset kuvitellut sairaudet. Tuohon luulosairauteen mä itse olen todennut syyksi paniikkihäiriön. Aina kun en tiennyt missä mennään niin vauhkoonnuin ja aloin pelätä pahinta. Ja googlasin kaikki oireet... Mutta sain avun paniikkikohtauksiin lievällä mielialalääkityksellä, joka jatkuu edelleen. En kyttää enää niin paniikissa jokaista vihlaisua.

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua. :)

Kiitos tuosta.Oikeasti en enää tiedä mikä on totta ja mikä ei,tuntuu hullulta että tällaisia oireita voi itse saada aikaan?Mutta huomasin tänään esim.kunolin ulkona lasten kanssa enkä muistanut koko asiaa,en tuntenut mitään kolotusta suuntaan tai toiseen.Kun tulimme sisälle ja asia palasi mieleen,jo rupesi tuntumaan kaikenlaista tuntemusta juurikin niissä paikoissa missä olen ajatellut nyt esim.syövän olevan.Ihan uskomatonta,viime vkolla olin kauhuissani että mulla on melanooma ja kun siitä pääsin niin tuli rintasyövän pelko tämän "kipuni" kanssa.

Yhteistyössä